platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Dalarna väljer WonderBrand
Visit Dalarna är ett utvecklingsprojekt med målet att bygga ett starkt turistiskt varumärke samt en gemensam försäljningsplattform för hela Dalarnas utbud inom turismen. I tuff konkurrens föll valet vid upphandlingen på Göteborgsbyrån WonderBrand.

– Dalarna är ju nästintill en nationalsymbol, ett fantastiskt landskap och ett otroligt starkt varumärke redan idag, säger Gitta Hertzman Pérez, vd på WonderBrand. Vårt arbete blir att förstärka och förtydliga detta budskap för såväl svenska som internationella besökare och ta fram praktiska lösningar för hur destinationen Dalarna ska kommuniceras till olika marknader och målgrupper. Ännu mer spännande blir uppdraget för oss eftersom det involverar samtliga våra affärsområden, det vill säga inte bara strategi utan även grafisk formgivning samt webb.

Uppdraget avser varumärkes- och kommunikationsstrategi samt webbkommunikation och grafisk formgivning. Projektet genomförs av Siljan Turism AB och VisitFalun AB.

Den nya plattformen ska stödja varumärket Dalarna med ett tydligt budskap, erbjuda en naturlig plats för försäljning samt ge besöksnäringen möjlighet till fortsatt utveckling i takt med besökarnas nya krav och inköpsbeteenden.

Dalarna är idag Sveriges fjärde största turismlän och antalet besökare stiger för varje år. 2007 omsatte övernattande och besökande gäster drygt 4,3 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4500 personer.