platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Dalarna väljer WonderBrand
Visit Dalarna är ett utvecklingsprojekt med målet att bygga ett starkt turistiskt varumärke samt en gemensam försäljningsplattform för hela Dalarnas utbud inom turismen. I tuff konkurrens föll valet vid upphandlingen på Göteborgsbyrån WonderBrand.

– Dalarna är ju nästintill en nationalsymbol, ett fantastiskt landskap och ett otroligt starkt varumärke redan idag, säger Gitta Hertzman Pérez, vd på WonderBrand. Vårt arbete blir att förstärka och förtydliga detta budskap för såväl svenska som internationella besökare och ta fram praktiska lösningar för hur destinationen Dalarna ska kommuniceras till olika marknader och målgrupper. Ännu mer spännande blir uppdraget för oss eftersom det involverar samtliga våra affärsområden, det vill säga inte bara strategi utan även grafisk formgivning samt webb.

Uppdraget avser varumärkes- och kommunikationsstrategi samt webbkommunikation och grafisk formgivning. Projektet genomförs av Siljan Turism AB och VisitFalun AB.

Den nya plattformen ska stödja varumärket Dalarna med ett tydligt budskap, erbjuda en naturlig plats för försäljning samt ge besöksnäringen möjlighet till fortsatt utveckling i takt med besökarnas nya krav och inköpsbeteenden.

Dalarna är idag Sveriges fjärde största turismlän och antalet besökare stiger för varje år. 2007 omsatte övernattande och besökande gäster drygt 4,3 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4500 personer.