platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska byråer tar plats under SXSW

Under SXSW den 12-16 mars i Austin, Texas, är Sverige värd för en satsning genom flera konkreta marknads- och mötesplatser. Ett exempel är Tradeshow SXSW.

Satsningen kommuniceras via konceptnamnet The Swedish Affair, vilket är en kraftsamling mellan flera statliga och kommersiella företag, men även näringslivssamarbeten med bland andra Kreativ Sektor.

Syftet med satsningen är att förmedla och stärka bilen av Sverige som ett innovativt, kreativt och samskapande land med hållbarhetstänk som ledstjärna.

Deltagarna, som kommer från hela världen, får uppleva hur svenskar arbetar med export, handel, talang- och kulturutbyte inom branscherna spel, musik, film, mode och reklamindustrin.

– Svenska kreatörer är kända internationellt. Och våra byråer skapar stark kommunikation för ett modigt och medvetet näringsliv som fungerar bra att visa upp som case på mässområdet, säger Jessica Bjurström, vd för kommunikationsbyråernas förbund, Komm.

I montern erbjuds ett dagligt program arrangerat av Komm. Byråerna som medverkar är Garbergs, Åkestam Holst, Satumaa Family Business, Stendahls, Jung Relations och DDB.

– När vi förstod hur många av våra medlemmar som skulle vara på plats i Austin var steget från tanke till handling inte långt. När nu regeringen gör en så medveten satsning internationellt på våra branscher känns det självklart att stötta med innehåll, säger Jessica Bjurström.

 

Bilden: Provokatörspanelen från  SXSW 2015. En panel som lockade fult hus.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Om KOMM

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se