platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
hotellnytt
Stordalen köper finsk lyxhotellkedja
nu totalt över 200 hotell.
möten och affärer
Claes Berglund
köper kongressbolaget Reachem.
nytt jobb
Oscar Durling
till Nobis Hotel Stockholm.
innovativ utveckling
Wikimania i Stockholm 14-18 augusti.
1000 deltagare från 40 länder.
RSS
rss_icon
Länkar
Golfen satsar stort på Elmia Park

Organisationerna Swedish Greenkeepers Association, och Svenska Golfförbundet har tecknat ett sexårigt samarbetsavtal med Elmia Park.

Det nya avtalet innebär att Elmia Park fortsätter att vara golfbranschens viktigaste mötesplats även under tre följande mässor.

– Det är helt odiskutabelt den bästa mötesplatsen vi kan ha för branschen. Här finns generösa utställningsytor och vi kan hålla ett gediget och bra seminarieprogram och mycket bra branschevenemang. Jönköping ligger även väldigt bra till geografiskt, det ska man inte heller glömma, säger Björn Eichmüller, kanslichef för SGA Riks.

För besökarna innebär avtalet att utbudet av utrustning kring grönytor och skötsel av golfbanor blir extra stort. Allt från de senaste maskinerna, tjänsterna och redskapen till kunskap och nya rön presenteras under mässdagarna.

– Det är väldigt positivt att vi har en samlad mässa för grönytesidan, att det finns en gemensam mötesplats. Vi behöver det här, att man träffas, tittar på maskiner och nyheter. Det är viktigt för hela branschen, säger Håkan Stålbro, ban-, spel- och tävlingsutvecklingschef för Svenska Golfförbundet.

SGA organiserar både greenkeepers på golfbanor och planskötare inom fotboll. Det nya avtalet innebär även att det blir en särskild satsning på skötseln av fotbollsplaner på mässorna. Dessutom ska de båda organisationerna vara med och utveckla Elmia Park som mötesplats genom att delta i den referensgrupp som arbetar med de frågorna.

Enligt Maria Lindsäth, mässansvarig för Elmia Park, är golfbranschen en mycket viktig målgrupp för mässan. En fjärdedel av besökarna har anknytning till golf.

– Fotbollsseminarierna betyder också mycket för att utveckla mässan inom idrottssegmentet. Vi ser fram mot ett långsiktigt samarbete och det är extra roligt att vi kan berätta om det redan nu, säger hon.