Arcus/Fieldwork var glada vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen “Årets Event” när norska sponsrings- och eventpriset delades ut under SPOT i Oslo. Pris delades ut i fem kategorier: Årets sponsring - internt, Årets sponsring - varumärkesbyggande, Årets sponsring - kampanj, Årets rättighetsinnehavare samt Årets event.
Arcus och eventbyrån Fieldwork tog med Nordisk press på råvarusafari på Oslofjorden med Bocuse d´Or vinnaren Geir Skeie för att skapa en unik ram runt den Nordiska matlagningstävlingen Linie Award.
Juryns motivering till Fieldworks / Arcus utmärkelse ”Årets Event” lyder: ”Arcus och Fieldwork utmärker sig genom att använda sig av event på ett oöverträffat kreativt och professionellt sätt. De har en klar strategi med eventet och har lyckats med att nå målsättningarna genom anpassade aktiviteter. Arcus och Fieldwork har bevisat hur event kan fungera som en effektiv marknadsföringskanal mot utvalda målgrupper.”
Övriga nominerade i kategorin var Norges Cykleforbund/Kreftforeningen/Oslo Cancer Cluster (för eventet Intersport Oslo Grand Prix) och Hafslund (för eventen CC9 och Barnas Klimafestival).
– Rekordstort deltagande, genomgående hög nivå, imponerande och målinriktade projekt, var juryordförande Arne-Inge Christophersens kommentar till årets tävling.