platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Dalarna väljer WonderBrand
Visit Dalarna är ett utvecklingsprojekt med målet att bygga ett starkt turistiskt varumärke samt en gemensam försäljningsplattform för hela Dalarnas utbud inom turismen. I tuff konkurrens föll valet vid upphandlingen på Göteborgsbyrån WonderBrand.

– Dalarna är ju nästintill en nationalsymbol, ett fantastiskt landskap och ett otroligt starkt varumärke redan idag, säger Gitta Hertzman Pérez, vd på WonderBrand. Vårt arbete blir att förstärka och förtydliga detta budskap för såväl svenska som internationella besökare och ta fram praktiska lösningar för hur destinationen Dalarna ska kommuniceras till olika marknader och målgrupper. Ännu mer spännande blir uppdraget för oss eftersom det involverar samtliga våra affärsområden, det vill säga inte bara strategi utan även grafisk formgivning samt webb.

Uppdraget avser varumärkes- och kommunikationsstrategi samt webbkommunikation och grafisk formgivning. Projektet genomförs av Siljan Turism AB och VisitFalun AB.

Den nya plattformen ska stödja varumärket Dalarna med ett tydligt budskap, erbjuda en naturlig plats för försäljning samt ge besöksnäringen möjlighet till fortsatt utveckling i takt med besökarnas nya krav och inköpsbeteenden.

Dalarna är idag Sveriges fjärde största turismlän och antalet besökare stiger för varje år. 2007 omsatte övernattande och besökande gäster drygt 4,3 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4500 personer.