nyheter
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
RSS
rss_icon
Länkar
TUR startar resemässa i Stockholm
TUR, Skandinaviens ledande mötesplats för resor, turism och möten, öppnar en konsumentmässa i Stockholm.

– Önskemålen har funnits länge. Nu känner vi att tillfället är rätt, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR.

Det blir en händelse av historiska mått när TUR, som hittills varit intimt förknippad med Göteborg, får premiär i Stockholm. Det sker på den centrala mötesanläggningen Stockholm Waterfront Congress Centre 26-27 september 2015.

Alltsedan TUR startade 1984, och snabbt växte till rese- och turistnäringens dominerande mötesplats, har det funnits ett stark önskan från utställare och partners om att göra ett liknande arrangemang i Stockholm.

– Nu har vi tillsammans med våra partners och utställare hittat både ett format och en lokal som passar behoven som vi har sett. Privatresandet ökar från år till år och nu vill vi erbjuda stockholmarna en riktigt bra resemässa, säger Farhad.

Nu väljer TUR att själva möta den efterfrågan som finns från resesugna konsumenter i Stockholm-Mälardalen.

– Vad vi gör i Stockholm är en renodlad konsumentmässa i mindre format. Lokalerna begränsar oss till 50-60 utställare, förklarar Farhad.

På utställarsidan räknar han med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktivitetsarrangörer.

TUR-besökaren i Stockholm kan, precis som i Göteborg, ta del av en rad förmånliga deals på resor och hotellvistelser. Alltså erbjudanden i begränsat antal som presenteras på hemsidan, men som bara kan köpas på mässan.

De oerhört populära reseberättelserna, där kunniga föreläsare på ett inlevelsefullt sätt skildrar olika resmål, följer också med till Stockholm.

För utställarna görs ett enkelt koncept med färdiga montrar till förmånligt pris.

– Vi vet att intresset är stort. Förhoppningen är att många branschaktörer vill medverka. Vi ser det här som ett beta-test. Faller det väl ut, räknar vi med en årligen återkommande konsumentmässa i Stockholm.