platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
Undersökning fastslår:
Åtta av 10 föredrar fysiska möten
framför digitala.
Scandinavian XPO
Airport City Stockholm
- en helt ny stad växer fram.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards invalda i Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse
– Det är ganska länge sedan vi på byrån lovade oss själva att vi skall agera ledande i alla situationer, oavsett hur det går för oss. Störst kan vi troligtvis aldrig bli, men ledande är en attityd, och attityd är något vi har gott om på byrån, säger Janne Björge, vd och en av grundarna av NineYards, efter att ha blivit invald i styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer. Vår styrelseordförande Göran af Klercker brukar säga. ”Find a parade and walk in front of it”, och det är precis så jag ser på uppdraget i styrelsen för Sveriges kommunikationsbyråer.

– Jag skall vara representanten för vår del av kommunikationsbyråerna – den del man i dag ser som kanalen som kallas event marketing. Här rör vi oss alltmer mot relevanta varumärkesupplevelser – brand experience. Det handlar om hur ditt varumärke upplevs och hur stark kommunikationen måste vara då man lyfter in den i livekanalen. Och om hur ensam den står utan samordning med alla andra kanaler, inifrån och ut. Kommunikationsbyråerna i vår del av branschen har exploderat i kompetens och självförtroende och växer enormt både vad gäller de respektive delarna av kakan och i lönsamhet, men framförallt i magnetism. Detta, det nya förtroendet för oss som bransch, är något vi måste förvalta klokt, som vi absolut inte kan slarva bort.

– Jag tar stolt emot detta förtroende och lovar att engagera mig till fullo i uppdraget. Jag ser det som angeläget, rätt i tiden och, naturligtvis, otroligt utmanande, säger Janne Björge. "Let’s walk in front of the parade, the parade called brand experience."

Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse är sammansatt på ett sätt som speglar de olika medlemsföretagen, och den representerar förbundets breda spektrum av företag och discipliner. Styrelsen kompletteras nu med Janne Björge som är vd och grundare på Brand Experiencebyrån Nine Yards från Göteborg.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nine Yards är en kreativ event&kommunikationsbyrå i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi hjälper våra kunder att förmedla upplevelser i varje möte mellan varumärke och målgrupp.

Live-support: Offline