nyheter
förflytta och förädla kunskap
Europas största konferens
inom högre utbildning till Göteborg.
PCO-kunskap
Samarbete
ska leda till fler kongresser i Jönköping.
mat och möten
Gastronomi Sverige Commis Award 2020
- vinnare Thilda Mårtensson.
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn

VIA Travel Norrland och VIA Travel Nordväst lanserar det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en satsning på hållbarhet och digital service.

Edward Lantz, huvudägare, säger att förändringen dels görs för att markera en milstolpe i företagets utveckling, dels för hela affärsresebranschen i Sverige.

– Vi har bestämt oss för att gå vår egen väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet, och det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer, och det är vår plikt att ta ansvar, säger han.

Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en mer hållbar verksamhet.

— Vi har idag 24 konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Jag är säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid.

Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.

– Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, den ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder oavsett var dom befinner sig, och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, säger Edward Lantz.