platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
25 heta svenska startup-bolag till Slush

Den 11-12 november möts Europas hetaste, innovativa och entreprenörsledda framtidsbolag, de bästa investerarna, de mest framgångsrika företagen och journalister från hela Nordeuropa på Slush i Helsingfors.

Svenska tankesmedjan IAMIP är ett av 25 företag som Business Sweden valt att ha med i sin ”Swedish Hotspot” med de bästa svenska startup-företagen.

I fjol besökte 14 000 personer Slush och över 3 500 startup-företag. På plats var också över 700 riskkapitalister och närmare 3 800 förbokade möten genomfördes.

Slush position som mötesplats bekräftas snabbt när man ser vilka som deltar i roller som föreläsare, inspiratörer, investerare med mera under de två dagarna.

Här hittar vi namn som bland andra Niklas Zennström, Skype, Bruce Upbin, Forbes, Marcus Wallenberg, ordförande SEB, Riccardo Zacconi, King, Jyrki Katainen, EU-kommissionen, Martti Ahtisaari (Finlands president) och Tom Hulme, Google Ventures.

Under två intensiva dagar sker möten på scener, i montrar och i korridorer där investerare och startup-företag diskuterar potentiella samarbeten.

För att göra det enkelt för hugade investerare och andra företag att hitta de svenska guldkornen och snabbt göra sig en bild av respektive verksamhet, har Business Sweden skapat en webbplats där de svenska företagen presenterar sig.