platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Toreskog ny Marketing Director för Ess Group

Fredrik Toreskog blir Marketing Director för hotell- och restaurangkoncernen Ess Group, och han tar även plats i koncernledningen.

Nörmast kommer han från jobbet som kommersiell chef för underhållningskoncernen 2E Group. Han har även jobbat som vd för dotterbolaget Showtic.se, inom reklambranschen och som försäljnings- och marknadschef för Langley Travel.

Jonas Stenberg, vd för Ess Group, berättar att koncernen är i en expansiv fas. Det senaste året har de startat två hotell i Göteborg: Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Sedan tidigare ingår Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad  i koncernen, och så är de gruppen involverad i ytterligare åtta restauranger.

– Det känns naturligt att rekrytera en Marketing Director nu. Med sin breda digitala kompetens och förståelse för starka digitala upplevelser är Fredrik perfekt för oss, säger Jonas Stenberg.

Fredrik Toreskog säger att han har följt Ess Group länge, och att han är imponerad av hur starka upplevelser personalen, respektive hotell, restauranger och koncept levererar.

– Jag är övertygad om att framgångarna beror på att man sen starten förstått vad stark reklam och marknadsföring faktiskt kan åstadkomma rent försäljningsmässigt, säger Fredrik Toreskog.

Enligt honom har marknadsföring som område förändrats otroligt fort de senaste åren.

– Utvecklingen inom Big Data, programmatic och analys ger oss äntligen förutsättningar för att få svar på vilka effekter olika aktiviteter ger, säger han.