nyheter
bra flygnytt
Finnair återinför flyg
från Sverige till Asien och USA.
hotellvärlden
Hilton Hotels vd:
Affärsresorna är tillbaka till 50 procent
covidsäkrat event
10-årsjubileum
för Australiens hälsovårdsvecka.
flygnytt
SAS öppnar ny linje
från Luleå till London.
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
RSS
rss_icon
Länkar
Marie Johansson ny marknads- och försäljningschef för Strömma
Marie Johansson har tillträtt som nordisk marknads- och försäljningschef för Strömma Turism & Sjöfart AB och kommer att ingå i Strömma-koncernens ledningsgrupp.

Marie har lång erfarenhet inom resebranschen från både privat- och affärsresor. Hon kommer närmast från affärsresebyrån Ticket Biz som nordisk försäljnings- och marknadschef och innan dess var hon kommunikationsdirektör för Ticket Travel Group.

På Strömma kommer Marie ha det nordiska ansvaret för utveckling av marknads- och försäljningsområdet, samt för intern och extern kommunikation. Marie är även vd  för Destination Stockholm med nya upplevelsekortet "My Stockholm Pass".

Jag brinner för upplevelsebranschen och jag ser verkligen fram emot att vara med och ytterligare stärka Strömmas position i Norden. Strömma är ett företag med många starka varumärken som ger minnesvärda upplevelser där besökaren får en kombination av vacker natur, kultur, historia och nöje, säger Marie Johansson.

Marie Johansson ersätter Riitta Östberg som lämnade Strömma för att bli vd för Artipelag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Nordens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt storstadsaktiviteter. De skapar upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bergen, Stavanger, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell, Open Top Tours, Interbus och EkmanBuss. Läs mer på www.stromma.se