platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulf Olofsson ny projektledare för Gotland Convention Bureau

 

Ulf Olofsson har tillträtt rollen som projektledare för Gotland Convention Bureau med uppgift att marknadsföra Gotland på framförallt Stockholmsmarknaden så att fler företag och organisationer väljer att lägga sina möten på ön.

Ulf har en lång erfarenhet av att arbeta med starka och välkända varumärken och har arbetat i 22 år på Svenska Spel som bland annat varumärkeschef för Oddset. De senaste åren har han drivit eget konsultföretag med kunder i Stockholm.

– Jag ser fram emot att få arbeta med ett av Sveriges mest kända och starkaste varumärken vilket Gotland är. Jag har bott och arbetat i Stockholm de senaste 20 åren men har många vänner och släktingar kvar på Gotland säger Ulf Olofsson.

Gotland Convention Bureau (GCB) är en av Sveriges första conventionbyråer och en del av Inspiration Gotland AB som ansvarar för destinationsutvecklingen av Gotland. GCB arbetar med att få organisationer och företag att förlägga sina möten till Gotland. Under 2014 tecknades avtal om möten för mer än 30 miljoner kronor.