nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Stadsnät till Jönköping 2017

Jönköping välkomnar Svenska Stadsnätsföreningen till Årskonferens 2017. Den 21-22 mars besöker ca 500 medlemmar i Svenska Stadsnät Jönköping för en två dagar lång konferens inom olika områden som rör IT-infrastruktur och dess betydelse för marknaden och samhället.

Svenska Stadsnätsföreningen är en oberoende intresseorganisation för Sveriges stadsnät. Stadsnätsföreningen arbetar för att stödja medlemmarna att skapa öppna framtidssäkra stadsnät.

– Vi ser fram emot att komma till Jönköping och självklart känns det extra bra att vi förlagt vår årskonferens i en kommun med ett framgångsrikt stadsnät och engagerade ägare. Bredbands- och digitaliseringsfrågorna är högaktuella och engagerar både politiken och allmänheten. Vi ser därför fram emot en välbesökt konferens med många intressanta programpunkter säger Svenska Stadsnätsföreningens vd Mikael Ek.

Den lokala värden Jönköping Energi ser ett stort värde i att årskonferensen förläggs i Jönköping.

– För Jönköping Energi känns det mycket stimulerande och roligt att Svenska Stadsnätsföreningen har valt Jönköping som ort för årskonferensen 2017 med tanke på den expansiva fas som kommunen, bolaget och stadsnätet befinner sig i. Det kommer att stärka kunskapen och medvetenheten om stadsnät för det lokala näringslivet och kommuninvånarna. Vi kommer att ta hand om värdskapet på bästa möjliga sätt och dela med oss av Jönköping till alla deltagare som kommer från andra delar av landet, säger Fridolf Eskilsson, vd Jönköping Energi.

Jönköping Convention Bureau, ett affärsområde inom Destination Jönköping som arbetar med att få fler möten och kongresser till kommunen, är stolta över att få välkomna 500 gäster till staden.

– Svenska Stadsnätsföreningens årskonferens är ytterligare ett lysande exempel på hur vi i Jönköping kan och vill samarbeta för att få stå värd för kongresser och möten som vi har en stark förankring kring. Årskonferensen är ett av 2017 års viktigaste möten för oss i Jönköping och de cirka 500 deltagarna kommer förhoppningsvis få uppleva en av Sveriges mest anlitade mötesstäder från sin bästa sida i mars, säger Ante Jankovic manager på Jönköping Convention Bureau.

----------------------------------------------------------------------------------------------Svenska Stadsnätsföreningen, SSNf, är en bransch- och intresseorganisation som representerar stadsnät i 180 kommuner och 130 leverantörer av tjänster och utrustning inom bredbandsområdet. Föreningen företräder därmed en absolut majoritet av de aktörer som aktivt investerar i ny modern infrastruktur för bredband i Sverige. Svenska Stadsnätsföreningens vision är att det digitaliserade samhället har en fullt utbyggd bredbandsinfrastruktur som tillgodoser det digitala behovet, under dygnets alla timmar. Framtidens samhälle ska också ha förmågan och de verktyg som krävs för att använda digitala tjänster oavsett om det är inom ramen för privatlivet, i arbetet eller inom välfärden. Läs mer om Svenska Stadsnätsföreningen: www.ssnf.org

 

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser. Destination Jönköping AB är ett helägt kommunalt bolag och har 20 anställda.