platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Rasta tar över fem välkända krogar
Igår tillträdde Rasta Group fem krogar: Skansens restauranger, Dramatenrestaurangerna och Haga Forum i Stockholm, Trädgår’n i Göteborg och Rådhuskällaren i Malmö.

I köpet ingår även fastigheten Solna Haga 2:14 i Hagaparken där Haga Forums verksamhet bedrivs.

Rasta Group har förvärvat rörelserna från Ligula Hospitality Group/Profilrestauranger, där Uwe Löffler är vd:

– Som ett led i utvecklingen och renodlandet av vår verksamhet har vi sedan tidigare bestämt att sälja den fristående restaurangverksamheten i koncernen. Rasta Group är en mycket bra köpare som kan fortsätta utveckla de här restaurangerna. Vi ska renodla och utveckla våra hotellrörelser.

Genom de senaste årens förvärv samt det managementavtal som tecknades i början av året har Ligula Hospitality Group nu 28 hotell.

Ulrik Svartborn, vd för Rasta Group, säger att köpet är ett steg i en önskad riktning efter förra årets renodling av deras verksamhet.

– Vi har under en tid letat efter ett nytt affärsområde som kan ge oss en breddning inom restaurangsegmentet där vi även kan få ut ytterligare synergieffekter från redan befintlig verksamhet.

 

Bilden: Trädgår'n i Göteborg.