platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
omvärldsanalys
Sveriges största varumärken
förlorar över 100 miljarder SEK i värde.
72 procent bokat
Stark orderingång på Stockholmsmässan
inför 2022.
på nytt jobb
Scandic växlar upp
rekryteringstakten i Dalarna.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn

VIA Travel Norrland och VIA Travel Nordväst lanserar det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en satsning på hållbarhet och digital service.

Edward Lantz, huvudägare, säger att förändringen dels görs för att markera en milstolpe i företagets utveckling, dels för hela affärsresebranschen i Sverige.

– Vi har bestämt oss för att gå vår egen väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet, och det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer, och det är vår plikt att ta ansvar, säger han.

Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en mer hållbar verksamhet.

— Vi har idag 24 konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Jag är säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid.

Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.

– Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, den ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder oavsett var dom befinner sig, och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, säger Edward Lantz.