platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Staller inte in ställer om
Beach Race Enduro
flyttas till hösten 2021.
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
RSS
rss_icon
Länkar
Pop House övertar Melody Hotel på Djurgården i Stockholm - idén om Musikens Hus förverkligas
I december förvärvade Björn Ulvaeus tillsammans med kompanjonerna Conni Jonsson och Pelle Lindberg fastigheten Konsthallen 2 på Djurgårdsvägen 68 i Stockholm, via det nya bolaget Pop House. Fastigheten innehåller tre hyresgäster: ABBA The Museum, Swedish Music Hall of Fame och Melody Hotel.

Nu köper grupperingen via PopHouse även Melody Hotel av ägarna Claes Livijn och Henrik Engblom. Hotellet som omfattar 49 rum samt tillhörande restaurang, bar och event-verksamhet, öppnade samtidigt som muséet våren 2013. Utegården mot Djurgårdsvägen är en livfull samlingsplats för besökare från hela världen, inte minst sommartid; med bar, restaurang, live-konserter och event.

– Vårt mål är att helt och fullt integrera verksamheten mellan ABBA The Museum, Swedish Music Hall of Fame och Melody Hotel för att förverkliga visionen om ett Musikens Hus i Stockholm, säger Björn Ulvaeus.

-- Ambitionen är att skapa ett levande hus för alla, där både svenska och utländska besökare känner sig hemma. Huset presenterar ju, förutom ABBA, över 400 andra svenska artister. Det känns därför naturligt att jobba mer med musik i olika former även på hotell- och restaurangsidan, säger Pelle Lindberg.

Tillträdet sker den 24 februari. För att överbrygga övertagandet kommer nuvarande ägaren Claes Livijn att finnas på plats under en övergångsperiod.

Flera nyheter från Pop House kommer att presenteras löpande under 2015.