platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Marcus Haakonsen tar Nine Yards till Norge

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och Marcus Haakonsen tar plats som vd och partner i företagets expansion till Norge.

Janne Björge, Nine Yards vd, säger i ett pressmeddelande att det har tagit tolv år och närmare 2 000 genomförda kampanjer innan byrån fick kraften, organisationen och ekonomin för att investera långsiktigt i Norge.

– Vi känner kulturen väl, men har inte hittat den perfekta ledaren förrän nu, säger han.

Marcus Haakonsen kommer närmast från tjänsten som PR & Marketing Collaboration Manager hos Moods of Norway, där han har arbetat sedan 2011.

– Nine Yards skal være the happening agency. Vi tror på magien, følelsene og engasjementet som oppstår når mennesker møter mennesker. Vi skal i mye større grad enn våre konkurrenter jobbe innenfra og ut med våre kunder, og vil på den måten sørge for at de korrekte verktøyene blir tatt i bruk til korrekt tid, säger Marcus Haakonsen.

Janne Björge konstaterar att nya tider kräver nytt blod. Nu börjar jakten på det perfekta kundteamet i Norge.

– Sverige har varit i en känsla av lågkonjunktur länge. Vi har lärt oss att arbeta med snäva budgetar men stora ambitioner, men nu börjar det kännas bråttom att investera i engagemang bland medarbetarna, relationer med kunderna och riktig kommunikation som skapar energi och magnetism.

Kevin Jackson ingår i Oslobyråns advisory board tillsammans med Janne Björge och styrelseordförande Göran af Klercker.

Kevin Jackson är framröstad som den mest inflytelserika personen inom eventindustrin av Event 100 tre år i rad och är president för ISES UK. Han har varit SVP för Jack Morton och Vice President för GPJ EMEA.

Göran af Klecker kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige. Tidigare har han bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör, snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt Janne Björge har företagen insett att de måste investera i engagemang och starka kundupplevelser för att skapa riktig tillväxt, inte bara öka lönsamheten genom att spara.

– Just nu märker vi av en enorm efterfrågan på de tjänster och lösningar vi levererar, säger Janne Björge, koncernchef för Nine Yards.

Nine Yards har idag över 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Audi, Carlsberg, Volkswagen, EY, XL Bygg och Orio.

Sedan starten 2004 har byrån skapat kommunikation för en miljard svenska kronor varav runt tio procent har varit tillsammans med norska kunder som Carlings, XL Bygg, Cubus, Urban med flera.