platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards invalda i Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse
– Det är ganska länge sedan vi på byrån lovade oss själva att vi skall agera ledande i alla situationer, oavsett hur det går för oss. Störst kan vi troligtvis aldrig bli, men ledande är en attityd, och attityd är något vi har gott om på byrån, säger Janne Björge, vd och en av grundarna av NineYards, efter att ha blivit invald i styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer. Vår styrelseordförande Göran af Klercker brukar säga. ”Find a parade and walk in front of it”, och det är precis så jag ser på uppdraget i styrelsen för Sveriges kommunikationsbyråer.

– Jag skall vara representanten för vår del av kommunikationsbyråerna – den del man i dag ser som kanalen som kallas event marketing. Här rör vi oss alltmer mot relevanta varumärkesupplevelser – brand experience. Det handlar om hur ditt varumärke upplevs och hur stark kommunikationen måste vara då man lyfter in den i livekanalen. Och om hur ensam den står utan samordning med alla andra kanaler, inifrån och ut. Kommunikationsbyråerna i vår del av branschen har exploderat i kompetens och självförtroende och växer enormt både vad gäller de respektive delarna av kakan och i lönsamhet, men framförallt i magnetism. Detta, det nya förtroendet för oss som bransch, är något vi måste förvalta klokt, som vi absolut inte kan slarva bort.

– Jag tar stolt emot detta förtroende och lovar att engagera mig till fullo i uppdraget. Jag ser det som angeläget, rätt i tiden och, naturligtvis, otroligt utmanande, säger Janne Björge. "Let’s walk in front of the parade, the parade called brand experience."

Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse är sammansatt på ett sätt som speglar de olika medlemsföretagen, och den representerar förbundets breda spektrum av företag och discipliner. Styrelsen kompletteras nu med Janne Björge som är vd och grundare på Brand Experiencebyrån Nine Yards från Göteborg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nine Yards är en kreativ event&kommunikationsbyrå i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi hjälper våra kunder att förmedla upplevelser i varje möte mellan varumärke och målgrupp.

Live-support: Offline