nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska byråer tar plats under SXSW

Under SXSW den 12-16 mars i Austin, Texas, är Sverige värd för en satsning genom flera konkreta marknads- och mötesplatser. Ett exempel är Tradeshow SXSW.

Satsningen kommuniceras via konceptnamnet The Swedish Affair, vilket är en kraftsamling mellan flera statliga och kommersiella företag, men även näringslivssamarbeten med bland andra Kreativ Sektor.

Syftet med satsningen är att förmedla och stärka bilen av Sverige som ett innovativt, kreativt och samskapande land med hållbarhetstänk som ledstjärna.

Deltagarna, som kommer från hela världen, får uppleva hur svenskar arbetar med export, handel, talang- och kulturutbyte inom branscherna spel, musik, film, mode och reklamindustrin.

– Svenska kreatörer är kända internationellt. Och våra byråer skapar stark kommunikation för ett modigt och medvetet näringsliv som fungerar bra att visa upp som case på mässområdet, säger Jessica Bjurström, vd för kommunikationsbyråernas förbund, Komm.

I montern erbjuds ett dagligt program arrangerat av Komm. Byråerna som medverkar är Garbergs, Åkestam Holst, Satumaa Family Business, Stendahls, Jung Relations och DDB.

– När vi förstod hur många av våra medlemmar som skulle vara på plats i Austin var steget från tanke till handling inte långt. När nu regeringen gör en så medveten satsning internationellt på våra branscher känns det självklart att stötta med innehåll, säger Jessica Bjurström.

 

Bilden: Provokatörspanelen från  SXSW 2015. En panel som lockade fult hus.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Om KOMM

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se