platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards topprekryterar strateg

Christian Quarles Van Ufford anställs som strateg och kundansvarig projektledare på Brand experiencebyrån Nine Yards.

Han har haft en karriär i medvind på MTG, Aftonbladet och Metro International. På det sistnämnda bolaget jobbade han som vice vd och global marknadschef med ansvar för varumärkesstrategi, kommunikation och globala kampanjer med till exempel Lady Gaga och Karl Lagerfeld.

De senaste åren har Christian Quarles Van Ufford haft seniora roller på Eventum, Vinter och Smart Company.

Jessica Thorelius, byråchef på Nine Yards i Stockholm, välkomnar hans erfarenhet och strategiska kompetens.

– Christian tillför erfarenhet från kundsidan och tyngd i de allt mer avancerade uppdragen vi får just nu. Att ha honom i lokalerna ger massor till oss, men det är hos våra uppdragsgivare som han ska skapa ytterligare värde, säger hon.

– De som känner och har jobbat med mig vet hur mycket jag brinner för Brand Experience. Nine Yards och jag delar samma övertygelse om hur varumärken utvecklas och stärks inifrån och ut, säger Christian Quarles Van Ufford.