nyheter
förflytta och förädla kunskap
Europas största konferens
inom högre utbildning till Göteborg.
PCO-kunskap
Samarbete
ska leda till fler kongresser i Jönköping.
mat och möten
Gastronomi Sverige Commis Award 2020
- vinnare Thilda Mårtensson.
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
RSS
rss_icon
Länkar
Joakim Söderqvist ny creative director för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards fortsätter sin expansion och fyller på med specialistkompetens. Det senaste tillskottet är Joakim Söderqvist som börjar jobba som creative director vid kontoret i Stockholm.

De senaste 20 åren har han arbetat med flera högprofilerade kunder i kommunikationsbranschen, senast som cd för kommunikationsbyrån Minnesota.

– Joakim har lång erfarenhet av att jobba med strategisk kommunikation oberoende av disciplin. Han är expert på att hitta intressanta lösningar på kundens utmaningar, säger Jessica Thorelius, byråchef för Nine Yards.

Nine Yards, med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö, består av ett 50-tal medarbetare.

I takt med att det fysiska mötet med varumärket blir allt viktigare och mer prioriterat ökar kraven på byråsidan.

– Jag ser fram emot att hitta nya sätt att hantera dagens kommunikationsutmaningar. Kulturen på byrån handlar om att alltid tänka nytt och att utmana gamla sanningar, alltid med kundens bästa i fokus, säger Joakin Söderqvist.