platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
pantersprång
Rekordstor ökning av videokonferenser
på Karolinska Universitetssjukhuset.
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
RSS
rss_icon
Länkar
Marriott Hotels lojalitetsprogram på första plats

Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards kom på första plats när US News utser det bästa lojalitetsprogrammet.

I början av augusti 2015 publicerades US News årliga lista över de bästa hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen hamnar Marriott Hotels lojalitetsprogram Marriott Rewards på första plats. http://travel.usnews.com/rankings/travel-rewards/hotel-rewards/marriott-rewards/

I rankingen ingår de 18 mest utmärkande hotell-lojalitetsprogrammen. I rankingen av lojalitetsprogrammen vägs flera olika faktorer in. Till exempel väger US News in antalet hotell som ingår i respektive kedja, mångfalden bland hotellkoncepten, den geografiska spridningen och självklart hur snabbt och enkelt intjänade poäng kan omvandlas till frinätter. Därtill väger rankingen in hur många olika sätt poängen kan användas på, förutom till frinätter. Det gör att svenska hotellkedjor inte kommer med i undersökningar som denna även om Best Western  (plats 11 i undersökningen) finns med, Starwood (plats 8 i undersökningen) (som äger Sheraton) och Club Carlson (plats 3 i undersökningen) (Radisson-hotellen och Park Inn).

– Vi är väldigt glada över att Marriott Rewards är så uppskattat bland våra gäster och att vi får ett sådant fint erkännande av US News, för tredje året i rad. Vi vill självklart också tacka våra gäster som väljer Marriott som sitt andra hem, säger Martin Åkesson, vd för  Courtyard by Marriott Stockholm och Renaissance Hotel Malmö.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Om Marriott

Marriott International Inc., är en global hotellkedja med fler än 4200 hotell på 79 olika destinationer världen över. I Sverige representeras Marriott International av Courtyard by Marriott i Stockholm och Renaissance Hotel i Malmö.