nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
25 heta svenska startup-bolag till Slush

Den 11-12 november möts Europas hetaste, innovativa och entreprenörsledda framtidsbolag, de bästa investerarna, de mest framgångsrika företagen och journalister från hela Nordeuropa på Slush i Helsingfors.

Svenska tankesmedjan IAMIP är ett av 25 företag som Business Sweden valt att ha med i sin ”Swedish Hotspot” med de bästa svenska startup-företagen.

I fjol besökte 14 000 personer Slush och över 3 500 startup-företag. På plats var också över 700 riskkapitalister och närmare 3 800 förbokade möten genomfördes.

Slush position som mötesplats bekräftas snabbt när man ser vilka som deltar i roller som föreläsare, inspiratörer, investerare med mera under de två dagarna.

Här hittar vi namn som bland andra Niklas Zennström, Skype, Bruce Upbin, Forbes, Marcus Wallenberg, ordförande SEB, Riccardo Zacconi, King, Jyrki Katainen, EU-kommissionen, Martti Ahtisaari (Finlands president) och Tom Hulme, Google Ventures.

Under två intensiva dagar sker möten på scener, i montrar och i korridorer där investerare och startup-företag diskuterar potentiella samarbeten.

För att göra det enkelt för hugade investerare och andra företag att hitta de svenska guldkornen och snabbt göra sig en bild av respektive verksamhet, har Business Sweden skapat en webbplats där de svenska företagen presenterar sig.