platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Pigalle i Göteborg utsett till boutiquehotell i världsklass

Genom att vinna pris i kategorin Luxury: New hotel blev Hotell Pigalle i helgen utsett till ett av världens 20 främsta nya lyxhotell. Göteborgshotellet fick utnämningen under den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.

– Det känns naturligtvis roligt att vinna och samtidigt få ett kvitto på våra insatser. Särskilt givande är det för alla våra fantastiska arbetskamrater som dagligen levandegör serviceuppdraget på ett personligt och engagerat sätt. I första hand är det här deras pris, säger hotellchef Jimmy Olsson.

Hotel Pigalle öppnade i maj 2014 i det historiska Palacehuset från 1700-talet. Hotellet och dess restaurang Atelier och lobbybar Amuse har sedan dess uppmärksammats med lovord i nationell och internationell press, i bloggar och media.

Även om Pigalle funnits i drygt ett år räknas det som nykomling i World Luxury Hotel Awards. Priset är också ett gästernas pris där nöjda besökare kunnat rösta fram sina alternativ globalt.

Patrick Olsson, vd, berättar att målet är att skapa personliga gästupplevelser bortom standardiserande koncept och miljöer.

– Mycket tid, pengar och engagemang har gått in i design, material och känsla, men viktigast av allt – och mest fokus – har ändå varit på rekryteringen och sammansättning av teamet.

Han menar att lyx idag för många gäster är en förhöjd personlig upplevelse och service i kombination med egensinnig, genomtänkt miljö, snarare än bara till exempel guldkranar.

– I det sammanhanget blir människorna bakom upplevelserna verkligen allt, säger Patrick Olsson.