nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Elmia Städ

Nya produkter, bättre arbetsmetoder och en vit bransch var några av de områden som branschorganisationen Städbranschen Sverige haft i fokus under tre mässdagar i Jönköping.

Tredje upplagan av städmässan befäste att den växande branschen för rengöring och hygien har en självklar mötesplats.

Jesper Borrfors, vd för Städbranschen Sverige, är nöjd med mässan, antalet besökare och den positiva respons han har fått från medlemmar och utställare.

– Vi vill blicka framåt, och i år har vi gjort det genom att fånga upp problem som kan förändras i branschen genom att lyfta det i seminariepunkter som berört, till exempel människohandel och ekonomisk brottslighet.

Städbranschen Sverige är sedan 2013 en rikstäckande branschorganisation som samlar verksamhet och intresse för rena, hygieniska, lättskötta och vårdade fastigheter. Bland organisationens viktigaste frågor finns exempelvis att arbeta för en vit bransch utan svartjobb, att påverka miljöarbetet och jobba för jämställdhet och integration.

Många utställare betonade vikten av att kunna möta användarna av deras produkter direkt på mässgolvet.

– Vi är otroligt nöjda med vårt deltagande. Vi tror absolut att vi får utdelning för vår medverkan i det långa loppet, säger Liselott Andersson, Marketing Manager Scandinavia för Vileda Professional.

Elmia Städ arrangeras sedan 2013 tillsammans med Städbranschen Sverige.

– Det har varit tre intensiva dagar och vi är stolta över att få jobba med en bransch som tar så stort ansvar för yrkesfrågor. Man täcker både produktnyheter och viktiga frågor i arbetslivet, säger Henrik Landén, mässansvarig för Elmia Städ.