platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic bäst i branschen på hållbarhet för femte året i rad
Igår kväll korades de mest hållbara varumärkena i Sustainable Brand Index 2015 och Scandic utsågs till bäst i hotellbranschen i Sverige. Sustainable Brand Index är en årlig varumärkesundersökning som genomförs på de största varumärkena i Norden och Scandic har toppat listan sedan studien genomfördes för första gången.

– Det är oerhört roligt att vårt arbete uppmärksammas. Att vi tar hem priset för femte året i rad visar att vi inte lutar oss tillbaka och är nöjda utan hela tiden arbetar för att bli bättre, säger Inger Mattsson, hållbarhetschef på Scandic.

Scandic har arbetat strukturerat med hållbarhet sedan 1993 och driver idag branschens ledande hållbarhetsprogram. Det innebär att sunda miljömässiga, ekonomiska och sociala aspekter genomsyrar besluten i den dagliga verksamheten.

– För Scandic är hållbarhet inte en separat fråga utan det är integrerat i allt vi gör. Vi fattar inte ett enda beslut utan att ha tittat på det ur ett hållbarhetsperspektiv och om det ligger i linje med våra värderingar. Det handlar om att göra goda affärer helt enkelt, säger Frank Fiskers, koncernchef och vd på Scandic.

Sustainable Brand Index bygger på ett riksrepresentativt urval av 9500 konsumenter som bedömt hur Sveriges 253 största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. Syftet med undersökningen är att synliggöra värdet av hållbart varumärkesbyggande.

Bilden: Inger Mattsson, Hållbarhetschef på Scandic.