platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
omvärldsanalys
Scottish Event Campus (SEC)
skapar en global anläggning för events i världsklass
Snabb tillväxt
IACC
får 63 nya medlemmar i Danmark.
forskning skapar möten
Vetenskapsrådet ger pengar
till forskarskola för lärare i idrott och hälsa.
prisbelönta
Hotell Kristina i Sigtuna
är vinnare av Ekoutmaningen 2018.
forskning skapar möten
Köpenhamn får globalt forskningscenter
mot antibiotikaresistens.
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Storslam för Xperience Group i European Best Event Awards
Tre guld, ett brons och det mest prisade byrånätverket. Det blev resultatet för Xperience Group när Europas bästa eventbyråer prisades i Sevilla förra veckan.

European Best Event Awards, som delades ut för nionde året i rad, består av bidrag från ett tjugotal europeiska länder och bedöms av en expertjury från världens ledande varumärken.

– Oavsett om det är lokalt eller världsomfattande försöker vi skapa varumärkesupplevelser värda att snackas om och det tycker jag att dessa prestigefyllda utmärkelser är ett bevis på att vi gör, säger Patrick Walldén, koncernchef för Xperience Group.

Den enskilt största vinnaren var A Loud Minority som med Nike Run Viking tog guld i kategorierna Best Channel Strategy och Best Integrated Event samt ett brons i Best Event of the Year.

Dessutom vann PS Communication en guldelefant för invigningen av jättefartyget Maersk Triple E, ett event på 12 000 kvadratmeter som lockade närmare en kvarts miljon besökare.

Evenemanget fick stort medialt genomslag och genererade i 300 nyhetsartiklar, tio tv-inslag samt omnämnande i flera medier som BBC, Wall Street Journal, Al Jazeera och Bloomberg.

Även 2013 vann Xperience Group guld i European Best Event Awards. Då med projektet Telia Studioplay från Melodifestivalen.

Xperience Group är ett nätverk av byråer som har ett gemensamt förhållningssätt till kommunikation: brand experience och de tror på att framgångsrika varumärken levererar starka upplevelser i alla möten oavsett kanal, format eller målgrupp.

Tidigare i år belönades nätverket med ett av de Gyllene Hjulen för projektet Scania Top Team.

Xperience Group är huvudägare i PS Communication, A Loud Minority, Brand Experience Scandinavia, Story Design Studio och People Partner.

Byrågruppen är en av Sveriges tio största med en samlad omsättning om cirka 300 mijoner kronor och har över 150 anställda.