nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Contrast byter kostym för att skapa nya relationer

Contrast lanserar ett helt nytt kommunikationskoncept med två nya webbplatser och en ny grafisk profil. Målet med lanseringen är att bli tydligare med sitt erbjudande.

– Vi är duktiga på personliga relationer och är bortskämda med lojala kunder. Men satsar nu för att även nya kunder ska förstå vilka vi är och vad vi levererar, säger Ola Comstedt, marknadsansvarig på Contrast AB.

Stora upplevelser ger starka relationer. Så lyder den nya formuleringen på eventbyrån Contrasts löfte till sina kunder. Genom just upplevelser kan företag påverka vilken relation individer har till det egna varumärket, eller stärka relationer mellan de personer som betyder allra mest för varumärket, nämligen medarbetarna.

– Alla varumärken har en inneboende kraft. Vi är experter på att hitta, tolka och förmedla den kraften i form av livfulla och engagerande events, möten, konferenser eller resor, något som vi har varit lite väl blygsamma med att berätta, säger Ola Comstedt.

Samtidigt lanserar Contrast också Aktiviteket.se, ytterligare en webbplats med 100 procent unika aktiviteter. Sedan tidigare är Contrast leverantör till några av de främsta konferenshotellen i Sverige och har genomfört tusentals aktiviteter genom åren.

– Efterfrågan på aktiviteter har verkligen exploderat de senaste åren. Vårt nya idébibliotek är fyllt med ambitiösa kvalitetsaktiviteter som engagerar och överträffar våra deltagares förväntningar, säger Per Magnusson, ansvarig för Aktiviteteket.

Läs också mer på contrast.se

 

Bilden: Ola Comstedt och Per Magnusson, Contrast.