platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Marie Johansson ny marknads- och försäljningschef för Strömma
Marie Johansson har tillträtt som nordisk marknads- och försäljningschef för Strömma Turism & Sjöfart AB och kommer att ingå i Strömma-koncernens ledningsgrupp.

Marie har lång erfarenhet inom resebranschen från både privat- och affärsresor. Hon kommer närmast från affärsresebyrån Ticket Biz som nordisk försäljnings- och marknadschef och innan dess var hon kommunikationsdirektör för Ticket Travel Group.

På Strömma kommer Marie ha det nordiska ansvaret för utveckling av marknads- och försäljningsområdet, samt för intern och extern kommunikation. Marie är även vd  för Destination Stockholm med nya upplevelsekortet "My Stockholm Pass".

Jag brinner för upplevelsebranschen och jag ser verkligen fram emot att vara med och ytterligare stärka Strömmas position i Norden. Strömma är ett företag med många starka varumärken som ger minnesvärda upplevelser där besökaren får en kombination av vacker natur, kultur, historia och nöje, säger Marie Johansson.

Marie Johansson ersätter Riitta Östberg som lämnade Strömma för att bli vd för Artipelag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Nordens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt storstadsaktiviteter. De skapar upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bergen, Stavanger, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell, Open Top Tours, Interbus och EkmanBuss. Läs mer på www.stromma.se