nyheter
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards invalda i Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse
– Det är ganska länge sedan vi på byrån lovade oss själva att vi skall agera ledande i alla situationer, oavsett hur det går för oss. Störst kan vi troligtvis aldrig bli, men ledande är en attityd, och attityd är något vi har gott om på byrån, säger Janne Björge, vd och en av grundarna av NineYards, efter att ha blivit invald i styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer. Vår styrelseordförande Göran af Klercker brukar säga. ”Find a parade and walk in front of it”, och det är precis så jag ser på uppdraget i styrelsen för Sveriges kommunikationsbyråer.

– Jag skall vara representanten för vår del av kommunikationsbyråerna – den del man i dag ser som kanalen som kallas event marketing. Här rör vi oss alltmer mot relevanta varumärkesupplevelser – brand experience. Det handlar om hur ditt varumärke upplevs och hur stark kommunikationen måste vara då man lyfter in den i livekanalen. Och om hur ensam den står utan samordning med alla andra kanaler, inifrån och ut. Kommunikationsbyråerna i vår del av branschen har exploderat i kompetens och självförtroende och växer enormt både vad gäller de respektive delarna av kakan och i lönsamhet, men framförallt i magnetism. Detta, det nya förtroendet för oss som bransch, är något vi måste förvalta klokt, som vi absolut inte kan slarva bort.

– Jag tar stolt emot detta förtroende och lovar att engagera mig till fullo i uppdraget. Jag ser det som angeläget, rätt i tiden och, naturligtvis, otroligt utmanande, säger Janne Björge. "Let’s walk in front of the parade, the parade called brand experience."

Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse är sammansatt på ett sätt som speglar de olika medlemsföretagen, och den representerar förbundets breda spektrum av företag och discipliner. Styrelsen kompletteras nu med Janne Björge som är vd och grundare på Brand Experiencebyrån Nine Yards från Göteborg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nine Yards är en kreativ event&kommunikationsbyrå i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi hjälper våra kunder att förmedla upplevelser i varje möte mellan varumärke och målgrupp.

Live-support: Offline