platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter

Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
årets matvärvning
Stjärnkocken Daniel Berlin
sätter smak på en av Europas mest innovativa städer under H22 City Expo.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso,
Chefredaktör på Meetings International.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete
för nationell evenemangsstatistik.
Thought Leadership Hub
The ACF
- Audite, Cogitare, Facite, lovar att lyssna, tänka och göra .
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Syftet är att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
25 heta svenska startup-bolag till Slush

Den 11-12 november möts Europas hetaste, innovativa och entreprenörsledda framtidsbolag, de bästa investerarna, de mest framgångsrika företagen och journalister från hela Nordeuropa på Slush i Helsingfors.

Svenska tankesmedjan IAMIP är ett av 25 företag som Business Sweden valt att ha med i sin ”Swedish Hotspot” med de bästa svenska startup-företagen.

I fjol besökte 14 000 personer Slush och över 3 500 startup-företag. På plats var också över 700 riskkapitalister och närmare 3 800 förbokade möten genomfördes.

Slush position som mötesplats bekräftas snabbt när man ser vilka som deltar i roller som föreläsare, inspiratörer, investerare med mera under de två dagarna.

Här hittar vi namn som bland andra Niklas Zennström, Skype, Bruce Upbin, Forbes, Marcus Wallenberg, ordförande SEB, Riccardo Zacconi, King, Jyrki Katainen, EU-kommissionen, Martti Ahtisaari (Finlands president) och Tom Hulme, Google Ventures.

Under två intensiva dagar sker möten på scener, i montrar och i korridorer där investerare och startup-företag diskuterar potentiella samarbeten.

För att göra det enkelt för hugade investerare och andra företag att hitta de svenska guldkornen och snabbt göra sig en bild av respektive verksamhet, har Business Sweden skapat en webbplats där de svenska företagen presenterar sig.