platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic bäst i branschen på hållbarhet för femte året i rad
Igår kväll korades de mest hållbara varumärkena i Sustainable Brand Index 2015 och Scandic utsågs till bäst i hotellbranschen i Sverige. Sustainable Brand Index är en årlig varumärkesundersökning som genomförs på de största varumärkena i Norden och Scandic har toppat listan sedan studien genomfördes för första gången.

– Det är oerhört roligt att vårt arbete uppmärksammas. Att vi tar hem priset för femte året i rad visar att vi inte lutar oss tillbaka och är nöjda utan hela tiden arbetar för att bli bättre, säger Inger Mattsson, hållbarhetschef på Scandic.

Scandic har arbetat strukturerat med hållbarhet sedan 1993 och driver idag branschens ledande hållbarhetsprogram. Det innebär att sunda miljömässiga, ekonomiska och sociala aspekter genomsyrar besluten i den dagliga verksamheten.

– För Scandic är hållbarhet inte en separat fråga utan det är integrerat i allt vi gör. Vi fattar inte ett enda beslut utan att ha tittat på det ur ett hållbarhetsperspektiv och om det ligger i linje med våra värderingar. Det handlar om att göra goda affärer helt enkelt, säger Frank Fiskers, koncernchef och vd på Scandic.

Sustainable Brand Index bygger på ett riksrepresentativt urval av 9500 konsumenter som bedömt hur Sveriges 253 största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. Syftet med undersökningen är att synliggöra värdet av hållbart varumärkesbyggande.

Bilden: Inger Mattsson, Hållbarhetschef på Scandic.