platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Elmia Städ

Nya produkter, bättre arbetsmetoder och en vit bransch var några av de områden som branschorganisationen Städbranschen Sverige haft i fokus under tre mässdagar i Jönköping.

Tredje upplagan av städmässan befäste att den växande branschen för rengöring och hygien har en självklar mötesplats.

Jesper Borrfors, vd för Städbranschen Sverige, är nöjd med mässan, antalet besökare och den positiva respons han har fått från medlemmar och utställare.

– Vi vill blicka framåt, och i år har vi gjort det genom att fånga upp problem som kan förändras i branschen genom att lyfta det i seminariepunkter som berört, till exempel människohandel och ekonomisk brottslighet.

Städbranschen Sverige är sedan 2013 en rikstäckande branschorganisation som samlar verksamhet och intresse för rena, hygieniska, lättskötta och vårdade fastigheter. Bland organisationens viktigaste frågor finns exempelvis att arbeta för en vit bransch utan svartjobb, att påverka miljöarbetet och jobba för jämställdhet och integration.

Många utställare betonade vikten av att kunna möta användarna av deras produkter direkt på mässgolvet.

– Vi är otroligt nöjda med vårt deltagande. Vi tror absolut att vi får utdelning för vår medverkan i det långa loppet, säger Liselott Andersson, Marketing Manager Scandinavia för Vileda Professional.

Elmia Städ arrangeras sedan 2013 tillsammans med Städbranschen Sverige.

– Det har varit tre intensiva dagar och vi är stolta över att få jobba med en bransch som tar så stort ansvar för yrkesfrågor. Man täcker både produktnyheter och viktiga frågor i arbetslivet, säger Henrik Landén, mässansvarig för Elmia Städ.