nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Nya ramar för TUR 2015
TUR 2015 blir premiäråret för en helt ny modell. Resultatet är flera mötesplatser, som kan arrangeras var för sig, men som under TUR-dagarna sammanfaller i tid och rum.

− Vi skapar flera nischade forum där olika segment ska hitta exakt rätt målgrupp, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR. Han är nöjd med försäljningen till nästa år.

– Vi märker ett starkt positivt gensvar från utställare. Ett hundratal har anmält sig och betydligt fler är på väg in. Vi är också mycket glada för att utställare och nationer, som inte varit med under senare år, återvänder. Till exempel Storbritannien, Portugal och Tour Pacific, säger Farhad Kakavand.

Idag ser resemarknaden annorlunda än för 30 år sedan.

– Hittills har vi utvecklat mässan inom den ram som sattes premiäråret 1984. Det har lett till en mängd kompromisser, säger Farhad Kakavand. Istället för ”allt till alla” koncentrerar man sig på de segment där TUR, i nära samarbete med branschföreträdare, ser tydliga behov.

De fyra områdena är:

• Svensk Besöknäringskongress, den 18–19 mars, blir den första i sitt slag.

• Scandinavian International Travel Meet, den 19 mars, en satsning i speeddejting-miljö.

• Business Travel, den 19 mars. En affärsresesatsning riktad till köpare och säljare inom konferens-, mötes- och evenemang.

• Konsumentmässan, den 20–22 mars, med matupplevelser och aktiv livsstil som teman.