nyheter
populärvetenskap
Framtidsveckan:
Vetenskapsvecka, 12-18 oktober 2020, Lunds Universitet
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Dalarna väljer WonderBrand
Visit Dalarna är ett utvecklingsprojekt med målet att bygga ett starkt turistiskt varumärke samt en gemensam försäljningsplattform för hela Dalarnas utbud inom turismen. I tuff konkurrens föll valet vid upphandlingen på Göteborgsbyrån WonderBrand.

– Dalarna är ju nästintill en nationalsymbol, ett fantastiskt landskap och ett otroligt starkt varumärke redan idag, säger Gitta Hertzman Pérez, vd på WonderBrand. Vårt arbete blir att förstärka och förtydliga detta budskap för såväl svenska som internationella besökare och ta fram praktiska lösningar för hur destinationen Dalarna ska kommuniceras till olika marknader och målgrupper. Ännu mer spännande blir uppdraget för oss eftersom det involverar samtliga våra affärsområden, det vill säga inte bara strategi utan även grafisk formgivning samt webb.

Uppdraget avser varumärkes- och kommunikationsstrategi samt webbkommunikation och grafisk formgivning. Projektet genomförs av Siljan Turism AB och VisitFalun AB.

Den nya plattformen ska stödja varumärket Dalarna med ett tydligt budskap, erbjuda en naturlig plats för försäljning samt ge besöksnäringen möjlighet till fortsatt utveckling i takt med besökarnas nya krav och inköpsbeteenden.

Dalarna är idag Sveriges fjärde största turismlän och antalet besökare stiger för varje år. 2007 omsatte övernattande och besökande gäster drygt 4,3 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4500 personer.