platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Marianne Lilja Wittbom Årets Eventskåning 2014
Marianne Lilja Wittbom från Flyinge är Årets Eventskåning. Hon fick mer än hälften av de över 400 rösterna i Event in Skånes omröstning. Marianne Lilja Wittbom har genom en rad hästsportevent gjort Skåne till en ledande hästsportdestination.

Varje år nominerar Event in Skåne ett antal personligheter som har bidragit till att intressanta kongresser och evenemang kommer till Skåne. Årets Eventskåning 2014 är alltså Marianne Lilja Wittbom, Flyinge.

Totalt 425 röster har kommit in och av dessa gick över hälften till Marianne Lilja Wittbom.

– Marianne Lilja Wittbom har med hjälp av ett antal nya ridsportevent positionerat Flyinge och Skåne som en ledande ridsportdestination. Det är verkligen välförtjänt att hon får den här utmärkelsen, säger Pehr Palm, vd för Event in Skåne.

Flyinge står som värd för flera nya event såsom International Dressage Trainers Club, Hovslagarnas årsmöte, Dressyr hopp och SM i fälttävlan och parallellt med detta arrangerar de även flera årligen återkommande event så som Hovturnén, Swedish Riders Trophy och Volkswagen Grand Prix. Flyinge har årligen 90 eventdagar och över 100 000 besökare vilket lett till att event numera är en del av verksamhetens prioriterade områden.

------------------------------------------------------------------------------------------

Business Region Skåne är Skånes marknadskoncern. Med dotterbolagen Tourism in Skåne, Event in Skåne, Invest in Skåne och Film i Skåne samordnar vi marknadsföringen av Skåne och stärker varumärket Skåne. Business Region Skåne ägs av Region Skåne och de skånska kommunerna.