platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Jacy’z intar ytterligare en våning i skyskrapan
– lanserar Sky Affairs.
september 2023
Draken
blir ny nöjesdestination i Göteborg.

The Winter Cycling Congress
kommer till Sverige.
100 bästa
Jönköping International Business School
förstärker sin position som en av Europas bästa handelshögskolor.
Halmstad
Ny hotellpartner
för bordtennislandslaget.
Net-zero 2050
Radisson Hotel Group
lanserar ultrasnabba laddningsstationer för elfordon i Sverige.
Påverkar hela mötesindustrs
Engångsmuggen ska bort
– forskning ska reda ut hur.
Världens största arkitekturfestivalen
Sara Kulturhus
vinner pris på World Architecture Festival,
50 000 aktiva
Göteborgsvarvet
delar ut 5,6 miljoner till idrotten.
flygnytt
Landvetter
välkomnar världens första kommersiella flyglinje som tankas med 50 procent hållbart flygbränsle.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbeten lyfter Svenska Mässan

Svenska Mässan i Göteborg har lyckats med olika former av samarbeten och sponsring. Det kan förekomma med en partner som inte tillhör målgruppen, men som ändå ser fördelar med att synas i ett annorlunda sammanhang. Till exempel samarbetar Scanpack med BMW, Bokmässan med SCA och Båtmässan med Audi.

Enligt Ulrika Liss-Daniels, vd Svenska Mässan Mässor och Möten, är några samarbeten självklara, som exempelvis Stena Freight på mässan Logistik och Transport, samt Agria, Royal Canin och Blå Stjärnans Djursjukhus på My Dog.

Samarbetet mellan Audi och Båtmässan gör att mässarrangören kan lyfta det trailerbara båtlivet samtidigt som Audi möter rätt målgrupp i en annorlunda miljö. För BMW och Scanpack stämde värden som hållbarhet, teknikutveckling och design väl överens.

–Gemensamt för alla är att våra mässor och vår mötesplats tillsammans ses som en speciell företeelse, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon ser ett också ett trendbrott. Allt fler företag inser vikten av det personliga mötet och de vill på olika sätt delta i mässarrangörens olika arrangemang. Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen.

– Vi satsar mycket på traditionella och annorlunda samarbeten med särskilda erbjudanden som skapar affärer för våra kunder, säger  Ulrika Liss-Daniels.

Exempel på samarbeten: Euro Horse – Horserail, Expåra, Kunskap & Framtid – Metro, Arbetsförmedlingen, Vitalis – Göteborgs stad, Scanautomatic/Processteknik – Svensk Automation, Hydraulik- och Pneumatikföreningen och Träffpunkt Idrott – Svenska Fotbollförbundet.