platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Visit Dalarna väljer WonderBrand
Visit Dalarna är ett utvecklingsprojekt med målet att bygga ett starkt turistiskt varumärke samt en gemensam försäljningsplattform för hela Dalarnas utbud inom turismen. I tuff konkurrens föll valet vid upphandlingen på Göteborgsbyrån WonderBrand.

– Dalarna är ju nästintill en nationalsymbol, ett fantastiskt landskap och ett otroligt starkt varumärke redan idag, säger Gitta Hertzman Pérez, vd på WonderBrand. Vårt arbete blir att förstärka och förtydliga detta budskap för såväl svenska som internationella besökare och ta fram praktiska lösningar för hur destinationen Dalarna ska kommuniceras till olika marknader och målgrupper. Ännu mer spännande blir uppdraget för oss eftersom det involverar samtliga våra affärsområden, det vill säga inte bara strategi utan även grafisk formgivning samt webb.

Uppdraget avser varumärkes- och kommunikationsstrategi samt webbkommunikation och grafisk formgivning. Projektet genomförs av Siljan Turism AB och VisitFalun AB.

Den nya plattformen ska stödja varumärket Dalarna med ett tydligt budskap, erbjuda en naturlig plats för försäljning samt ge besöksnäringen möjlighet till fortsatt utveckling i takt med besökarnas nya krav och inköpsbeteenden.

Dalarna är idag Sveriges fjärde största turismlän och antalet besökare stiger för varje år. 2007 omsatte övernattande och besökande gäster drygt 4,3 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4500 personer.