nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics satsar på framtida ledare

Nu har 2016 års talanger utsetts i Scandics interna ledarskapsprogram Talent@Scandic. Under ett år ska de kompetensutvecklas för att på sikt kunna bli framtidens ledare inom koncernen.

Ledarskapsprogrammet har funnits i sex år och årligen blir 10-15 deltagare hotelldirektörer efter avslutat program.

Den prisbelönta interna akademin Scandic Business School, fyller 20 år och har under åren erbjudit kompetensutveckling till flera tusen medarbetare.

Programmet stödjer hotellkoncernens kultur av att satsa på medarbetare och bygga starka ledare som går i linje med de behov Scandic har som en snabbt växande koncern.

Ett fokus som programmet har är att lyfta interna förmågor från alla områden,  allt från Housekeeping och Food & Beverage till centrala funktioner.

En av talangerna är Sunita Kharel, Housekeeping Manager på Scandic Anglais i Stockholm, har varit anställd i snart sju år:

– Det känns roligt att få chansen att vidareutvecklas inom företaget. Det betyder mycket att Scandic tror på mig och satsar så att jag kan fortsätta utvecklas, säger Sunita Kharel.

Stephan Stahl, ansvarig för Scandic Business School, säger att under alla år har samtliga antagna slutfört utbildningen.

– Ungefär 80 procent har fått en högre roll inom 12 månader efter avslutat program. Det visar att utbildningen faller väl ut och att programmet är en viktig del i vårt framgångskoncept, säger han.

I år är 20 medarbetare uttagna från hotell och huvudkontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

Programmet består av flera olika delar som fokuserar på funktionella områden av koncernens verksamhet och viktiga drivkrafter, som exempelvis Commercial Excellence, Operational Excellence och Service Excellence.