platsannonser
Destination Halmstad
söker en projektledare till Halmstad Convention Bureau.
Projektledare
till Akademikonferens SLU i Uppsala.
Uppsala Konsert & Kongress
söker medarbetare till konferensavdelningen!
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
stora events
Bandyfinalen den 22-23 mars 2019
på Studenternas – Fem finaler spelas i Uppsala.
hållbarhet
Clarion Hotel Sign
installerar Stockholms största hotell-solcellsanläggning.
nytt jobb
Elite Hotels
satsar på Göteborg med topprekrytering.
omvärldsanalys
Storstäder mest innovativa
– visar ny statistik.
flygnytt
Nya delen av avgångshallen
på Bromma Stockholm Airport öppnad.
safety & Security
PwC:s storsatsning inom cybersäkerhet
- 24 nya medarbetare inför hösten.
Nytt jobb
Christian Woronka
ny vd för Vienna Convention Bureau.
Omvärldsanalys
10:e kongressen för Europeiska FACEnetwork
kommer till Kristianstad 10-12 oktober.
strategisk utveckling
Trollhättan tar över ordförandeskapet
för Swedish Network of Convention Bureaus.
hotellnytt
Första spadtaget
för nytt Nordic Choice hotell i Sickla.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Elmia Städ

Nya produkter, bättre arbetsmetoder och en vit bransch var några av de områden som branschorganisationen Städbranschen Sverige haft i fokus under tre mässdagar i Jönköping.

Tredje upplagan av städmässan befäste att den växande branschen för rengöring och hygien har en självklar mötesplats.

Jesper Borrfors, vd för Städbranschen Sverige, är nöjd med mässan, antalet besökare och den positiva respons han har fått från medlemmar och utställare.

– Vi vill blicka framåt, och i år har vi gjort det genom att fånga upp problem som kan förändras i branschen genom att lyfta det i seminariepunkter som berört, till exempel människohandel och ekonomisk brottslighet.

Städbranschen Sverige är sedan 2013 en rikstäckande branschorganisation som samlar verksamhet och intresse för rena, hygieniska, lättskötta och vårdade fastigheter. Bland organisationens viktigaste frågor finns exempelvis att arbeta för en vit bransch utan svartjobb, att påverka miljöarbetet och jobba för jämställdhet och integration.

Många utställare betonade vikten av att kunna möta användarna av deras produkter direkt på mässgolvet.

– Vi är otroligt nöjda med vårt deltagande. Vi tror absolut att vi får utdelning för vår medverkan i det långa loppet, säger Liselott Andersson, Marketing Manager Scandinavia för Vileda Professional.

Elmia Städ arrangeras sedan 2013 tillsammans med Städbranschen Sverige.

– Det har varit tre intensiva dagar och vi är stolta över att få jobba med en bransch som tar så stort ansvar för yrkesfrågor. Man täcker både produktnyheter och viktiga frågor i arbetslivet, säger Henrik Landén, mässansvarig för Elmia Städ.