Ulf Olofsson har tillträtt rollen som projektledare för Gotland Convention Bureau med uppgift att marknadsföra Gotland på framförallt Stockholmsmarknaden så att fler företag och organisationer väljer att lägga sina möten på ön.
Ulf har en lång erfarenhet av att arbeta med starka och välkända varumärken och har arbetat i 22 år på Svenska Spel som bland annat varumärkeschef för Oddset. De senaste åren har han drivit eget konsultföretag med kunder i Stockholm.
– Jag ser fram emot att få arbeta med ett av Sveriges mest kända och starkaste varumärken vilket Gotland är. Jag har bott och arbetat i Stockholm de senaste 20 åren men har många vänner och släktingar kvar på Gotland säger Ulf Olofsson.
Gotland Convention Bureau (GCB) är en av Sveriges första conventionbyråer och en del av Inspiration Gotland AB som ansvarar för destinationsutvecklingen av Gotland. GCB arbetar med att få organisationer och företag att förlägga sina möten till Gotland. Under 2014 tecknades avtal om möten för mer än 30 miljoner kronor.