Christian Quarles Van Ufford anställs som strateg och kundansvarig projektledare på Brand experiencebyrån Nine Yards.
Han har haft en karriär i medvind på MTG, Aftonbladet och Metro International. På det sistnämnda bolaget jobbade han som vice vd och global marknadschef med ansvar för varumärkesstrategi, kommunikation och globala kampanjer med till exempel Lady Gaga och Karl Lagerfeld.
De senaste åren har Christian Quarles Van Ufford haft seniora roller på Eventum, Vinter och Smart Company.
Jessica Thorelius, byråchef på Nine Yards i Stockholm, välkomnar hans erfarenhet och strategiska kompetens.
– Christian tillför erfarenhet från kundsidan och tyngd i de allt mer avancerade uppdragen vi får just nu. Att ha honom i lokalerna ger massor till oss, men det är hos våra uppdragsgivare som han ska skapa ytterligare värde, säger hon.
– De som känner och har jobbat med mig vet hur mycket jag brinner för Brand Experience. Nine Yards och jag delar samma övertygelse om hur varumärken utvecklas och stärks inifrån och ut, säger Christian Quarles Van Ufford.