platsannonser
Destination Halmstad
söker en projektledare till Halmstad Convention Bureau.
Projektledare
till Akademikonferens SLU i Uppsala.
Uppsala Konsert & Kongress
söker medarbetare till konferensavdelningen!
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
stora events
Bandyfinalen den 22-23 mars 2019
på Studenternas – Fem finaler spelas i Uppsala.
hållbarhet
Clarion Hotel Sign
installerar Stockholms största hotell-solcellsanläggning.
nytt jobb
Elite Hotels
satsar på Göteborg med topprekrytering.
omvärldsanalys
Storstäder mest innovativa
– visar ny statistik.
flygnytt
Nya delen av avgångshallen
på Bromma Stockholm Airport öppnad.
safety & Security
PwC:s storsatsning inom cybersäkerhet
- 24 nya medarbetare inför hösten.
Nytt jobb
Christian Woronka
ny vd för Vienna Convention Bureau.
Omvärldsanalys
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork
kommer till Kristianstad 10-12 oktober.
strategisk utveckling
Trollhättan tar över ordförandeskapet
för Swedish Network of Convention Bureaus.
hotellnytt
Första spadtaget
för nytt Nordic Choice hotell i Sickla.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards topprekryterar strateg

Christian Quarles Van Ufford anställs som strateg och kundansvarig projektledare på Brand experiencebyrån Nine Yards.

Han har haft en karriär i medvind på MTG, Aftonbladet och Metro International. På det sistnämnda bolaget jobbade han som vice vd och global marknadschef med ansvar för varumärkesstrategi, kommunikation och globala kampanjer med till exempel Lady Gaga och Karl Lagerfeld.

De senaste åren har Christian Quarles Van Ufford haft seniora roller på Eventum, Vinter och Smart Company.

Jessica Thorelius, byråchef på Nine Yards i Stockholm, välkomnar hans erfarenhet och strategiska kompetens.

– Christian tillför erfarenhet från kundsidan och tyngd i de allt mer avancerade uppdragen vi får just nu. Att ha honom i lokalerna ger massor till oss, men det är hos våra uppdragsgivare som han ska skapa ytterligare värde, säger hon.

– De som känner och har jobbat med mig vet hur mycket jag brinner för Brand Experience. Nine Yards och jag delar samma övertygelse om hur varumärken utvecklas och stärks inifrån och ut, säger Christian Quarles Van Ufford.