platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
+ Världsmiljödagen
Stockholmsmässan
platsen för FN:s miljömöte Stockholm+50.
Ingenting är omöjligt
Spektakulär Expo2020-kampanj
med A380 över Dubai.
hotellnytt
Succén med spektakulära pop-up hotellrum fortsätter
Berengia förvandlar hotellrum till stor upplevelse.
hotellnytt
Nyöppnade Ten Hotel
väljer BWH Hotel Group som hotellpartner.
Minst 70 konferenser
Konferensrusch till Helsingborg när H22 City Expo öppnar
– största konferensen räknar med över 2600 deltagare.
hotellnytt
Scandic
öppnar klimatneutralt hotell i Sundsvall 2024.
hotellnytt
Elite Hotels lanserar nytt restaurangkoncept
tillsammans med framstående krogprofiler.
11-12 maj 2022
Internationell Hi-Tech konferens och mässa
kommer till Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbeten lyfter Svenska Mässan

Svenska Mässan i Göteborg har lyckats med olika former av samarbeten och sponsring. Det kan förekomma med en partner som inte tillhör målgruppen, men som ändå ser fördelar med att synas i ett annorlunda sammanhang. Till exempel samarbetar Scanpack med BMW, Bokmässan med SCA och Båtmässan med Audi.

Enligt Ulrika Liss-Daniels, vd Svenska Mässan Mässor och Möten, är några samarbeten självklara, som exempelvis Stena Freight på mässan Logistik och Transport, samt Agria, Royal Canin och Blå Stjärnans Djursjukhus på My Dog.

Samarbetet mellan Audi och Båtmässan gör att mässarrangören kan lyfta det trailerbara båtlivet samtidigt som Audi möter rätt målgrupp i en annorlunda miljö. För BMW och Scanpack stämde värden som hållbarhet, teknikutveckling och design väl överens.

–Gemensamt för alla är att våra mässor och vår mötesplats tillsammans ses som en speciell företeelse, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon ser ett också ett trendbrott. Allt fler företag inser vikten av det personliga mötet och de vill på olika sätt delta i mässarrangörens olika arrangemang. Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen.

– Vi satsar mycket på traditionella och annorlunda samarbeten med särskilda erbjudanden som skapar affärer för våra kunder, säger  Ulrika Liss-Daniels.

Exempel på samarbeten: Euro Horse – Horserail, Expåra, Kunskap & Framtid – Metro, Arbetsförmedlingen, Vitalis – Göteborgs stad, Scanautomatic/Processteknik – Svensk Automation, Hydraulik- och Pneumatikföreningen och Träffpunkt Idrott – Svenska Fotbollförbundet.