platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nya kunskaper
Fokus på inkluderande och jämställd arbetsplats
på Personal & Chef.
god och möten
Gothia Towers officiell partner
till Scandinavian Invitation.
omvärldskunskap
Svenskt fjällhotell på listan över världens mest romantiska platser
– före resmål som Seychellerna, Antigua och Zanzibar.
statistik
Rekordår för Swedish Lapland
ökar med fem procent i antalet gästnätter 2018.
statistik
Antalet besökare fortsätter att öka i Stockholm
14.5 miljoner besökare 2018 ger ökning på 3,5 %.

Stjärnuppställning
på Exclusively Corporate hos IMEX.
Awards
Lunds lokala mötesambassadörer hyllas
Johan Wester och Ulla Boström Hjort prisades.
statistik
Skåne växer snabbast
och har nu passerat sex miljoner gästnätter.
Hotellnytt
Scandic säljer Hasselbacken
till Pop House AB.
events skapar möten
Vetenskapsfestivalen får fyra miljoner från Stenastiftelsen
70 000 besökare 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS utökar sin flight info tjänst
För att göra flygresan ännu enklare och hålla sina passagerare informerade om sin flygresa, kommer SAS med start den 8 december att automatiskt skicka ut SMS till alla passagerare med information om eventuella förseningar eller inställda flygningar. SMS Flight Info tjänsten är gratis för alla SAS kunder och sänds automatiskt ut till passagerare som har ett mobiltelefonnummer i sin bokning.

– SAS är idag ett av Europas punktligaste flygbolag, men vi arbetar kontinuerligt med att förbättra informationen som går ut till våra kunder i samband med en eventuell försening, säger Lena Rökaas, Vice President Product & Customer Services på SAS.

En utökad SMS-tjänst med ytterligare information om resan, till exempel gate information, kommer fortsatt att finnas tillgänglig för alla SAS EuroBonus kunder via en kostnadsfri prenumeration på SAS hemsida. Att registrera sig som EuroBonus kund är gratis.

– Fördelen med Flight Info tjänsten är att alla SAS kunder får den senaste informationen om just deras flyg direkt i sin mobiltelefon. Vi eftersträvar att vara världsledande inom mobila resetjänster och dagens höga kundnöjdhet visar att våra produkter är mycket uppskattade, säger Lena Rökaas.

SMS Flight Info tjänsten lanseras 8 december och sänds automatiskt ut till passagerare på SAS och Blue1 flygningar, med undantag för flygresor från Tyskland, Ryssland, Schweiz samt Dubai.