platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Thomas Andersson - ny vd för Stockholm Visitors Board

Thomas Andersson är ny vd för Stockholm Visitors Board och tillträder den 2 februari. Han efterträder Peter Lindqvist som går i pension.

Thomas har en gedigen erfarenhet från verksamheter inom näringslivet och politiken på både lokal, regional och nationell nivå. Han kommer senast från en tjänst som vd för Stiftelsen Electrum och Kista Science City AB.

– Besöksnäringen blir viktigare och viktigare för Stockholm. De senaste åren har vi haft en stark tillströmning av besökare och Thomas är en drömrekrytering för att tillsammans med besöksnäringen fortsätta att utveckla den. Hans breda erfarenhet och stora kontaktnät både inom och utanför Stockholms stad ger oss bra förutsättningar att fortsätta utveckla Stockholm som besöksdestination, säger Karin Wanngård, finansborgarråd i Stockholms stad och tillträdande styrelseordförande i Stockholm Business Region.

Förutom Kista Science City har Thomas varit vice vd för Stockholm Business Region Development och styrelseledamot i såväl City Samverkan som Stiftelsen Stockholms Nyföretagarcentrum. Han har också varit kommunikationschef för Veidekke i Sverige samt biträdande kanslichef på finansroteln i Stockholms stad.

– De senaste åren har jag arbetat med att utveckla varumärket Kista Science City och fylla det med spännande och relevant innehåll. Det arbetet har skett i nära samverkan med intressenter från akademi, näringsliv, kultur och offentlig verksamhet. Jag ser mycket fram emot att få bidra till att utveckla Stockholms besöksnäring i samma anda, säger Thomas Andersson.