platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Contrast byter kostym för att skapa nya relationer

Contrast lanserar ett helt nytt kommunikationskoncept med två nya webbplatser och en ny grafisk profil. Målet med lanseringen är att bli tydligare med sitt erbjudande.

– Vi är duktiga på personliga relationer och är bortskämda med lojala kunder. Men satsar nu för att även nya kunder ska förstå vilka vi är och vad vi levererar, säger Ola Comstedt, marknadsansvarig på Contrast AB.

Stora upplevelser ger starka relationer. Så lyder den nya formuleringen på eventbyrån Contrasts löfte till sina kunder. Genom just upplevelser kan företag påverka vilken relation individer har till det egna varumärket, eller stärka relationer mellan de personer som betyder allra mest för varumärket, nämligen medarbetarna.

– Alla varumärken har en inneboende kraft. Vi är experter på att hitta, tolka och förmedla den kraften i form av livfulla och engagerande events, möten, konferenser eller resor, något som vi har varit lite väl blygsamma med att berätta, säger Ola Comstedt.

Samtidigt lanserar Contrast också Aktiviteket.se, ytterligare en webbplats med 100 procent unika aktiviteter. Sedan tidigare är Contrast leverantör till några av de främsta konferenshotellen i Sverige och har genomfört tusentals aktiviteter genom åren.

– Efterfrågan på aktiviteter har verkligen exploderat de senaste åren. Vårt nya idébibliotek är fyllt med ambitiösa kvalitetsaktiviteter som engagerar och överträffar våra deltagares förväntningar, säger Per Magnusson, ansvarig för Aktiviteteket.

Läs också mer på contrast.se

 

Bilden: Ola Comstedt och Per Magnusson, Contrast.