platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
hotellnytt
Stordalen köper finsk lyxhotellkedja
nu totalt över 200 hotell.
möten och affärer
Claes Berglund
köper kongressbolaget Reachem.
nytt jobb
Oscar Durling
till Nobis Hotel Stockholm.
innovativ utveckling
Wikimania i Stockholm 14-18 augusti.
1000 deltagare från 40 länder.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS utökar sin flight info tjänst
För att göra flygresan ännu enklare och hålla sina passagerare informerade om sin flygresa, kommer SAS med start den 8 december att automatiskt skicka ut SMS till alla passagerare med information om eventuella förseningar eller inställda flygningar. SMS Flight Info tjänsten är gratis för alla SAS kunder och sänds automatiskt ut till passagerare som har ett mobiltelefonnummer i sin bokning.

– SAS är idag ett av Europas punktligaste flygbolag, men vi arbetar kontinuerligt med att förbättra informationen som går ut till våra kunder i samband med en eventuell försening, säger Lena Rökaas, Vice President Product & Customer Services på SAS.

En utökad SMS-tjänst med ytterligare information om resan, till exempel gate information, kommer fortsatt att finnas tillgänglig för alla SAS EuroBonus kunder via en kostnadsfri prenumeration på SAS hemsida. Att registrera sig som EuroBonus kund är gratis.

– Fördelen med Flight Info tjänsten är att alla SAS kunder får den senaste informationen om just deras flyg direkt i sin mobiltelefon. Vi eftersträvar att vara världsledande inom mobila resetjänster och dagens höga kundnöjdhet visar att våra produkter är mycket uppskattade, säger Lena Rökaas.

SMS Flight Info tjänsten lanseras 8 december och sänds automatiskt ut till passagerare på SAS och Blue1 flygningar, med undantag för flygresor från Tyskland, Ryssland, Schweiz samt Dubai.