nyheter
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
RSS
rss_icon
Länkar
Marriott Hotels lojalitetsprogram på första plats

Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards kom på första plats när US News utser det bästa lojalitetsprogrammet.

I början av augusti 2015 publicerades US News årliga lista över de bästa hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen hamnar Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards på första plats. http://travel.usnews.com/rankings/travel-rewards/hotel-rewards/marriott-rewards/

I rankingen ingår de 18 mest utmärkande hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen av lojalitetsprogrammen vägs flera olika faktorer in. Till exempel väger US News in antalet hotell som ingår i respektive kedja, mångfalden bland hotellkoncepten, den geografiska spridningen och självklart hur snabbt och enkelt intjänade poäng kan omvandlas till frinätter. Därtill väger rankingen in hur många olika sätt poängen kan användas på, förutom till frinätter. Det gör att svenska hotellkedjor inte kommer med i undersökningar som denna även om Best Western  (plats 11 i undersökningen) finns med, Starwood (plats 8 i undersökningen) (som äger Sheraton) och Club Carlson (plats 3 i undersökningen) (Radisson-hotellen och Park Inn).

– Vi är väldigt glada över att Marriott Rewards är så uppskattat bland våra gäster och att vi får ett sådant fint erkännande av US News, för tredje året i rad. Vi vill självklart också tacka våra gäster som väljer Marriott som sitt andra hem, säger Martin Åkesson, vd för  Courtyard by Marriott Stockholm och Renaissance Hotel Malmö.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Om Marriott

Marriott International Inc., är en global hotellkedja med fler än 4200 hotell på 79 olika destinationer världen över. I Sverige representeras Marriott International av Courtyard by Marriott i Stockholm och Renaissance Hotel i Malmö.