platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
World airport award
Helsingfors flygplats
bäst i norra Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn

VIA Travel Norrland och VIA Travel Nordväst lanserar det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en satsning på hållbarhet och digital service.

Edward Lantz, huvudägare, säger att förändringen dels görs för att markera en milstolpe i företagets utveckling, dels för hela affärsresebranschen i Sverige.

– Vi har bestämt oss för att gå vår egen väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet, och det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer, och det är vår plikt att ta ansvar, säger han.

Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en mer hållbar verksamhet.

— Vi har idag 24 konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Jag är säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid.

Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.

– Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, den ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder oavsett var dom befinner sig, och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, säger Edward Lantz.