platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
Marie Johansson ny marknads- och försäljningschef för Strömma
Marie Johansson har tillträtt som nordisk marknads- och försäljningschef för Strömma Turism & Sjöfart AB och kommer att ingå i Strömma-koncernens ledningsgrupp.

Marie har lång erfarenhet inom resebranschen från både privat- och affärsresor. Hon kommer närmast från affärsresebyrån Ticket Biz som nordisk försäljnings- och marknadschef och innan dess var hon kommunikationsdirektör för Ticket Travel Group.

På Strömma kommer Marie ha det nordiska ansvaret för utveckling av marknads- och försäljningsområdet, samt för intern och extern kommunikation. Marie är även vd  för Destination Stockholm med nya upplevelsekortet "My Stockholm Pass".

Jag brinner för upplevelsebranschen och jag ser verkligen fram emot att vara med och ytterligare stärka Strömmas position i Norden. Strömma är ett företag med många starka varumärken som ger minnesvärda upplevelser där besökaren får en kombination av vacker natur, kultur, historia och nöje, säger Marie Johansson.

Marie Johansson ersätter Riitta Östberg som lämnade Strömma för att bli vd för Artipelag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Nordens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt storstadsaktiviteter. De skapar upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bergen, Stavanger, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell, Open Top Tours, Interbus och EkmanBuss. Läs mer på www.stromma.se