platsannonser
Destination Halmstad
söker en projektledare till Halmstad Convention Bureau.
Projektledare
till Akademikonferens SLU i Uppsala.
Uppsala Konsert & Kongress
söker medarbetare till konferensavdelningen!
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
stora events
Bandyfinalen den 22-23 mars 2019
på Studenternas – Fem finaler spelas i Uppsala.
hållbarhet
Clarion Hotel Sign
installerar Stockholms största hotell-solcellsanläggning.
nytt jobb
Elite Hotels
satsar på Göteborg med topprekrytering.
omvärldsanalys
Storstäder mest innovativa
– visar ny statistik.
flygnytt
Nya delen av avgångshallen
på Bromma Stockholm Airport öppnad.
safety & Security
PwC:s storsatsning inom cybersäkerhet
- 24 nya medarbetare inför hösten.
Nytt jobb
Christian Woronka
ny vd för Vienna Convention Bureau.
Omvärldsanalys
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork
kommer till Kristianstad 10-12 oktober.
strategisk utveckling
Trollhättan tar över ordförandeskapet
för Swedish Network of Convention Bureaus.
hotellnytt
Första spadtaget
för nytt Nordic Choice hotell i Sickla.
RSS
rss_icon
Länkar
American Express satsar på säkrare resor

American Express Global Business Travel, GBT, introducerar en ny egenutvecklad tjänst för resesäkerhet – Expert Care – som vänder sig till rese- och säkerhetsansvariga.

Den webbaserade tjänsten har en spårningsfunktion som dels gör det möjligt att lokalisera resenärer världen över, dels att dentifiera vilka av dem som befinner sig nära områden med möjliga resestörningar.

Lösningen gör det möjligt för rese- och säkerhetsansvariga att kommunicera med sina resenärer i realtid via sms, mejl och genom en mobil app, och kan därmed prioritera vilka resenärer som har störst behov av hjälp.

En annan förbättrad funktion är integreringen av flyguppdateringar och spårningsinformation. Det innebär att reseansvariga kan se flygförseningar och störningar när de inträffar.

Genom att flygstatus och spårningsinformation lagras tillsammans med resenärernas resplansdata har de reseansvariga bättre förutsättningar att hantera störningar proaktivt.

De kan också använda funktionen för att hitta resenärer på försenade eller inställda flyg och på ett enkelt sätt kommunicera med dem ännu snabbare.

GBT har dessutom infört en ”asset management”-funktion som gör det möjligt för företag att snabbt lokalisera och kontakta anställda som befinner sig på olika platser inom företagets verksamhetsområden, till exempel i en kontorslokal eller fabrik, vilket gör det lättare att hitta resenären vid en nödsituation.

Reseansvariga kan använda funktionerna för att se till att anställda får information var de än befinner sig.

Philippe Chereque är Chief Commercial and Technology Officer för American Express Global Business Travel:

– Personalvård är en fortsatt hög prioritet för våra kunder över hela världen och eftersom fler affärer genomförs på global nivå investerar företag i affärsresor för att driva tillväxten.

Enligt Philippe Chereque är målet att erbjuda en heltäckande lösning som gör det så enkelt som möjligt att uppfylla arbetsgivaransvaret oavsett om de anställda är på affärsresa eller på kontoret.

Företaget presenterar också ett utökat samarbete med iJET International Inc, en av de ledande leverantörerna av riskhanteringslösningar.

Reseansvariga har nu exempelvis tillgång till en särskild telefonservice dygnet runt. De kan dra nytta av företagets vård- och säkerhetsassistans när oförutsedda situationer uppstår.

Dessutom får de tillgång till företagets verktyg för utvärdering och benchmarking, vilket ger bättre förståelse för situationerna och de risker som förknippas med specifika områden.

Theresa Thomas, vice vd för resepartnerskap inom iJET International Inc:

– Vi vill förse kunderna med den kompetens, kunskap och flexibilitet som behövs för att förbättra resenärernas upplevelse. Vi ser fram emot att kunna erbjuda en integrerad reseriskhantering och möjliggöra fortsatt tillväxt för våra kunder.