platsannonser
nyheter

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
RSS
rss_icon
Länkar
Nya ramar för TUR 2015
TUR 2015 blir premiäråret för en helt ny modell. Resultatet är flera mötesplatser, som kan arrangeras var för sig, men som under TUR-dagarna sammanfaller i tid och rum.

− Vi skapar flera nischade forum där olika segment ska hitta exakt rätt målgrupp, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR. Han är nöjd med försäljningen till nästa år.

– Vi märker ett starkt positivt gensvar från utställare. Ett hundratal har anmält sig och betydligt fler är på väg in. Vi är också mycket glada för att utställare och nationer, som inte varit med under senare år, återvänder. Till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific, säger Farhad Kakavand.

Idag ser resemarknaden annorlunda än för 30 år sedan.

– Hittills har vi utvecklat mässan inom den ram som sattes premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser, säger Farhad Kakavand. Istället för ”allt till alla” koncentrerar man sig på de segment där TUR, i nära samarbete med branschföreträdare, ser tydliga behov.

De fyra områdena är:

• Svensk Besöknäringskongress, den 18–19 mars, blir den första i sitt slag.

• Scandinavian International Travel Meet, den 19 mars, en satsning i speeddejting-miljö.

• Business Travel, den 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och evenemang.

• Konsumentmässan, den 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman.