nyheter
bra flygnytt
Finnair återinför flyg
från Sverige till Asien och USA.
hotellvärlden
Hilton Hotels vd:
Affärsresorna är tillbaka till 50 procent
covidsäkrat event
10-årsjubileum
för Australiens hälsovårdsvecka.
flygnytt
SAS öppnar ny linje
från Luleå till London.
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
RSS
rss_icon
Länkar
Rezidor investerar stort i renoveringar

Rezidor Hotel Group är igång med sitt mest omfattande renoverings- och ombyggnadsprogram av sina nordiska Radisson Blu och Park Inn-hotell. Målet är att ge gästerna internationella hotellupplevelser och branschens bästa service.

Kostnaden för investeringen beräknas till över en miljard svenska kronor. Därutöver kommer stora investeringar från ägarna till hotellfastigheterna.

Projekten beräknas vara klara i slutet av 2017. Huvudfokus ligger på att uppgradera hotellrum, gemensamma områden och möteslokaler. För att inte störa gästerna genomförs renoveringarna i etapper och i perioder då hotellen har lägst aktivitet.

– Målet är att ge våra gäster ännu bättre hotellupplevelser. Många av rummen renoveras och en del av hotellen får nya internationella restaurangkoncept som anpassas med lokala rätter och råvaror, säger Tom Flanagan, Area Vice President för Rezidor Hotel Group i Norden.

Rezidor är den internationella hotellkedja som har den största portföljen i Sverige och driver över 60 hotell i Norden.

Två Blu-hotell är redan färdigrenoverade: Malmö och Arlanda. Och flera av rummen på Royal Viking i Stockholm är klara. I Norge är bland annat Blu Royal i Stavanger och Blu Hotel i Bodø färdiga.

För tredje året i rad korades Radisson Blu i år som vinnare av “Swedish Service Score Award” och under året nylanseras hotellkedjans prisbelönta serviceprogram ”Yes I Can!”, som först lanserades år 1995.

Medarbetarna går även ett uppdaterat utbildningsprogram i hur de ska ge gästerna förstklassig service och bra hotellupplevelser. Genom utbildningsprogrammet, och i det dagliga arbetet, uppmuntras medarbetarna till att ta initiativ och ansvar för att säkra att gästerna blir nöjda.

– Genom det uppdaterade utbildningsprogrammet lägger vi ytterligare fokus på hur vi kan bemöta gästerna på bästa möjliga sätt och uppfylla, samt överträffa, deras förväntningar, säger Tom Flanagan.

 

 

Bilden: Radisson Blu Arlandia Hotel har 339 ljudisolerade rum, en nyligen renoverad restaurang som serverar svenska specialiteter och 30 toppmoderna mötesrum.