nyheter
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
RSS
rss_icon
Länkar
Marriott Hotels lojalitetsprogram på första plats

Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards kom på första plats när US News utser det bästa lojalitetsprogrammet.

I början av augusti 2015 publicerades US News årliga lista över de bästa hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen hamnar Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards på första plats. http://travel.usnews.com/rankings/travel-rewards/hotel-rewards/marriott-rewards/

I rankingen ingår de 18 mest utmärkande hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen av lojalitetsprogrammen vägs flera olika faktorer in. Till exempel väger US News in antalet hotell som ingår i respektive kedja, mångfalden bland hotellkoncepten, den geografiska spridningen och självklart hur snabbt och enkelt intjänade poäng kan omvandlas till frinätter. Därtill väger rankingen in hur många olika sätt poängen kan användas på, förutom till frinätter. Det gör att svenska hotellkedjor inte kommer med i undersökningar som denna även om Best Western  (plats 11 i undersökningen) finns med, Starwood (plats 8 i undersökningen) (som äger Sheraton) och Club Carlson (plats 3 i undersökningen) (Radisson-hotellen och Park Inn).

– Vi är väldigt glada över att Marriott Rewards är så uppskattat bland våra gäster och att vi får ett sådant fint erkännande av US News, för tredje året i rad. Vi vill självklart också tacka våra gäster som väljer Marriott som sitt andra hem, säger Martin Åkesson, vd för  Courtyard by Marriott Stockholm och Renaissance Hotel Malmö.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Om Marriott

Marriott International Inc., är en global hotellkedja med fler än 4200 hotell på 79 olika destinationer världen över. I Sverige representeras Marriott International av Courtyard by Marriott i Stockholm och Renaissance Hotel i Malmö.