platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
RSS
rss_icon
Länkar
Joakim Söderqvist ny creative director för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards fortsätter sin expansion och fyller på med specialistkompetens. Det senaste tillskottet är Joakim Söderqvist som börjar jobba som creative director vid kontoret i Stockholm.

De senaste 20 åren har han arbetat med flera högprofilerade kunder i kommunikationsbranschen, senast som cd för kommunikationsbyrån Minnesota.

– Joakim har lång erfarenhet av att jobba med strategisk kommunikation oberoende av disciplin. Han är expert på att hitta intressanta lösningar på kundens utmaningar, säger Jessica Thorelius, byråchef för Nine Yards.

Nine Yards, med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö, består av ett 50-tal medarbetare.

I takt med att det fysiska mötet med varumärket blir allt viktigare och mer prioriterat ökar kraven på byråsidan.

– Jag ser fram emot att hitta nya sätt att hantera dagens kommunikationsutmaningar. Kulturen på byrån handlar om att alltid tänka nytt och att utmana gamla sanningar, alltid med kundens bästa i fokus, säger Joakin Söderqvist.