platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
Utvidgat samarbete
Svenska Möten
ingår ett fördjupat partnerskap med IACC.
+300 deltagare
Rekordintresse
för gruvmöte i Stockholm.
+1000 deltagare
Norden
ska bli världens mest hållbara och cirkulära region.
föreningar skapar möten
Delat ordförandeskap,
en framgångssaga för Scouterna.
hotellnytt
Steam Hotel tar nästa steg
– förvärvar Actionbad.
RSS
rss_icon
Länkar
Pigalle i Göteborg utsett till boutiquehotell i världsklass

Genom att vinna pris i kategorin Luxury: New hotel blev Hotell Pigalle i helgen utsett till ett av världens 20 främsta nya lyxhotell. Göteborgshotellet fick utnämningen under den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.

– Det känns naturligtvis roligt att vinna och samtidigt få ett kvitto på våra insatser. Särskilt givande är det för alla våra fantastiska arbetskamrater som dagligen levandegör serviceuppdraget på ett personligt och engagerat sätt. I första hand är det här deras pris, säger hotellchef Jimmy Olsson.

Hotel Pigalle öppnade i maj 2014 i det historiska Palacehuset från 1700-talet. Hotellet och dess restaurang Atelier och lobbybar Amuse har sedan dess uppmärksammats med lovord i nationell och internationell press, i bloggar och media.

Även om Pigalle funnits i drygt ett år räknas det som nykomling i World Luxury Hotel Awards. Priset är också ett gästernas pris där nöjda besökare kunnat rösta fram sina alternativ globalt.

Patrick Olsson, vd, berättar att målet är att skapa personliga gästupplevelser bortom standardiserande koncept och miljöer.

– Mycket tid, pengar och engagemang har gått in i design, material och känsla, men viktigast av allt – och mest fokus – har ändå varit på rekryteringen och sammansättning av teamet.

Han menar att lyx idag för många gäster är en förhöjd personlig upplevelse och service i kombination med egensinnig, genomtänkt miljö, snarare än bara till exempel guldkranar.

– I det sammanhanget blir människorna bakom upplevelserna verkligen allt, säger Patrick Olsson.