platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hotellnytt
Klartecken till hotellbygge
på Kanaludden i Härnösand.
världskända talare
Uppsala återigen värdstad
för Nordens viktigaste konferens inom nanoteknik.
INBJUDAN
Följ med oss som Hosted Buyer
till Rom och Italy at hand 7–9 november
750 deltagare
Sverige i strålkastarljuset
för naturturismkongress.
Bli en Hosted Buyer
IBTM World lanserar
ett nytt Elite Corporate-program. Följ med oss till Barcelona!
tech, vetenskap och innovation
Tredje upplagan av Gather
lockade 1200 besökare och bjöd på över 60 talare och ett chipping party i Expohuset, Sickla.
event skapar möten
Dream Hack och Elmia
förlänger sitt partnerskap.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels
vald till hotelloperatör för Finlands största hotellprojekt.
hotelldesign
Niehku Mountain Villa i Riksgränsen
vinner UNESCOs världspris.
insiktsfulla kunskaper
54 procent
vet inte vad som har bestämts på mötet.
RSS
rss_icon
Länkar
Marcus Haakonsen tar Nine Yards till Norge

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och Marcus Haakonsen tar plats som vd och partner i företagets expansion till Norge.

Janne Björge, Nine Yards vd, säger i ett pressmeddelande att det har tagit tolv år och närmare 2 000 genomförda kampanjer innan byrån fick kraften, organisationen och ekonomin för att investera långsiktigt i Norge.

– Vi känner kulturen väl, men har inte hittat den perfekta ledaren förrän nu, säger han.

Marcus Haakonsen kommer närmast från tjänsten som PR & Marketing Collaboration Manager hos Moods of Norway, där han har arbetat sedan 2011.

– Nine Yards skal være the happening agency. Vi tror på magien, følelsene og engasjementet som oppstår når mennesker møter mennesker. Vi skal i mye større grad enn våre konkurrenter jobbe innenfra og ut med våre kunder, og vil på den måten sørge for at de korrekte verktøyene blir tatt i bruk til korrekt tid, säger Marcus Haakonsen.

Janne Björge konstaterar att nya tider kräver nytt blod. Nu börjar jakten på det perfekta kundteamet i Norge.

– Sverige har varit i en känsla av lågkonjunktur länge. Vi har lärt oss att arbeta med snäva budgetar men stora ambitioner, men nu börjar det kännas bråttom att investera i engagemang bland medarbetarna, relationer med kunderna och riktig kommunikation som skapar energi och magnetism.

Kevin Jackson ingår i Oslobyråns advisory board tillsammans med Janne Björge och styrelseordförande Göran af Klercker.

Kevin Jackson är framröstad som den mest inflytelserika personen inom eventindustrin av Event 100 tre år i rad och är president för ISES UK. Han har varit SVP för Jack Morton och Vice President för GPJ EMEA.

Göran af Klecker kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige. Tidigare har han bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör, snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt Janne Björge har företagen insett att de måste investera i engagemang och starka kundupplevelser för att skapa riktig tillväxt, inte bara öka lönsamheten genom att spara.

– Just nu märker vi av en enorm efterfrågan på de tjänster och lösningar vi levererar, säger Janne Björge, koncernchef för Nine Yards.

Nine Yards har idag över 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Audi, Carlsberg, Volkswagen, EY, XL Bygg och Orio.

Sedan starten 2004 har byrån skapat kommunikation för en miljard svenska kronor varav runt tio procent har varit tillsammans med norska kunder som Carlings, XL Bygg, Cubus, Urban med flera.