platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
hotellnytt
Stordalen köper finsk lyxhotellkedja
nu totalt över 200 hotell.
möten och affärer
Claes Berglund
köper kongressbolaget Reachem.
nytt jobb
Oscar Durling
till Nobis Hotel Stockholm.
innovativ utveckling
Wikimania i Stockholm 14-18 augusti.
1000 deltagare från 40 länder.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt bemanningsföretag inom mötesindustrin
Det nya bemanningsföretaget First Class Service of Sweden startades i Stockholm oktober 2014. De erbjuder professionella och erfarna värdar, värdinnor och auktoriserade guider för möten inom mötesindustrin. En all inclusive-lösning där de rekryterar, levererar och fakturerar.

– Vår personal är omsorgsfullt utvald. De handplockas och förses med relevant information inför varje uppdrag för att kunna representera och överträffa kundens förväntningar på ett optimalt sätt. Samtlig medarbetare innehar en hög integritet och känsla för sekretess. Vi vill höja statusen för, och betona vikten av, att anlita professionella värdar och värdinnor, säger Anna Palmer och Charlotta Rejmer, grundare av företaget First Class Service of Sweden. Båda med egen gedigen erfarenhet från främst flyg- och besöksnäringen.

– Grundidén till att starta ett nischat bemanningsföretag, för mer kvalificerade och kompetenta värdar och värdinnor, fick jag redan år 2009 efter att de senaste åren själv ha haft uppdrag som värdinna på olika events och mässor. Det har dessvärre inte alltid varit så mycket fokus på kompetens, kvalitet och rätt dresscode gällande värd- och värdinneservicen, säger Anna Palmer.

– First Class Service of Sweden ska vara som ambassadörer för Sverige och då gäller det att upprätthålla en hög nivå på vår service. Vi har redan ett välmatat register med engagerad och kompetent personal, många med ett förflutet från flyg- och resebyråbranschen samt kompetent personal med guide- och turismutbildning i bagaget, säger Charlotta Rejmer.