platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Emirates och DTCM satsar 150 miljoner på PR för Dubai
Emirates och Dubais turistorganisation (DTCM) lanserar en ny global kampanj som ska lyfta Dubais turism. 150 miljoner kronor satsas för att profilera det globala flygnavet och visa upp Dubais mångsidighet och det breda utbudet i Förenade Arabemiraten.

Kampanjen "Vi ses i Dubai" är en av Emirates största PR- och reklamsatsningar hittills och har tagits fram i samarbete med DTCM (Dubai’s Department of Tourism and Commerce Marketing) för att nå människor över hela världen, med särskilt fokus på marknaderna i Europa, Asien, Afrika, Latinamerika och Mellanöstern.

– Dubai är ett globalt nav och en dynamisk stad som utvecklas i snabb takt. Det finns alltid något nytt att upptäcka. Förra året hade Dubai mer än 11 miljoner besökare och vår ambition är att fortsätta växa genom att ständigt förbättra utbudet, säger HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, ordförande och högste chef, Emirates Airline & Group.

Emirates och DTCMs kampanj för Dubai sker på bred front, genom internationella evenemang och branschevenemang, sponsring och marknadsföringskampanjer. "Vi ses i Dubai" ska lanseras i print, digitala kanaler och TV liksom i utomhusmedier, och kommer att lyfta fram både välbekanta och oväntade upplevelser i Dubai, för att förmedla den unika andan i denna globala stad som hela tiden förändras.

Många känner till Dubais ikoniska landmärken som Burj Al Arab, Burj Khalifa och Dubai Mall med den berömda skidbacken inomhus, men emiratet har en mängd attraktioner och upplevelser som inte är lika kända - allt från olika ökenupplevelser, vackra stränder och en uppsjö av vattensporter, till fantastiska muséer, en växande konst- och kulturscen och stora matupplevelser från hela världen. Och icke minst Dubai som mötes-, kongress och eventstad. Här genomförs en starkt riktid kampanj till mötesindustrins facktidningar och TV-kanaler, för att få fler journalister att beskriva Dubais möjligheter som mötesdestination.

Kampanjen utmanar traditionella föreställningar om Dubai och visar hur det moderna möter det traditionella. Ett exempel är hur man säljer dagens fiskefångst i ett enkelt fiskeskjul vid stranden mot den vackra bakgrunden Burj Al Arab, som beskriver kontrasten mellan en lyxig semesterort och ett betydligt enklare middagsalternativ som man hittar på Dubais orörda stränder. Fiskeskjulet, som kallas Bu Qtair, var ursprungligen del av en fiskeby och det har även varit med i kändiskocken Anthony Bourdains reseprogram ”No reservations”, som ett kulinariskt fynd.

Ett annat exempel är den klassiska arabiska dhow-kryssningen som man kan göra i den ultramoderna Dubai Marina. Dhows är en del av Dubais handelshistoria och några trafikerar fortfarande Dubai Creek för att transportera varor till och från Indien, Iran och närliggande hamnar som Muscat och Bahrain.

Dubais framgångar som destination är resultatet av de stora investeringar som gjorts i stadens infrastruktur för turism och mötesindustri, där Emirates och luftfarten har spelat en avgörande roll. Förutom sina effektiva flygförbindelser för turism, möten och handel, är Emirates också involverat i många världsevenemang i Dubai som ger global uppmärksamhet och publik, som The Emirates Airline Festival of Literature och Dubai International film Festival, för att nämna två av många.

Emirates stora flotta av flygplan har nu vuxit till 230 flygplan som betjänar 147 destinationer från och via Dubai. Flygbolaget har världens största flotta av Boeing 777 och Airbus A380, som har fått många priser för sin utformning ombord och för sin service på marken. Emirates knyter samman människor och platser och år 2020 beräknas Emirates flyga 70 miljoner passagerare till och från Dubai.