nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS utökar sin flight info tjänst
För att göra flygresan ännu enklare och hålla sina passagerare informerade om sin flygresa, kommer SAS med start den 8 december att automatiskt skicka ut SMS till alla passagerare med information om eventuella förseningar eller inställda flygningar. SMS Flight Info tjänsten är gratis för alla SAS kunder och sänds automatiskt ut till passagerare som har ett mobiltelefonnummer i sin bokning.

– SAS är idag ett av Europas punktligaste flygbolag, men vi arbetar kontinuerligt med att förbättra informationen som går ut till våra kunder i samband med en eventuell försening, säger Lena Rökaas, Vice President Product & Customer Services på SAS.

En utökad SMS-tjänst med ytterligare information om resan, till exempel gate information, kommer fortsatt att finnas tillgänglig för alla SAS EuroBonus kunder via en kostnadsfri prenumeration på SAS hemsida. Att registrera sig som EuroBonus kund är gratis.

– Fördelen med Flight Info tjänsten är att alla SAS kunder får den senaste informationen om just deras flyg direkt i sin mobiltelefon. Vi eftersträvar att vara världsledande inom mobila resetjänster och dagens höga kundnöjdhet visar att våra produkter är mycket uppskattade, säger Lena Rökaas.

SMS Flight Info tjänsten lanseras 8 december och sänds automatiskt ut till passagerare på SAS och Blue1 flygningar, med undantag för flygresor från Tyskland, Ryssland, Schweiz samt Dubai.