platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Toreskog ny Marketing Director för Ess Group

Fredrik Toreskog blir Marketing Director för hotell- och restaurangkoncernen Ess Group, och han tar även plats i koncernledningen.

Nörmast kommer han från jobbet som kommersiell chef för underhållningskoncernen 2E Group. Han har även jobbat som vd för dotterbolaget Showtic.se, inom reklambranschen och som försäljnings- och marknadschef för Langley Travel.

Jonas Stenberg, vd för Ess Group, berättar att koncernen är i en expansiv fas. Det senaste året har de startat två hotell i Göteborg: Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Sedan tidigare ingår Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad  i koncernen, och så är de gruppen involverad i ytterligare åtta restauranger.

– Det känns naturligt att rekrytera en Marketing Director nu. Med sin breda digitala kompetens och förståelse för starka digitala upplevelser är Fredrik perfekt för oss, säger Jonas Stenberg.

Fredrik Toreskog säger att han har följt Ess Group länge, och att han är imponerad av hur starka upplevelser personalen, respektive hotell, restauranger och koncept levererar.

– Jag är övertygad om att framgångarna beror på att man sen starten förstått vad stark reklam och marknadsföring faktiskt kan åstadkomma rent försäljningsmässigt, säger Fredrik Toreskog.

Enligt honom har marknadsföring som område förändrats otroligt fort de senaste åren.

– Utvecklingen inom Big Data, programmatic och analys ger oss äntligen förutsättningar för att få svar på vilka effekter olika aktiviteter ger, säger han.