platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt bemanningsföretag inom mötesindustrin
Det nya bemanningsföretaget First Class Service of Sweden startades i Stockholm oktober 2014. De erbjuder professionella och erfarna värdar, värdinnor och auktoriserade guider för möten inom mötesindustrin. En all inclusive-lösning där de rekryterar, levererar och fakturerar.

– Vår personal är omsorgsfullt utvald. De handplockas och förses med relevant information inför varje uppdrag för att kunna representera och överträffa kundens förväntningar på ett optimalt sätt. Samtlig medarbetare innehar en hög integritet och känsla för sekretess. Vi vill höja statusen för, och betona vikten av, att anlita professionella värdar och värdinnor, säger Anna Palmer och Charlotta Rejmer, grundare av företaget First Class Service of Sweden. Båda med egen gedigen erfarenhet från främst flyg- och besöksnäringen.

– Grundidén till att starta ett nischat bemanningsföretag, för mer kvalificerade och kompetenta värdar och värdinnor, fick jag redan år 2009 efter att de senaste åren själv ha haft uppdrag som värdinna på olika events och mässor. Det har dessvärre inte alltid varit så mycket fokus på kompetens, kvalitet och rätt dresscode gällande värd- och värdinneservicen, säger Anna Palmer.

– First Class Service of Sweden ska vara som ambassadörer för Sverige och då gäller det att upprätthålla en hög nivå på vår service. Vi har redan ett välmatat register med engagerad och kompetent personal, många med ett förflutet från flyg- och resebyråbranschen samt kompetent personal med guide- och turismutbildning i bagaget, säger Charlotta Rejmer.