platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics satsar på framtida ledare

Nu har 2016 års talanger utsetts i Scandics interna ledarskapsprogram Talent@Scandic. Under ett år ska de kompetensutvecklas för att på sikt kunna bli framtidens ledare inom koncernen.

Ledarskapsprogrammet har funnits i sex år och årligen blir 10-15 deltagare hotelldirektörer efter avslutat program.

Den prisbelönta interna akademin Scandic Business School, fyller 20 år och har under åren erbjudit kompetensutveckling till flera tusen medarbetare.

Programmet stödjer hotellkoncernens kultur av att satsa på medarbetare och bygga starka ledare som går i linje med de behov Scandic har som en snabbt växande koncern.

Ett fokus som programmet har är att lyfta interna förmågor från alla områden,  allt från Housekeeping och Food & Beverage till centrala funktioner.

En av talangerna är Sunita Kharel, Housekeeping Manager på Scandic Anglais i Stockholm, har varit anställd i snart sju år:

– Det känns roligt att få chansen att vidareutvecklas inom företaget. Det betyder mycket att Scandic tror på mig och satsar så att jag kan fortsätta utvecklas, säger Sunita Kharel.

Stephan Stahl, ansvarig för Scandic Business School, säger att under alla år har samtliga antagna slutfört utbildningen.

– Ungefär 80 procent har fått en högre roll inom 12 månader efter avslutat program. Det visar att utbildningen faller väl ut och att programmet är en viktig del i vårt framgångskoncept, säger han.

I år är 20 medarbetare uttagna från hotell och huvudkontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

Programmet består av flera olika delar som fokuserar på funktionella områden av koncernens verksamhet och viktiga drivkrafter, som exempelvis Commercial Excellence, Operational Excellence och Service Excellence.