nyheter
Katastrofsiffror
1,7 miljoner jobb i Mellanöstern
försvinner på grund av Covid-19 och gränsstängningar.
mötesplatser
Folkuniversitetet och Berättarministeriet
skapar ny arena för bildning.
AI Summit 2020
Nytt pris
ska hylla svenska pionjärer inom AI.
hotellsäkerhet
Radisson Blu Hotel, Uppsala
är certifierade enligt Radisson Safety Protocol.
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan för demokrati
Mässan undertecknar Deklaration för en stark demokrati.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan guldsponsor för Bocuse d’Or

Stockholmsmässan har skrivit avtal med Gastronomi Sverige om att stödja de svenska satsningarna i Bocuse d’Or, världens mest kända kocktävling.

– Vi vill bidra till att utveckla svensk gastronomi och därmed mat som en del av upplevelsen i besöksnäringen, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

De senaste åren har svensk matlagning haft stora framgångar internationellt, inte minst i den stora tävlingen Bocuse d’Or som ofta kallas “VM för kockar”.

I den senaste omgången tog Tommy Myllymäki guld i Europafinalen, och kom sedan på bronsplats i den internationella tävlingen som avgjordes i Frankrike i januari i år.

Nästa års svenska representant är Alexander Sjögren, vilket blev klart vid uttagningstävlingen på Restaurangakademin i förra veckan.

Uppladdningen och förberedelsearbetet för den kommande tävlingen har  startat och leds av Gastronomi Sverige, en sammanslutning av flera namnkunniga kockar med det gemensamma målet att främja svensk gastronomi.

Stockholmsmässan går in som guldsponsor för den svenska satsningen, och drar sitt strå till stacken för att hjälpa Alexander Sjögren att bli så framgångsrik som möjligt i nästa års tävling.

Som en del i samarbetet medverkar Alexander Sjögren bland annat att under Mitt kök-mässan som genomförs på Stockholmsmässan den 5-8 november.

 

BIlden: Alexander Sjögren är Sveriges representant i kocktävlingen Bocuse d'Or Europé 2016, en satsning som Stockholmsmässan nu går in och sponsrar. Foto: Per-Erik Berglund.