nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan guldsponsor för Bocuse d’Or

Stockholmsmässan har skrivit avtal med Gastronomi Sverige om att stödja de svenska satsningarna i Bocuse d’Or, världens mest kända kocktävling.

– Vi vill bidra till att utveckla svensk gastronomi och därmed mat som en del av upplevelsen i besöksnäringen, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.

De senaste åren har svensk matlagning haft stora framgångar internationellt, inte minst i den stora tävlingen Bocuse d’Or som ofta kallas “VM för kockar”.

I den senaste omgången tog Tommy Myllymäki guld i Europafinalen, och kom sedan på bronsplats i den internationella tävlingen som avgjordes i Frankrike i januari i år.

Nästa års svenska representant är Alexander Sjögren, vilket blev klart vid uttagningstävlingen på Restaurangakademin i förra veckan.

Uppladdningen och förberedelsearbetet för den kommande tävlingen har  startat och leds av Gastronomi Sverige, en sammanslutning av flera namnkunniga kockar med det gemensamma målet att främja svensk gastronomi.

Stockholmsmässan går in som guldsponsor för den svenska satsningen, och drar sitt strå till stacken för att hjälpa Alexander Sjögren att bli så framgångsrik som möjligt i nästa års tävling.

Som en del i samarbetet medverkar Alexander Sjögren bland annat att under Mitt kök-mässan som genomförs på Stockholmsmässan den 5-8 november.

 

BIlden: Alexander Sjögren är Sveriges representant i kocktävlingen Bocuse d'Or Europé 2016, en satsning som Stockholmsmässan nu går in och sponsrar. Foto: Per-Erik Berglund.