platsannonser
nyheter
events skapa möten
VM i Halmstad
blev tidernas mest sedda lagtävling i bordtennis.
Från #metoo till handling
Stort intresse
för skoglig jämställdhetskonferens på Nolia i Umeå.
Möte om framtiden
Ny nationell konferens
om kretsloppsodling och Food Tech som framtidsnäring.
nytt jobb
Nordic Choice Hotels
får ny hållbarhetschef.
iCapital Awards
Umeå eller Göteborg
kan bli Europas huvudstad för innovation.
mat och möten
Restaurang Quan
förstärker Elite Hotels i Malmö.
Möten på hög nivå
Ny mötesplats
öppnar högst upp i femte Hötorgsskrapan.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjden,
vann internationell kocktävling.
Sverige långt framme
Svenska Möten
vinner europeiskt innovationspris.
nytt möteskoncept
Åby Arena i Göteborg
öppnar våren 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Toreskog ny Marketing Director för Ess Group

Fredrik Toreskog blir Marketing Director för hotell- och restaurangkoncernen Ess Group, och han tar även plats i koncernledningen.

Nörmast kommer han från jobbet som kommersiell chef för underhållningskoncernen 2E Group. Han har även jobbat som vd för dotterbolaget Showtic.se, inom reklambranschen och som försäljnings- och marknadschef för Langley Travel.

Jonas Stenberg, vd för Ess Group, berättar att koncernen är i en expansiv fas. Det senaste året har de startat två hotell i Göteborg: Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Sedan tidigare ingår Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad  i koncernen, och så är de gruppen involverad i ytterligare åtta restauranger.

– Det känns naturligt att rekrytera en Marketing Director nu. Med sin breda digitala kompetens och förståelse för starka digitala upplevelser är Fredrik perfekt för oss, säger Jonas Stenberg.

Fredrik Toreskog säger att han har följt Ess Group länge, och att han är imponerad av hur starka upplevelser personalen, respektive hotell, restauranger och koncept levererar.

– Jag är övertygad om att framgångarna beror på att man sen starten förstått vad stark reklam och marknadsföring faktiskt kan åstadkomma rent försäljningsmässigt, säger Fredrik Toreskog.

Enligt honom har marknadsföring som område förändrats otroligt fort de senaste åren.

– Utvecklingen inom Big Data, programmatic och analys ger oss äntligen förutsättningar för att få svar på vilka effekter olika aktiviteter ger, säger han.