platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Shatilla Holm ny eventchef på Aller media
Aller media förstärker sin marknadsorganisation i Stockholm genom att rekrytera  Shatilla Holm som eventchef. Shatilla Holm arbetar idag som försäljningschef inom Aller media, men tar nu klivet upp till att bli ny eventchef.

Med denna förstärkning stärker Aller media sin position för att fortsätta vara marknadens ledande mediehus och erbjuda både läsare, kunder och partners upplevelser i alla kanaler och plattformar.

– Shatilla har varit hos oss sedan 2012 och har ett exceptionellt driv och ambition. Men henne vid rodret är jag säker på att våra höga målsättningar inom event-delen kommer att nås, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Aller media presenterade tidigare i våras starka resultatsiffror för 2013/2014, trots att det har varit ett tufft år för tidskriftsbranschen. Utifrån den starka positionen satsar nu företaget på att stärka sitt erbjudande i flera kanaler och att utveckla nya segment.

Redan idag är event en del som växer inom Aller media, där man har en stark position inte minst med Ellegalan, Cafés stora modepris, MåBra-kvällar och Chic galan och andra live upplevelser. Målsättningen är att utveckla dessa och skapa nya, för att kunna möta läsare och kunder på nya arenor.

– Jag har varit på Aller media i tre år och även drivit några av våra mer framträdande event. Jag kan se en stor potential i att utveckla detta område vidare och längtar redan nu efter att få ta över det fulla ansvaret. Inom ett par år är jag övertygad om att live upplevelser kommer vara en väsentlig del i Aller medias intäkter och profil, säger Shatilla Holm. Shatilla Holm tillträder i oktober.