nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel öppnar i Helsingborg 2020

Helsingborgs nya hotell- och kongressanläggning öppnar år 2020 med Clarion som operatör.

Det står klart sedan företrädare för Nordic Choice Hotels, fastighetsbolaget Midroc och Helsingborgs stad har presenterat planerna för det som blir stadens största hotell.

Hotellet får cirka 250 hotellrum, en kongressal för omkring 1  300 personer, tolv mötesrum med plats för 6-150 personer, spa, restauranger, bar och kafé.

Byggstart sker senare i år och hela området, som också omfattar närmare 150 bostäder, kaféer och andra lokaler, beräknas vara klart om fyra år.

Enligt Magnus Skiöld, vd för Midroc Properties, ska alla inblandade parter bidra till att utveckla en mötesplats som inspirerar människor att förverkliga sina idéer. Siktet är inställt på att locka fler besökare till Helsingborg.

Petter Stordalen, ägare och koncernchef, satsar långsiktigt. Utöver det nya hotellet finns även Clarion Grand Hotel och Comfort Hotel Noveau i Helsingborg.

– Jag vet att summan av hotellbesökare inte är konstant utan påverkas i takt med hur attraktiv en ort är, och hur spännande och inbjudande ett hotell är. Vi ska arbeta hårt för att sälja in Helsingborg som destination, säger Petter Stordalen.