platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Marcus Haakonsen tar Nine Yards till Norge

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och Marcus Haakonsen tar plats som vd och partner i företagets expansion till Norge.

Janne Björge, Nine Yards vd, säger i ett pressmeddelande att det har tagit tolv år och närmare 2 000 genomförda kampanjer innan byrån fick kraften, organisationen och ekonomin för att investera långsiktigt i Norge.

– Vi känner kulturen väl, men har inte hittat den perfekta ledaren förrän nu, säger han.

Marcus Haakonsen kommer närmast från tjänsten som PR & Marketing Collaboration Manager hos Moods of Norway, där han har arbetat sedan 2011.

– Nine Yards skal være the happening agency. Vi tror på magien, følelsene og engasjementet som oppstår når mennesker møter mennesker. Vi skal i mye større grad enn våre konkurrenter jobbe innenfra og ut med våre kunder, og vil på den måten sørge for at de korrekte verktøyene blir tatt i bruk til korrekt tid, säger Marcus Haakonsen.

Janne Björge konstaterar att nya tider kräver nytt blod. Nu börjar jakten på det perfekta kundteamet i Norge.

– Sverige har varit i en känsla av lågkonjunktur länge. Vi har lärt oss att arbeta med snäva budgetar men stora ambitioner, men nu börjar det kännas bråttom att investera i engagemang bland medarbetarna, relationer med kunderna och riktig kommunikation som skapar energi och magnetism.

Kevin Jackson ingår i Oslobyråns advisory board tillsammans med Janne Björge och styrelseordförande Göran af Klercker.

Kevin Jackson är framröstad som den mest inflytelserika personen inom eventindustrin av Event 100 tre år i rad och är president för ISES UK. Han har varit SVP för Jack Morton och Vice President för GPJ EMEA.

Göran af Klecker kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige. Tidigare har han bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör, snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt Janne Björge har företagen insett att de måste investera i engagemang och starka kundupplevelser för att skapa riktig tillväxt, inte bara öka lönsamheten genom att spara.

– Just nu märker vi av en enorm efterfrågan på de tjänster och lösningar vi levererar, säger Janne Björge, koncernchef för Nine Yards.

Nine Yards har idag över 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Audi, Carlsberg, Volkswagen, EY, XL Bygg och Orio.

Sedan starten 2004 har byrån skapat kommunikation för en miljard svenska kronor varav runt tio procent har varit tillsammans med norska kunder som Carlings, XL Bygg, Cubus, Urban med flera.