platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15-17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
möten och affärer
Stororder till Karlstad CCC
Uddeholm firar 350 år och lägger möten och middagar jubileumsveckan där.
Awards
Bordtennis-VM
vinner innovationspris hos Trippus.
storaffär
American Express
köper Hogg Robinson Group.
Puss på dig!
Upplev
ett hjärtligare Göteborg nästa vecka.
hotell
Nytt Comfort Hotel
i centrala Umeå.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic bäst i branschen på hållbarhet för femte året i rad
Igår kväll korades de mest hållbara varumärkena i Sustainable Brand Index 2015 och Scandic utsågs till bäst i hotellbranschen i Sverige. Sustainable Brand Index är en årlig varumärkesundersökning som genomförs på de största varumärkena i Norden och Scandic har toppat listan sedan studien genomfördes för första gången.

– Det är oerhört roligt att vårt arbete uppmärksammas. Att vi tar hem priset för femte året i rad visar att vi inte lutar oss tillbaka och är nöjda utan hela tiden arbetar för att bli bättre, säger Inger Mattsson, hållbarhetschef på Scandic.

Scandic har arbetat strukturerat med hållbarhet sedan 1993 och driver idag branschens ledande hållbarhetsprogram. Det innebär att sunda miljömässiga, ekonomiska och sociala aspekter genomsyrar besluten i den dagliga verksamheten.

– För Scandic är hållbarhet inte en separat fråga utan det är integrerat i allt vi gör. Vi fattar inte ett enda beslut utan att ha tittat på det ur ett hållbarhetsperspektiv och om det ligger i linje med våra värderingar. Det handlar om att göra goda affärer helt enkelt, säger Frank Fiskers, koncernchef och vd på Scandic.

Sustainable Brand Index bygger på ett riksrepresentativt urval av 9500 konsumenter som bedömt hur Sveriges 253 största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. Syftet med undersökningen är att synliggöra värdet av hållbart varumärkesbyggande.

Bilden: Inger Mattsson, Hållbarhetschef på Scandic.