platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic förlänger samarbetet med Svenska Fotbollförbundet i ytterligare fyra år
Scandic har tecknat ett nytt fyraårigt samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet. Avtalet, som sträcker sig fram till och med 2018, innebär att Scandic fortsätter att vara en nationell partner och officiell hotellpartner till förbundet.

Sverige har en bred och stark fotbollstradition och i dag finns en fotbollsrörelse med drygt 3 200 föreningar och 1 miljon medlemmar av vilka cirka 600 000 är aktiva fotbollsspelare. Spelare och ledare som i snart 20 år har valt att bo, äta och konferera på något av Scandics 90 hotell runt om i Sverige.

– Som Sveriges ledande hotellföretag vill vi uppmuntra och stödja hälsa och idrott, inte minst den viktiga och breda ungdomsidrotten. Vi är därför glada och stolta över att förse de svenska landslagen och den övriga svenska fotbollsrörelsen med bra boende och mat tillsammans med konferensmöjligheter, säger Frank Fiskers, koncernchef & vd på Scandic Hotels.

– Vi har ökat vårt boende på Scandic med i snitt 20 procent per år sedan 2007. Siffrorna talar sitt tydliga språk om var vi helst vill bo på hotell. Vi är särskilt positiva till den ambition Scandic uttalat att utveckla de regionala samarbetena med våra distrikt, säger Håkan Sjöstrand, Generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet

 

Avtalet sträcker sig från 2015 till och med 2018.