platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
2,500 delegates
Conference win
recognises New Zealand’s environmental protection innovation.
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel öppnar i Helsingborg 2020

Helsingborgs nya hotell- och kongressanläggning öppnar år 2020 med Clarion som operatör.

Det står klart sedan företrädare för Nordic Choice Hotels, fastighetsbolaget Midroc och Helsingborgs stad har presenterat planerna för det som blir stadens största hotell.

Hotellet får cirka 250 hotellrum, en kongressal för omkring 1  300 personer, tolv mötesrum med plats för 6-150 personer, spa, restauranger, bar och kafé.

Byggstart sker senare i år och hela området, som också omfattar närmare 150 bostäder, kaféer och andra lokaler, beräknas vara klart om fyra år.

Enligt Magnus Skiöld, vd för Midroc Properties, ska alla inblandade parter bidra till att utveckla en mötesplats som inspirerar människor att förverkliga sina idéer. Siktet är inställt på att locka fler besökare till Helsingborg.

Petter Stordalen, ägare och koncernchef, satsar långsiktigt. Utöver det nya hotellet finns även Clarion Grand Hotel och Comfort Hotel Noveau i Helsingborg.

– Jag vet att summan av hotellbesökare inte är konstant utan påverkas i takt med hur attraktiv en ort är, och hur spännande och inbjudande ett hotell är. Vi ska arbeta hårt för att sälja in Helsingborg som destination, säger Petter Stordalen.