platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter
växande turism
Ökad kryssningstrafik till Malmö
Nio fartyg till Malmö i år.
hotellindustri i förändring
Var femte svensk
vill ha hotellrum med kök.
kunskapsstatistik
UIA placerar Sydkorea och Seoul
högst upp på listan för första gången någonsin.
hotell
Elite Hotels
är tilltänkt operatör för kulturhushotellet i Skellefteå.
events kapar möten
Nytt stort ridsportevenemang
till Stockholm 2019.
på nytt jobb
Jessica Norberg
ny hotelldirektör på Haymarket by Scandic.
Hotellnytt
Scandic tecknar avtal
för nytt hotell i Helsingfors.
Umeå
Konferens med fokus på glädje i matematiken
lockar 800 deltagare från 49 länder.
möten skapar events
Estlands största vetenskapliga kongress någonsin,
EGOS, öppnar idag.
events skapar möten
Halmstad står som värdstad
för SM-veckan 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
TUR startar resemässa i Stockholm
TUR, Skandinaviens ledande mötesplats för resor, turism och möten, öppnar en konsumentmässa i Stockholm.

– Önskemålen har funnits länge. Nu känner vi att tillfället är rätt, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR.

Det blir en händelse av historiska mått när TUR, som hittills varit intimt förknippad med Göteborg, får premiär i Stockholm. Det sker på den centrala mötesanläggningen Stockholm Waterfront Congress Centre 26-27 september 2015.

Alltsedan TUR startade 1984, och snabbt växte till rese- och turistnäringens dominerande mötesplats, har det funnits ett stark önskan från utställare och partners om att göra ett liknande arrangemang i Stockholm.

– Nu har vi tillsammans med våra partners och utställare hittat både ett format och en lokal som passar behoven som vi har sett. Privatresandet ökar från år till år och nu vill vi erbjuda stockholmarna en riktigt bra resemässa, säger Farhad.

Nu väljer TUR att själva möta den efterfrågan som finns från resesugna konsumenter i Stockholm-Mälardalen.

– Vad vi gör i Stockholm är en renodlad konsumentmässa i mindre format. Lokalerna begränsar oss till 50-60 utställare, förklarar Farhad.

På utställarsidan räknar han med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktivitetsarrangörer.

TUR-besökaren i Stockholm kan, precis som i Göteborg, ta del av en rad förmånliga deals på resor och hotellvistelser. Alltså erbjudanden i begränsat antal som presenteras på hemsidan, men som bara kan köpas på mässan.

De oerhört populära reseberättelserna, där kunniga föreläsare på ett inlevelsefullt sätt skildrar olika resmål, följer också med till Stockholm.

För utställarna görs ett enkelt koncept med färdiga montrar till förmånligt pris.

– Vi vet att intresset är stort. Förhoppningen är att många branschaktörer vill medverka. Vi ser det här som ett beta-test. Faller det väl ut, räknar vi med en årligen återkommande konsumentmässa i Stockholm.