platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Per Schlingmann talar inför 200 globala mötesindustriledare

Per Schlingmann, en av arkitekterna bakom De Nya Moderaterna, är huvudtalare under Meeting Leadership Summit i Barcelona den 16 november, dagen före öppnandet av IBTM World, tidigare EIBTM. Han ska prata inför tvåhundra specialinbjudna internationella ledare inom mötesindustrin.

Idag arbetar Per Schlingmann som kommunikationsexpert, trendanalytiker, politisk rådgivare och författare.

I sin föreläsning i Barcelona fokuserar Per Schlingmann på teman från boken Urban Express som han skrivit tillsammans med ekonomie doktor Kjell A Nordström. Boken erbjuder verktyg, tänkesätt och tips för att navigera i det nya liv som växer fram över världen.

I föreläsningen lägger Per Schlingmann stor vikt vid skillnaderna mellan traditionell kunskap, och vad han och Kjell A Nordström kallar "vild kunskap".

Han ska också prata utifrån sin varierade bakgrund inom politik, kommunikation och finansiering för att ge de närvarande ledarna praktiska strategier för att de ska kunna navigera i dagens snabbt föränderliga och oförutsägbara värld.

Per Schlingmann menar att det finns en paradox i vår tid. För i en tid präglad av den digitala revolutionen finns det upplevelser som inte kan digitaliseras och vilka därmed stiger i värde och betydelse.

Särskilda upplevelser och den mänskliga faktorn blir allt viktigare för allt fler människor, menar han. Det här nya värdeskapandet handlar om att kombinera digitala lösningar med verkliga upplevelser.

– Utifrån min erfarenhet från politisk strategi på hög nivå och rådgivning för företagsledare ritar jag en karta över vad som händer i världen, och hur det påverkar människor och företag.

Informations- och kunskapsexplosionen, tillsammans med globaliseringen och den verkliga blockbustern i vår tid – staden – förändrar världen och skapar nya möjligheter för människor och företag.

– Jag ska presentera verktyg för hur man blir en vinnare när Urban Express förändrar vårt sätt att leva.

Kvällen ger också deltagarna möjlighet för näterkande med andra vd:ar, direktörer, beslutsfattare och företagare. Aftonen avslutas med tillkännagivandet av vinnaren av IBTM World '2015 Lifetime Achievement Award'.

IBTM World 2015 genomförs den 17 till 19 november.