platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Wow factor
Fotografiska
öppnar i New York.
nytt jobb
Stefan Sjöstrand
ny vd för Skistar.
hotellnytt
Frösö Park Hotel
planerar att bygga hostel i tidigare logement.
250 experter
Nationell konferens
Sverige mot Narkotika till Borås.
hållbart långsiktigt
​Nytt samarbetsavtal
mellan Östersunds kommun och Destination Östersund ska utveckla besöksnäringen.
Events skapar möten
Internationell coachutbildning
– en långtidseffekt av VM i bordtennis i Halmstad.
Hotellnytt
Elite Hotels
storsatsar på gym och spa.
innovationer
​Helsingborg
bygger AI-fabriken Smarter City Lab med stöd från Vinnova.
hotellnytt
Stor hotellsatsning av Winn Hotel Group
lyfter Södertälje centrum.
hotellnytt
Norrköping når nya höjder
med Winn Hotel Groups nya hotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn

VIA Travel Norrland och VIA Travel Nordväst lanserar det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en satsning på hållbarhet och digital service.

Edward Lantz, huvudägare, säger att förändringen dels görs för att markera en milstolpe i företagets utveckling, dels för hela affärsresebranschen i Sverige.

– Vi har bestämt oss för att gå vår egen väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet, och det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer, och det är vår plikt att ta ansvar, säger han.

Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en mer hållbar verksamhet.

— Vi har idag 24 konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Jag är säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid.

Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.

– Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, den ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder oavsett var dom befinner sig, och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, säger Edward Lantz.