Efter elva år inom Artexis (KistaMässan och MalmöMässan), lämnar Susanne Hallencreutz för ett nytt toppjobb inom Svenska Mässan. Susanne kommer att få tjänsten som Marknadschef på Svenska Mässan Mässor och Möten AB som är ett helägt dotterbolag inom Svenska Mässan Stiftelse.
– Susanne kommer att tillträda sin roll den 17/8 vilket vi ser väldigt mycket fram emot, säger Ulrika Liss-Daniels, vd Svenska Mässan Mässor och Möten AB.
Susanne Hallencreutz blev för inte så länge sedan strategisk chef för Marketing technology, HR och Customer experience, Artexis EasyFairs Nordic och medlem i koncernledningsgruppen för Artexis Easyfairs Nordic.
Artexis är en del av Belgiska Artexis Group och har två mässanläggningar i Sverige. Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö. I Artexis ingår även Easyfairs Norden, nordens största mässarrangör av B2B-mässor.