nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan för demokrati
Mässan undertecknar Deklaration för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar
Fredrik Toreskog ny Marketing Director för Ess Group

Fredrik Toreskog blir Marketing Director för hotell- och restaurangkoncernen Ess Group, och han tar även plats i koncernledningen.

Nörmast kommer han från jobbet som kommersiell chef för underhållningskoncernen 2E Group. Han har även jobbat som vd för dotterbolaget Showtic.se, inom reklambranschen och som försäljnings- och marknadschef för Langley Travel.

Jonas Stenberg, vd för Ess Group, berättar att koncernen är i en expansiv fas. Det senaste året har de startat två hotell i Göteborg: Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Sedan tidigare ingår Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad  i koncernen, och så är de gruppen involverad i ytterligare åtta restauranger.

– Det känns naturligt att rekrytera en Marketing Director nu. Med sin breda digitala kompetens och förståelse för starka digitala upplevelser är Fredrik perfekt för oss, säger Jonas Stenberg.

Fredrik Toreskog säger att han har följt Ess Group länge, och att han är imponerad av hur starka upplevelser personalen, respektive hotell, restauranger och koncept levererar.

– Jag är övertygad om att framgångarna beror på att man sen starten förstått vad stark reklam och marknadsföring faktiskt kan åstadkomma rent försäljningsmässigt, säger Fredrik Toreskog.

Enligt honom har marknadsföring som område förändrats otroligt fort de senaste åren.

– Utvecklingen inom Big Data, programmatic och analys ger oss äntligen förutsättningar för att få svar på vilka effekter olika aktiviteter ger, säger han.