nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic C Hotel väljer rosa i oktober
"Vårt hjärta bultar för kampen mot bröstcancer. Därför vill vi vara med och uppmärksamma och medvetandegöra forskning och information kring bröstcancer", säger Niclas Ingwall, försäljning- och marknadschef för Nordic C Hotel i Stockholm.

Hotellets kampanj syns på en rad olika sätt. Webbsidan byter färg till rosa under hela oktober. På plats i lobbyn finns rosa ballonger, och i baren erbjuder man specialdrinkar i rosa färg.

Dessutom lanseras ett helgpaket som inkluderar rabatt på hotellrum samt det välkända rosa sidenbandet, vars hela försäljningsvärde går till Bröstcancerfonden.

Rosa Band har blivit en välkänd internationell symbol för kampen mot bröstcancer, och lanserades på 1990-talet av Evelyn Lauder, svärdotter till kosmetikföretaget Estée Lauders grundare.

Intäkterna från försäljningen går till Bröstcancerfonden. Pengarna går därifrån till forskning, information samt stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer.

Bröstcancerfonden startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.