platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
RSS
rss_icon
Länkar
Pigalle i Göteborg utsett till boutiquehotell i världsklass

Genom att vinna pris i kategorin Luxury: New hotel blev Hotell Pigalle i helgen utsett till ett av världens 20 främsta nya lyxhotell. Göteborgshotellet fick utnämningen under den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.

– Det känns naturligtvis roligt att vinna och samtidigt få ett kvitto på våra insatser. Särskilt givande är det för alla våra fantastiska arbetskamrater som dagligen levandegör serviceuppdraget på ett personligt och engagerat sätt. I första hand är det här deras pris, säger hotellchef Jimmy Olsson.

Hotel Pigalle öppnade i maj 2014 i det historiska Palacehuset från 1700-talet. Hotellet och dess restaurang Atelier och lobbybar Amuse har sedan dess uppmärksammats med lovord i nationell och internationell press, i bloggar och media.

Även om Pigalle funnits i drygt ett år räknas det som nykomling i World Luxury Hotel Awards. Priset är också ett gästernas pris där nöjda besökare kunnat rösta fram sina alternativ globalt.

Patrick Olsson, vd, berättar att målet är att skapa personliga gästupplevelser bortom standardiserande koncept och miljöer.

– Mycket tid, pengar och engagemang har gått in i design, material och känsla, men viktigast av allt – och mest fokus – har ändå varit på rekryteringen och sammansättning av teamet.

Han menar att lyx idag för många gäster är en förhöjd personlig upplevelse och service i kombination med egensinnig, genomtänkt miljö, snarare än bara till exempel guldkranar.

– I det sammanhanget blir människorna bakom upplevelserna verkligen allt, säger Patrick Olsson.