platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar
TUR startar resemässa i Stockholm
TUR, Skandinaviens ledande mötesplats för resor, turism och möten, öppnar en konsumentmässa i Stockholm.

– Önskemålen har funnits länge. Nu känner vi att tillfället är rätt, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR.

Det blir en händelse av historiska mått när TUR, som hittills varit intimt förknippad med Göteborg, får premiär i Stockholm. Det sker på den centrala mötesanläggningen Stockholm Waterfront Congress Centre 26-27 september 2015.

Alltsedan TUR startade 1984, och snabbt växte till rese- och turistnäringens dominerande mötesplats, har det funnits ett stark önskan från utställare och partners om att göra ett liknande arrangemang i Stockholm.

– Nu har vi tillsammans med våra partners och utställare hittat både ett format och en lokal som passar behoven som vi har sett. Privatresandet ökar från år till år och nu vill vi erbjuda stockholmarna en riktigt bra resemässa, säger Farhad.

Nu väljer TUR att själva möta den efterfrågan som finns från resesugna konsumenter i Stockholm-Mälardalen.

– Vad vi gör i Stockholm är en renodlad konsumentmässa i mindre format. Lokalerna begränsar oss till 50-60 utställare, förklarar Farhad.

På utställarsidan räknar han med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktivitetsarrangörer.

TUR-besökaren i Stockholm kan, precis som i Göteborg, ta del av en rad förmånliga deals på resor och hotellvistelser. Alltså erbjudanden i begränsat antal som presenteras på hemsidan, men som bara kan köpas på mässan.

De oerhört populära reseberättelserna, där kunniga föreläsare på ett inlevelsefullt sätt skildrar olika resmål, följer också med till Stockholm.

För utställarna görs ett enkelt koncept med färdiga montrar till förmånligt pris.

– Vi vet att intresset är stort. Förhoppningen är att många branschaktörer vill medverka. Vi ser det här som ett beta-test. Faller det väl ut, räknar vi med en årligen återkommande konsumentmässa i Stockholm.