platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Och vinnaren är:
Sigtunahöjden
Årets Hållbara Företag 2019
Events skapar möten
Dreamhack Masters
återvänder till Malmö.
HOTELLNYTT
Nu öppnar Åby Hotel
i Göteborg/Mölndal.
omvärldsanalys
150 nya lyxhotell
öppnade i Grekland år 2018.
Hållbarhet
Framgångsrikt miljöarbete
på Meetx.
omvärldsanalys
Thomas Frostberg
om ekosystemet för innovation 2019.
mat och möten
Niclas Jansson, Sigtunahöjdens köksmästare,
vann internationell kocktävling.
nya uppdrag
Johan Svensson ny ordförande
för Countryside Hotels.
events skapar möten
Evenemang genererade 213 miljoner till Kristianstads näringsliv
Åhus Beachhandboll drog flest eventbesökare till Kristianstad 2018.
Digimania
Svensk framgång på Hannover Messe
skapar nya samarbeten för Svenska Mässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Thomas Andersson - ny vd för Stockholm Visitors Board

Thomas Andersson är ny vd för Stockholm Visitors Board och tillträder den 2 februari. Han efterträder Peter Lindqvist som går i pension.

Thomas har en gedigen erfarenhet från verksamheter inom näringslivet och politiken på både lokal, regional och nationell nivå. Han kommer senast från en tjänst som vd för Stiftelsen Electrum och Kista Science City AB.

– Besöksnäringen blir viktigare och viktigare för Stockholm. De senaste åren har vi haft en stark tillströmning av besökare och Thomas är en drömrekrytering för att tillsammans med besöksnäringen fortsätta att utveckla den. Hans breda erfarenhet och stora kontaktnät både inom och utanför Stockholms stad ger oss bra förutsättningar att fortsätta utveckla Stockholm som besöksdestination, säger Karin Wanngård, finansborgarråd i Stockholms stad och tillträdande styrelseordförande i Stockholm Business Region.

Förutom Kista Science City har Thomas varit vice vd för Stockholm Business Region Development och styrelseledamot i såväl City Samverkan som Stiftelsen Stockholms Nyföretagarcentrum. Han har också varit kommunikationschef för Veidekke i Sverige samt biträdande kanslichef på finansroteln i Stockholms stad.

– De senaste åren har jag arbetat med att utveckla varumärket Kista Science City och fylla det med spännande och relevant innehåll. Det arbetet har skett i nära samverkan med intressenter från akademi, näringsliv, kultur och offentlig verksamhet. Jag ser mycket fram emot att få bidra till att utveckla Stockholms besöksnäring i samma anda, säger Thomas Andersson.