platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsöverföring
Stockholm än en gång värdstad
för världens största diabeteskongress.
nya kunskaper
Fokus på inkluderande och jämställd arbetsplats
på Personal & Chef.
god och möten
Gothia Towers officiell partner
till Scandinavian Invitation.
omvärldskunskap
Svenskt fjällhotell på listan över världens mest romantiska platser
– före resmål som Seychellerna, Antigua och Zanzibar.
statistik
Rekordår för Swedish Lapland
ökar med fem procent i antalet gästnätter 2018.
statistik
Antalet besökare fortsätter att öka i Stockholm
14.5 miljoner besökare 2018 ger ökning på 3,5 %.

Stjärnuppställning
på Exclusively Corporate hos IMEX.
Awards
Lunds lokala mötesambassadörer hyllas
Johan Wester och Ulla Boström Hjort prisades.
statistik
Skåne växer snabbast
och har nu passerat sex miljoner gästnätter.
Hotellnytt
Scandic säljer Hasselbacken
till Pop House AB.
RSS
rss_icon
Länkar
Fortsatt uppåt för Uppsalas gästnätter
Sammantaget har antalet kommersiella gästnätter i Uppsala under januari – februari ökat med 18 procent jämfört med föregående år. De nationella övernattningarna har ökat med hela 24 procent, medan de internationella med minskade med - 7 procent.

Statistik för februari visar på en fortsatt positiv utveckling av antalet kommersiella övernattningar i Uppsala. Det gjordes närmare 40 000 övernattningar på kommersiella boendeanläggningar i kommunen, det är 6 000 fler än under februari 2014 och en ökning med 18 procent.

– En viktig faktor för Uppsalas positiva utveckling är ökad tillgänglighet till bra boende. Under de senaste åren har flera nya boendeanläggningar öppnat här och enbart på hotellsidan har antalet tillgängliga rum ökat med 20 procent sedan 2010, säger Stefan Pettersson, marknadschef på Destination Uppsala.

Jämfört med perioden januari - februari 2010 har de kommersiella gästnätterna i Uppsala ökat med 38 procent.

Läs hela rapporten för februari och även tidigare rapporter om besöksstatistiken i Uppsala på www.destinationuppsala.se/statistik.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Destination Uppsala ska positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden till valda marknader och målgrupper för att skapa intäkter och utveckling för Uppsalas besöksnäring.


Bolaget ansvarar bland annat för projektet Varumärke Uppsala, driver stadens turistbyrå, projektleder kommunens större evenemang och samarbetar med den lokala näringen för att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau.