nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT: Ökad nyförsäljning 2015

Med tanke på det svaga ekonomiska världsklimatet och sviktande oljepriser var 2015 ett utmanade år för branschen som helhet. Trots det rapporterar Carlson Wagonlit Travel, CWT, ett stabilt finansiellt resultat för 2015.

CWT ökade sin globala nyförsäljning med 1,7 miljarder dollar samtidigt som transaktionerna låg kvar på 61,4 miljoner.

Den totala volymen nådde 24,2 miljarder dollar vilket speglar reserestriktionerna bland CWTs kunder i ERM-segmentet (Energy, Resources & Marine).

Bortser man från ERM-segmentet ökade transaktionerna med 1,3 procent.

CWT behöll den höga kundnöjdheten man har hos Travel Managers (90 procent) kombinerat med 88 procents kundnöjdhet bland resenärer. Man lyckades även att behålla 94 procent av sina kunder.

Fjolåret var ett starkt år för appen CWT To Go. Nyregistreringarna ökade med 62 procent till 560 000.

Under förra året lanserade CWT även hotellbokning via appen vilket bidrog till tio miljoner dollar i ökad hotellförsäljning.

– Även i Sverige och Norden såg vi liknande trender transaktionsmässigt, där Finland utvecklades starkast. Särskilt spännande är det ökande användandet av appen och det positiva mottagandet av det nylanserade analysverktyget, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.