nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Thomas Andersson - ny vd för Stockholm Visitors Board

Thomas Andersson är ny vd för Stockholm Visitors Board och tillträder den 2 februari. Han efterträder Peter Lindqvist som går i pension.

Thomas har en gedigen erfarenhet från verksamheter inom näringslivet och politiken på både lokal, regional och nationell nivå. Han kommer senast från en tjänst som vd för Stiftelsen Electrum och Kista Science City AB.

– Besöksnäringen blir viktigare och viktigare för Stockholm. De senaste åren har vi haft en stark tillströmning av besökare och Thomas är en drömrekrytering för att tillsammans med besöksnäringen fortsätta att utveckla den. Hans breda erfarenhet och stora kontaktnät både inom och utanför Stockholms stad ger oss bra förutsättningar att fortsätta utveckla Stockholm som besöksdestination, säger Karin Wanngård, finansborgarråd i Stockholms stad och tillträdande styrelseordförande i Stockholm Business Region.

Förutom Kista Science City har Thomas varit vice vd för Stockholm Business Region Development och styrelseledamot i såväl City Samverkan som Stiftelsen Stockholms Nyföretagarcentrum. Han har också varit kommunikationschef för Veidekke i Sverige samt biträdande kanslichef på finansroteln i Stockholms stad.

– De senaste åren har jag arbetat med att utveckla varumärket Kista Science City och fylla det med spännande och relevant innehåll. Det arbetet har skett i nära samverkan med intressenter från akademi, näringsliv, kultur och offentlig verksamhet. Jag ser mycket fram emot att få bidra till att utveckla Stockholms besöksnäring i samma anda, säger Thomas Andersson.