platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT: Ökad nyförsäljning 2015

Med tanke på det svaga ekonomiska världsklimatet och sviktande oljepriser var 2015 ett utmanade år för branschen som helhet. Trots det rapporterar Carlson Wagonlit Travel, CWT, ett stabilt finansiellt resultat för 2015.

CWT ökade sin globala nyförsäljning med 1,7 miljarder dollar samtidigt som transaktionerna låg kvar på 61,4 miljoner.

Den totala volymen nådde 24,2 miljarder dollar vilket speglar reserestriktionerna bland CWTs kunder i ERM-segmentet (Energy, Resources & Marine).

Bortser man från ERM-segmentet ökade transaktionerna med 1,3 procent.

CWT behöll den höga kundnöjdheten man har hos Travel Managers (90 procent) kombinerat med 88 procents kundnöjdhet bland resenärer. Man lyckades även att behålla 94 procent av sina kunder.

Fjolåret var ett starkt år för appen CWT To Go. Nyregistreringarna ökade med 62 procent till 560 000.

Under förra året lanserade CWT även hotellbokning via appen vilket bidrog till tio miljoner dollar i ökad hotellförsäljning.

– Även i Sverige och Norden såg vi liknande trender transaktionsmässigt, där Finland utvecklades starkast. Särskilt spännande är det ökande användandet av appen och det positiva mottagandet av det nylanserade analysverktyget, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.