platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic förlänger samarbetet med Svenska Fotbollförbundet i ytterligare fyra år
Scandic har tecknat ett nytt fyraårigt samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet. Avtalet, som sträcker sig fram till och med 2018, innebär att Scandic fortsätter att vara en nationell partner och officiell hotellpartner till förbundet.

Sverige har en bred och stark fotbollstradition och i dag finns en fotbollsrörelse med drygt 3 200 föreningar och 1 miljon medlemmar av vilka cirka 600 000 är aktiva fotbollsspelare. Spelare och ledare som i snart 20 år har valt att bo, äta och konferera på något av Scandics 90 hotell runt om i Sverige.

– Som Sveriges ledande hotellföretag vill vi uppmuntra och stödja hälsa och idrott, inte minst den viktiga och breda ungdomsidrotten. Vi är därför glada och stolta över att förse de svenska landslagen och den övriga svenska fotbollsrörelsen med bra boende och mat tillsammans med konferensmöjligheter, säger Frank Fiskers, koncernchef & vd på Scandic Hotels.

– Vi har ökat vårt boende på Scandic med i snitt 20 procent per år sedan 2007. Siffrorna talar sitt tydliga språk om var vi helst vill bo på hotell. Vi är särskilt positiva till den ambition Scandic uttalat att utveckla de regionala samarbetena med våra distrikt, säger Håkan Sjöstrand, Generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet

 

Avtalet sträcker sig från 2015 till och med 2018.