platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel öppnar i Helsingborg 2020

Helsingborgs nya hotell- och kongressanläggning öppnar år 2020 med Clarion som operatör.

Det står klart sedan företrädare för Nordic Choice Hotels, fastighetsbolaget Midroc och Helsingborgs stad har presenterat planerna för det som blir stadens största hotell.

Hotellet får cirka 250 hotellrum, en kongressal för omkring 1  300 personer, tolv mötesrum med plats för 6-150 personer, spa, restauranger, bar och kafé.

Byggstart sker senare i år och hela området, som också omfattar närmare 150 bostäder, kaféer och andra lokaler, beräknas vara klart om fyra år.

Enligt Magnus Skiöld, vd för Midroc Properties, ska alla inblandade parter bidra till att utveckla en mötesplats som inspirerar människor att förverkliga sina idéer. Siktet är inställt på att locka fler besökare till Helsingborg.

Petter Stordalen, ägare och koncernchef, satsar långsiktigt. Utöver det nya hotellet finns även Clarion Grand Hotel och Comfort Hotel Noveau i Helsingborg.

– Jag vet att summan av hotellbesökare inte är konstant utan påverkas i takt med hur attraktiv en ort är, och hur spännande och inbjudande ett hotell är. Vi ska arbeta hårt för att sälja in Helsingborg som destination, säger Petter Stordalen.