platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
Hotellnytt
Proppfullt
när Sveriges första Comfort Hotel Xpress invigdes.
Idéer som bär frukt
GMIC Swedens pris för årets hållbarhetsinsats
tilldelas Göteborgsvarvet.
omvärldsanalys
XL International Workshop
25 ledande mötesorganisationer och mötesarenor träffas i Köpenhamn.
på nytt (tillfälligt) uppdrag
Göran von Arbin
blir hotellchef på nya Furuvik Havshotell.
Pris
Årets Ekoturismpris
till Mörrums Kronolaxfiske.
Omvärldsanalys
Uppsala ökar starkt
inom kongresser, konferenser och möten.
mat och möten
Koks på Färöarna
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt bemanningsföretag inom mötesindustrin
Det nya bemanningsföretaget First Class Service of Sweden startades i Stockholm oktober 2014. De erbjuder professionella och erfarna värdar, värdinnor och auktoriserade guider för möten inom mötesindustrin. En all inclusive-lösning där de rekryterar, levererar och fakturerar.

– Vår personal är omsorgsfullt utvald. De handplockas och förses med relevant information inför varje uppdrag för att kunna representera och överträffa kundens förväntningar på ett optimalt sätt. Samtlig medarbetare innehar en hög integritet och känsla för sekretess. Vi vill höja statusen för, och betona vikten av, att anlita professionella värdar och värdinnor, säger Anna Palmer och Charlotta Rejmer, grundare av företaget First Class Service of Sweden. Båda med egen gedigen erfarenhet från främst flyg- och besöksnäringen.

– Grundidén till att starta ett nischat bemanningsföretag, för mer kvalificerade och kompetenta värdar och värdinnor, fick jag redan år 2009 efter att de senaste åren själv ha haft uppdrag som värdinna på olika events och mässor. Det har dessvärre inte alltid varit så mycket fokus på kompetens, kvalitet och rätt dresscode gällande värd- och värdinneservicen, säger Anna Palmer.

– First Class Service of Sweden ska vara som ambassadörer för Sverige och då gäller det att upprätthålla en hög nivå på vår service. Vi har redan ett välmatat register med engagerad och kompetent personal, många med ett förflutet från flyg- och resebyråbranschen samt kompetent personal med guide- och turismutbildning i bagaget, säger Charlotta Rejmer.