platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic C Hotel väljer rosa i oktober
"Vårt hjärta bultar för kampen mot bröstcancer. Därför vill vi vara med och uppmärksamma och medvetandegöra forskning och information kring bröstcancer", säger Niclas Ingwall, försäljning- och marknadschef för Nordic C Hotel i Stockholm.

Hotellets kampanj syns på en rad olika sätt. Webbsidan byter färg till rosa under hela oktober. På plats i lobbyn finns rosa ballonger, och i baren erbjuder man specialdrinkar i rosa färg.

Dessutom lanseras ett helgpaket som inkluderar rabatt på hotellrum samt det välkända rosa sidenbandet, vars hela försäljningsvärde går till Bröstcancerfonden.

Rosa Band har blivit en välkänd internationell symbol för kampen mot bröstcancer, och lanserades på 1990-talet av Evelyn Lauder, svärdotter till kosmetikföretaget Estée Lauders grundare.

Intäkterna från försäljningen går till Bröstcancerfonden. Pengarna går därifrån till forskning, information samt stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer.

Bröstcancerfonden startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.