platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbeten lyfter Svenska Mässan

Svenska Mässan i Göteborg har lyckats med olika former av samarbeten och sponsring. Det kan förekomma med en partner som inte tillhör målgruppen, men som ändå ser fördelar med att synas i ett annorlunda sammanhang. Till exempel samarbetar Scanpack med BMW, Bokmässan med SCA och Båtmässan med Audi.

Enligt Ulrika Liss-Daniels, vd Svenska Mässan Mässor och Möten, är några samarbeten självklara, som exempelvis Stena Freight på mässan Logistik och Transport, samt Agria, Royal Canin och Blå Stjärnans Djursjukhus på My Dog.

Samarbetet mellan Audi och Båtmässan gör att mässarrangören kan lyfta det trailerbara båtlivet samtidigt som Audi möter rätt målgrupp i en annorlunda miljö. För BMW och Scanpack stämde värden som hållbarhet, teknikutveckling och design väl överens.

–Gemensamt för alla är att våra mässor och vår mötesplats tillsammans ses som en speciell företeelse, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon ser ett också ett trendbrott. Allt fler företag inser vikten av det personliga mötet och de vill på olika sätt delta i mässarrangörens olika arrangemang. Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen.

– Vi satsar mycket på traditionella och annorlunda samarbeten med särskilda erbjudanden som skapar affärer för våra kunder, säger  Ulrika Liss-Daniels.

Exempel på samarbeten: Euro Horse – Horserail, Expåra, Kunskap & Framtid – Metro, Arbetsförmedlingen, Vitalis – Göteborgs stad, Scanautomatic/Processteknik – Svensk Automation, Hydraulik- och Pneumatikföreningen och Träffpunkt Idrott – Svenska Fotbollförbundet.