platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbeten lyfter Svenska Mässan

Svenska Mässan i Göteborg har lyckats med olika former av samarbeten och sponsring. Det kan förekomma med en partner som inte tillhör målgruppen, men som ändå ser fördelar med att synas i ett annorlunda sammanhang. Till exempel samarbetar Scanpack med BMW, Bokmässan med SCA och Båtmässan med Audi.

Enligt Ulrika Liss-Daniels, vd Svenska Mässan Mässor och Möten, är några samarbeten självklara, som exempelvis Stena Freight på mässan Logistik och Transport, samt Agria, Royal Canin och Blå Stjärnans Djursjukhus på My Dog.

Samarbetet mellan Audi och Båtmässan gör att mässarrangören kan lyfta det trailerbara båtlivet samtidigt som Audi möter rätt målgrupp i en annorlunda miljö. För BMW och Scanpack stämde värden som hållbarhet, teknikutveckling och design väl överens.

–Gemensamt för alla är att våra mässor och vår mötesplats tillsammans ses som en speciell företeelse, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon ser ett också ett trendbrott. Allt fler företag inser vikten av det personliga mötet och de vill på olika sätt delta i mässarrangörens olika arrangemang. Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen.

– Vi satsar mycket på traditionella och annorlunda samarbeten med särskilda erbjudanden som skapar affärer för våra kunder, säger  Ulrika Liss-Daniels.

Exempel på samarbeten: Euro Horse – Horserail, Expåra, Kunskap & Framtid – Metro, Arbetsförmedlingen, Vitalis – Göteborgs stad, Scanautomatic/Processteknik – Svensk Automation, Hydraulik- och Pneumatikföreningen och Träffpunkt Idrott – Svenska Fotbollförbundet.