nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Rasta tar över fem välkända krogar
Igår tillträdde Rasta Group fem krogar: Skansens restauranger, Dramatenrestaurangerna och Haga Forum i Stockholm, Trädgår’n i Göteborg och Rådhuskällaren i Malmö.

I köpet ingår även fastigheten Solna Haga 2:14 i Hagaparken där Haga Forums verksamhet bedrivs.

Rasta Group har förvärvat rörelserna från Ligula Hospitality Group/Profilrestauranger, där Uwe Löffler är vd:

– Som ett led i utvecklingen och renodlandet av vår verksamhet har vi sedan tidigare bestämt att sälja den fristående restaurangverksamheten i koncernen. Rasta Group är en mycket bra köpare som kan fortsätta utveckla de här restaurangerna. Vi ska renodla och utveckla våra hotellrörelser.

Genom de senaste årens förvärv samt det managementavtal som tecknades i början av året har Ligula Hospitality Group nu 28 hotell.

Ulrik Svartborn, vd för Rasta Group, säger att köpet är ett steg i en önskad riktning efter förra årets renodling av deras verksamhet.

– Vi har under en tid letat efter ett nytt affärsområde som kan ge oss en breddning inom restaurangsegmentet där vi även kan få ut ytterligare synergieffekter från redan befintlig verksamhet.

 

Bilden: Trädgår'n i Göteborg.