platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
hotellnytt
Stordalen köper finsk lyxhotellkedja
nu totalt över 200 hotell.
möten och affärer
Claes Berglund
köper kongressbolaget Reachem.
nytt jobb
Oscar Durling
till Nobis Hotel Stockholm.
innovativ utveckling
Wikimania i Stockholm 14-18 augusti.
1000 deltagare från 40 länder.
RSS
rss_icon
Länkar
Thomas Andersson - ny vd för Stockholm Visitors Board

Thomas Andersson är ny vd för Stockholm Visitors Board och tillträder den 2 februari. Han efterträder Peter Lindqvist som går i pension.

Thomas har en gedigen erfarenhet från verksamheter inom näringslivet och politiken på både lokal, regional och nationell nivå. Han kommer senast från en tjänst som vd för Stiftelsen Electrum och Kista Science City AB.

– Besöksnäringen blir viktigare och viktigare för Stockholm. De senaste åren har vi haft en stark tillströmning av besökare och Thomas är en drömrekrytering för att tillsammans med besöksnäringen fortsätta att utveckla den. Hans breda erfarenhet och stora kontaktnät både inom och utanför Stockholms stad ger oss bra förutsättningar att fortsätta utveckla Stockholm som besöksdestination, säger Karin Wanngård, finansborgarråd i Stockholms stad och tillträdande styrelseordförande i Stockholm Business Region.

Förutom Kista Science City har Thomas varit vice vd för Stockholm Business Region Development och styrelseledamot i såväl City Samverkan som Stiftelsen Stockholms Nyföretagarcentrum. Han har också varit kommunikationschef för Veidekke i Sverige samt biträdande kanslichef på finansroteln i Stockholms stad.

– De senaste åren har jag arbetat med att utveckla varumärket Kista Science City och fylla det med spännande och relevant innehåll. Det arbetet har skett i nära samverkan med intressenter från akademi, näringsliv, kultur och offentlig verksamhet. Jag ser mycket fram emot att få bidra till att utveckla Stockholms besöksnäring i samma anda, säger Thomas Andersson.