platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter

Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
årets matvärvning
Stjärnkocken Daniel Berlin
sätter smak på en av Europas mest innovativa städer under H22 City Expo.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso,
Chefredaktör på Meetings International.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete
för nationell evenemangsstatistik.
Thought Leadership Hub
The ACF
- Audite, Cogitare, Facite, lovar att lyssna, tänka och göra .
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Syftet är att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Stordalen planerar för fortsatt expansion genom nytt samarbetsavtal med prestigehotell

PETTER STORDALENS hotellimperium växer. Nu är det hans samling av fristående hotell som ska expandera. Det första samarbetsavtalet är klart och gäller Avalon Hotel i Göteborg.

Genom att öppna för den nya formen av hotellsamarbete, ”medlemshotell”, ska den nuvarande gruppen av tio profilhotell i Norden fördubblas de närmaste åren.

Den fristående hotellgruppen Nordic Hotels & Resorts består idag bland annat av Yasuragi utanför Stockholm, Copperhill Mountain Lodge i Åre, The Thief i Oslo och Skt Petri i Köpenhamn.

Enligt Trond Bastiansen, COO, Nordic Hotels & Resorts, är det många hotelloperatörer som vill utveckla sitt varumärke och koncept, men de möter stora utmaningar.

– Vi erbjuder en lösning där hotellet kan behålla sitt namn, profil och koncept. Vi kan ge dem trygghet och kompetens inom kommersiell hotelldrift för att möta en ständigt föränderlig och komplex marknad, säger han.

Hotellgruppen är inne i en process där man handplockar hotell runt om i Norden som anses passa i hotellfamiljen ,och där det finns ett ömsesidigt intresse och vinst av ett samarbete.

Konkret innebär samarbetet med hotellgruppen ökad lönsamhet, menar Trond Bastiansen:

– Med över en miljon medlemmar i Nordic Choice Club, möjligheten att vid sidan av den egna webbplatsen få tillgång till de över en miljon besökarna i månaden på choice.se och marknadens bästa inköpsavtal bidrar vi till att stärka hotellens lönsamhet. Det skapar muskler som hotellen kan använda till att fortsätta utveckla hotellupplevelser för sina gäster.

I motsats till franchiseavtal innehåller inte medlemskapet ett gemensamt varumärke eller koncept, utan består av fullt ut fristående hotell med egna identiteter anpassade efter hotellets profil och lokala marknad.

Hotellen som blir inbjudna till medlemskap är antingen förstklassiga hotell som har ett etablerat namn och koncept, eller så har de potential att utvecklas i samarbete med hotellgruppen.