platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn

VIA Travel Norrland och VIA Travel Nordväst lanserar det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en satsning på hållbarhet och digital service.

Edward Lantz, huvudägare, säger att förändringen dels görs för att markera en milstolpe i företagets utveckling, dels för hela affärsresebranschen i Sverige.

– Vi har bestämt oss för att gå vår egen väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet, och det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer, och det är vår plikt att ta ansvar, säger han.

Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en mer hållbar verksamhet.

— Vi har idag 24 konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Jag är säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid.

Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.

– Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, den ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder oavsett var dom befinner sig, och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, säger Edward Lantz.