nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic förlänger samarbetet med Svenska Fotbollförbundet i ytterligare fyra år
Scandic har tecknat ett nytt fyraårigt samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet. Avtalet, som sträcker sig fram till och med 2018, innebär att Scandic fortsätter att vara en nationell partner och officiell hotellpartner till förbundet.

Sverige har en bred och stark fotbollstradition och i dag finns en fotbollsrörelse med drygt 3 200 föreningar och 1 miljon medlemmar av vilka cirka 600 000 är aktiva fotbollsspelare. Spelare och ledare som i snart 20 år har valt att bo, äta och konferera på något av Scandics 90 hotell runt om i Sverige.

– Som Sveriges ledande hotellföretag vill vi uppmuntra och stödja hälsa och idrott, inte minst den viktiga och breda ungdomsidrotten. Vi är därför glada och stolta över att förse de svenska landslagen och den övriga svenska fotbollsrörelsen med bra boende och mat tillsammans med konferensmöjligheter, säger Frank Fiskers, koncernchef & vd på Scandic Hotels.

– Vi har ökat vårt boende på Scandic med i snitt 20 procent per år sedan 2007. Siffrorna talar sitt tydliga språk om var vi helst vill bo på hotell. Vi är särskilt positiva till den ambition Scandic uttalat att utveckla de regionala samarbetena med våra distrikt, säger Håkan Sjöstrand, Generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet

 

Avtalet sträcker sig från 2015 till och med 2018.