nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbeten lyfter Svenska Mässan

Svenska Mässan i Göteborg har lyckats med olika former av samarbeten och sponsring. Det kan förekomma med en partner som inte tillhör målgruppen, men som ändå ser fördelar med att synas i ett annorlunda sammanhang. Till exempel samarbetar Scanpack med BMW, Bokmässan med SCA och Båtmässan med Audi.

Enligt Ulrika Liss-Daniels, vd Svenska Mässan Mässor och Möten, är några samarbeten självklara, som exempelvis Stena Freight på mässan Logistik och Transport, samt Agria, Royal Canin och Blå Stjärnans Djursjukhus på My Dog.

Samarbetet mellan Audi och Båtmässan gör att mässarrangören kan lyfta det trailerbara båtlivet samtidigt som Audi möter rätt målgrupp i en annorlunda miljö. För BMW och Scanpack stämde värden som hållbarhet, teknikutveckling och design väl överens.

–Gemensamt för alla är att våra mässor och vår mötesplats tillsammans ses som en speciell företeelse, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon ser ett också ett trendbrott. Allt fler företag inser vikten av det personliga mötet och de vill på olika sätt delta i mässarrangörens olika arrangemang. Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen.

– Vi satsar mycket på traditionella och annorlunda samarbeten med särskilda erbjudanden som skapar affärer för våra kunder, säger  Ulrika Liss-Daniels.

Exempel på samarbeten: Euro Horse – Horserail, Expåra, Kunskap & Framtid – Metro, Arbetsförmedlingen, Vitalis – Göteborgs stad, Scanautomatic/Processteknik – Svensk Automation, Hydraulik- och Pneumatikföreningen och Träffpunkt Idrott – Svenska Fotbollförbundet.