Eventum har medvind och har under sommaren fått tre nya kunder. Dels Previa med huvudfokus på ett större medarbetarevenemang som genomfördes på Waterfront i augusti, dels Sveriges Annonsörer där ett långsiktigt samarbete runt 100-wattaren och Stora Annonsördagen har inletts.
Lite senare i höst, i november, genomförs Thomas Cook Northern Europe, det är en nordisk jubileumskonferens för Ving, Spies och Tjäreborg.
– Efter 2014, som präglades av en viss försiktighet, har 2015 varit väldigt intensivt. Spännande uppdrag, nya uppdrag från befintliga kunder och nu också tre helt nya affärsrelationer, säger Mats Ahldén vd för Eventum.
Som ett resultat av tillväxten har Cornelia Zetterlund anställts som produktionsledare. Hon kommer närmast från Life Event där hon har arbetat som projekt- och produktionsledare. Genom åren har hon bland annat jobbat med kunder som Beckers, Aftonbladet och Sweco.
Totalt producerar Eventum ett fyrtiotal evenemang årligen med fokus på corporate events som b2b-event och interna evenemang samt galor och prisutdelningar.