nyheter
förflytta och förädla kunskap
Europas största konferens
inom högre utbildning till Göteborg.
PCO-kunskap
Samarbete
ska leda till fler kongresser i Jönköping.
mat och möten
Gastronomi Sverige Commis Award 2020
- vinnare Thilda Mårtensson.
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics satsar på framtida ledare

Nu har 2016 års talanger utsetts i Scandics interna ledarskapsprogram Talent@Scandic. Under ett år ska de kompetensutvecklas för att på sikt kunna bli framtidens ledare inom koncernen.

Ledarskapsprogrammet har funnits i sex år och årligen blir 10-15 deltagare hotelldirektörer efter avslutat program.

Den prisbelönta interna akademin Scandic Business School, fyller 20 år och har under åren erbjudit kompetensutveckling till flera tusen medarbetare.

Programmet stödjer hotellkoncernens kultur av att satsa på medarbetare och bygga starka ledare som går i linje med de behov Scandic har som en snabbt växande koncern.

Ett fokus som programmet har är att lyfta interna förmågor från alla områden,  allt från Housekeeping och Food & Beverage till centrala funktioner.

En av talangerna är Sunita Kharel, Housekeeping Manager på Scandic Anglais i Stockholm, har varit anställd i snart sju år:

– Det känns roligt att få chansen att vidareutvecklas inom företaget. Det betyder mycket att Scandic tror på mig och satsar så att jag kan fortsätta utvecklas, säger Sunita Kharel.

Stephan Stahl, ansvarig för Scandic Business School, säger att under alla år har samtliga antagna slutfört utbildningen.

– Ungefär 80 procent har fått en högre roll inom 12 månader efter avslutat program. Det visar att utbildningen faller väl ut och att programmet är en viktig del i vårt framgångskoncept, säger han.

I år är 20 medarbetare uttagna från hotell och huvudkontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

Programmet består av flera olika delar som fokuserar på funktionella områden av koncernens verksamhet och viktiga drivkrafter, som exempelvis Commercial Excellence, Operational Excellence och Service Excellence.