platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
RSS
rss_icon
Länkar
Thomas Andersson - ny vd för Stockholm Visitors Board

Thomas Andersson är ny vd för Stockholm Visitors Board och tillträder den 2 februari. Han efterträder Peter Lindqvist som går i pension.

Thomas har en gedigen erfarenhet från verksamheter inom näringslivet och politiken på både lokal, regional och nationell nivå. Han kommer senast från en tjänst som vd för Stiftelsen Electrum och Kista Science City AB.

– Besöksnäringen blir viktigare och viktigare för Stockholm. De senaste åren har vi haft en stark tillströmning av besökare och Thomas är en drömrekrytering för att tillsammans med besöksnäringen fortsätta att utveckla den. Hans breda erfarenhet och stora kontaktnät både inom och utanför Stockholms stad ger oss bra förutsättningar att fortsätta utveckla Stockholm som besöksdestination, säger Karin Wanngård, finansborgarråd i Stockholms stad och tillträdande styrelseordförande i Stockholm Business Region.

Förutom Kista Science City har Thomas varit vice vd för Stockholm Business Region Development och styrelseledamot i såväl City Samverkan som Stiftelsen Stockholms Nyföretagarcentrum. Han har också varit kommunikationschef för Veidekke i Sverige samt biträdande kanslichef på finansroteln i Stockholms stad.

– De senaste åren har jag arbetat med att utveckla varumärket Kista Science City och fylla det med spännande och relevant innehåll. Det arbetet har skett i nära samverkan med intressenter från akademi, näringsliv, kultur och offentlig verksamhet. Jag ser mycket fram emot att få bidra till att utveckla Stockholms besöksnäring i samma anda, säger Thomas Andersson.