nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
25 heta svenska startup-bolag till Slush

Den 11-12 november möts Europas hetaste, innovativa och entreprenörsledda framtidsbolag, de bästa investerarna, de mest framgångsrika företagen och journalister från hela Nordeuropa på Slush i Helsingfors.

Svenska tankesmedjan IAMIP är ett av 25 företag som Business Sweden valt att ha med i sin ”Swedish Hotspot” med de bästa svenska startup-företagen.

I fjol besökte 14 000 personer Slush och över 3 500 startup-företag. På plats var också över 700 riskkapitalister och närmare 3 800 förbokade möten genomfördes.

Slush position som mötesplats bekräftas snabbt när man ser vilka som deltar i roller som föreläsare, inspiratörer, investerare med mera under de två dagarna.

Här hittar vi namn som bland andra Niklas Zennström, Skype, Bruce Upbin, Forbes, Marcus Wallenberg, ordförande SEB, Riccardo Zacconi, King, Jyrki Katainen, EU-kommissionen, Martti Ahtisaari (Finlands president) och Tom Hulme, Google Ventures.

Under två intensiva dagar sker möten på scener, i montrar och i korridorer där investerare och startup-företag diskuterar potentiella samarbeten.

För att göra det enkelt för hugade investerare och andra företag att hitta de svenska guldkornen och snabbt göra sig en bild av respektive verksamhet, har Business Sweden skapat en webbplats där de svenska företagen presenterar sig.