platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
nytt jobb
Peter Hales är ny F&B Manager
på Stockholm City Conference Centre
hotellnytt
Klart med Scandic i Kirunas nya centrum
– bygger Kirunas första skybar.
sustainability
Göteborgs Kulturkalas
är årets hållbara event.
omvärldsanalys
Ny analys om Sydsveriges ekonomi
“Malmö är den nya lärdomsstaden och nytt skånskt rekord i investeringar”
RSS
rss_icon
Länkar
Nya ramar för TUR 2015
TUR 2015 blir premiäråret för en helt ny modell. Resultatet är flera mötesplatser, som kan arrangeras var för sig, men som under TUR-dagarna sammanfaller i tid och rum.

− Vi skapar flera nischade forum där olika segment ska hitta exakt rätt målgrupp, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR. Han är nöjd med försäljningen till nästa år.

– Vi märker ett starkt positivt gensvar från utställare. Ett hundratal har anmält sig och betydligt fler är på väg in. Vi är också mycket glada för att utställare och nationer, som inte varit med under senare år, återvänder. Till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific, säger Farhad Kakavand.

Idag ser resemarknaden annorlunda än för 30 år sedan.

– Hittills har vi utvecklat mässan inom den ram som sattes premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser, säger Farhad Kakavand. Istället för ”allt till alla” koncentrerar man sig på de segment där TUR, i nära samarbete med branschföreträdare, ser tydliga behov.

De fyra områdena är:

• Svensk Besöknäringskongress, den 18–19 mars, blir den första i sitt slag.

• Scandinavian International Travel Meet, den 19 mars, en satsning i speeddejting-miljö.

• Business Travel, den 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och evenemang.

• Konsumentmässan, den 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman.