platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
NBTA expanderar i Europa

Amerikanska National Business Travel Association (NBTA) -- den största globala organisationen för affärsresor ska expandera till Europa. NBTA kommer att erbjuda världens näst största affäresemarknad det första köparledda, multinationella affärsrese- och mötesnätverket.

NBTA Europe lanseras tillsammans med deras partners i olika länder i Europa, bland andra danska DBTA,  the Iberian Business Travel Association i Spanien, the Institute of Travel & Meetings (ITM) i Storbritannien och Irland, Nederländska  NBTA, Nederlandse Associatie voor Travel Management (Netherlands Association for Travel Management), Norska  Norwegian Business Travel Association, och svenska SBTA -  Swedish Business Travel Association. Medlemmarna i dessa organistioner bli automatiskt medlemmar också i NBTA Europe.

Det dagliga arbetet inom NBTA Europe kommer att göras av ITM, som har sitt kontor i Storbritannien. Nätverket mer övergripande arbete kommer att ledas av en kombination av ett Europeiskt förankrat och köparstyrt  “Advisory Board” och ett  “Partnership Council”, för att behålla ett Europeiskt fokus. Vilka som ska sitta i The Advisory Board kommer att avslöjas den kommande veckan, men rådet kommer att ledas av Caroline Strachan, Global Category Leader för affärsresandet inom Astra Zeneca, under de första två åren.