nyheter
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
NBTA expanderar i Europa

Amerikanska National Business Travel Association (NBTA) -- den största globala organisationen för affärsresor ska expandera till Europa. NBTA kommer att erbjuda världens näst största affäresemarknad det första köparledda, multinationella affärsrese- och mötesnätverket.

NBTA Europe lanseras tillsammans med deras partners i olika länder i Europa, bland andra danska DBTA,  the Iberian Business Travel Association i Spanien, the Institute of Travel & Meetings (ITM) i Storbritannien och Irland, Nederländska  NBTA, Nederlandse Associatie voor Travel Management (Netherlands Association for Travel Management), Norska  Norwegian Business Travel Association, och svenska SBTA -  Swedish Business Travel Association. Medlemmarna i dessa organistioner bli automatiskt medlemmar också i NBTA Europe.

Det dagliga arbetet inom NBTA Europe kommer att göras av ITM, som har sitt kontor i Storbritannien. Nätverket mer övergripande arbete kommer att ledas av en kombination av ett Europeiskt förankrat och köparstyrt  “Advisory Board” och ett  “Partnership Council”, för att behålla ett Europeiskt fokus. Vilka som ska sitta i The Advisory Board kommer att avslöjas den kommande veckan, men rådet kommer att ledas av Caroline Strachan, Global Category Leader för affärsresandet inom Astra Zeneca, under de första två åren.