platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
stora möten
Lions fyller Borås Kongress
när staden fyller 400 år.
Omvärldsanalys
Sveriges paviljong
vid Expo 2020 i Dubai inspireras av skogen.
Kunskapsöverföring
Motion i riksdagen:
Kartlägg svensk mötesindustri.
Hållbarhet
Swedish Textile Initiative for Climate Action
Gränsöverskridande samarbete för ökad hållbarhet.
Debatt
Debatt:
Vingklippta myndigheter bör inte strunta i julfesten.
Kunskapsutveckling
SLU värd
för International Conference on Equine Exercise Physiology 2022 i Uppsala
förädla och förflytta kunskap
Nordisk kongress
för utbildning av biomedicinska analytiker till Borås.
Awared
Stordalen hedras
med internationellt designpris.
stor satsning
Elmia bygger för framtiden:
”Glädjande besked som innebär stora möjligheter”
Storslagen uppvisning
Kampsportsfestivalen
bjuder på många spännande tävlingar.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS utökar sin flight info tjänst
För att göra flygresan ännu enklare och hålla sina passagerare informerade om sin flygresa, kommer SAS med start den 8 december att automatiskt skicka ut SMS till alla passagerare med information om eventuella förseningar eller inställda flygningar. SMS Flight Info tjänsten är gratis för alla SAS kunder och sänds automatiskt ut till passagerare som har ett mobiltelefonnummer i sin bokning.

– SAS är idag ett av Europas punktligaste flygbolag, men vi arbetar kontinuerligt med att förbättra informationen som går ut till våra kunder i samband med en eventuell försening, säger Lena Rökaas, Vice President Product & Customer Services på SAS.

En utökad SMS-tjänst med ytterligare information om resan, till exempel gate information, kommer fortsatt att finnas tillgänglig för alla SAS EuroBonus kunder via en kostnadsfri prenumeration på SAS hemsida. Att registrera sig som EuroBonus kund är gratis.

– Fördelen med Flight Info tjänsten är att alla SAS kunder får den senaste informationen om just deras flyg direkt i sin mobiltelefon. Vi eftersträvar att vara världsledande inom mobila resetjänster och dagens höga kundnöjdhet visar att våra produkter är mycket uppskattade, säger Lena Rökaas.

SMS Flight Info tjänsten lanseras 8 december och sänds automatiskt ut till passagerare på SAS och Blue1 flygningar, med undantag för flygresor från Tyskland, Ryssland, Schweiz samt Dubai.