platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulf Olofsson ny projektledare för Gotland Convention Bureau

 

Ulf Olofsson har tillträtt rollen som projektledare för Gotland Convention Bureau med uppgift att marknadsföra Gotland på framförallt Stockholmsmarknaden så att fler företag och organisationer väljer att lägga sina möten på ön.

Ulf har en lång erfarenhet av att arbeta med starka och välkända varumärken och har arbetat i 22 år på Svenska Spel som bland annat varumärkeschef för Oddset. De senaste åren har han drivit eget konsultföretag med kunder i Stockholm.

– Jag ser fram emot att få arbeta med ett av Sveriges mest kända och starkaste varumärken vilket Gotland är. Jag har bott och arbetat i Stockholm de senaste 20 åren men har många vänner och släktingar kvar på Gotland säger Ulf Olofsson.

Gotland Convention Bureau (GCB) är en av Sveriges första conventionbyråer och en del av Inspiration Gotland AB som ansvarar för destinationsutvecklingen av Gotland. GCB arbetar med att få organisationer och företag att förlägga sina möten till Gotland. Under 2014 tecknades avtal om möten för mer än 30 miljoner kronor.