Warning: getimagesize(images/images_news/helena_ransjö_alceniusxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
hållbarhet
Scandic Hotels
inför elskotrar. Möter behovet hos växande kundgrupper.
CSR
Nordic Choice Hotels
startar Nordens största grannaktion.
Samarbete
Resia Kongress
växer och går in i nya samarbeten.
Digitalisering
Global lansering
av ny retailmässa på Kistamässan i Stockholm.
Flyg
Helsingfors flygplats
Passagerarvolymerna ökar snabbare än vid de andra nordiska huvudflygplatserna.
kunskapsöverföring
​Sveriges sårsjuksköterskor
möts i Borås.
events skapar möten
Tio festivaler
du inte får missa i Rotterdam.
visualisera
Choice Hotels
låter gäster bestämma hur hotellrummen ska se ut.
events skapar möten
Vetenskapsfestivalen
invigs i Göteborg.
mötesplats
Epicenter expanderar:
Öppnar i Amsterdam med Edge Technologies.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/helena_ransjö_alceniusxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Helena Alçenius vd för Borås Borås.

Helena AlÇenius blir vd för det nya samägda kommunala bolaget Borås Borås. Beslutet togs i förra veckan av bolagets styrelse. Sedan åtta år tillbaka har Helena Alçenius arbetat som vd för Mitt i Borås. Det senaste året har hon också arbetat i partnerskapet Borås Borås.

– Genom att vi samlar stadens resurser för att marknadsföra Borås har vi alla möjligheter att stärka vår attraktionskraft,  säger Helena Alçenius.

– Med Helena som vd får vi en kompetent och drivande person till bolaget. Hennes breda kontaktnät i staden och insyn i arbetet med partnerskapet  är hon rätt person för uppdraget, säger Morgan Hjalmarsson, ordförande Borås Borås.

Styrelsen för Borås Borås har faställt följande affärsidé för bolaget ska vara ett av staden och näringslivet i Borås samägt bolag. Bolaget har till uppgift att marknadsföra, sälja och aktivt verka för att staden, genom aktiviteter och evenemang, upplevs som en attraktiv destinationsort med gott värdskap. Målet är ökad hållbar tillväxt till nytta för medborgarna och näringslivet i staden.

Bolaget ägs till 91 procent av Borås stad och nio procent av Borås Borås Näringlivs Ekonomisk Förening. Cirka 13 personer ska arbeta i bolaget.