platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsöverföring
Stockholm än en gång värdstad
för världens största diabeteskongress.
nya kunskaper
Fokus på inkluderande och jämställd arbetsplats
på Personal & Chef.
god och möten
Gothia Towers officiell partner
till Scandinavian Invitation.
omvärldskunskap
Svenskt fjällhotell på listan över världens mest romantiska platser
– före resmål som Seychellerna, Antigua och Zanzibar.
statistik
Rekordår för Swedish Lapland
ökar med fem procent i antalet gästnätter 2018.
statistik
Antalet besökare fortsätter att öka i Stockholm
14.5 miljoner besökare 2018 ger ökning på 3,5 %.

Stjärnuppställning
på Exclusively Corporate hos IMEX.
Awards
Lunds lokala mötesambassadörer hyllas
Johan Wester och Ulla Boström Hjort prisades.
statistik
Skåne växer snabbast
och har nu passerat sex miljoner gästnätter.
Hotellnytt
Scandic säljer Hasselbacken
till Pop House AB.
RSS
rss_icon
Länkar
Storslam för Xperience Group i European Best Event Awards
Tre guld, ett brons och det mest prisade byrånätverket. Det blev resultatet för Xperience Group när Europas bästa eventbyråer prisades i Sevilla förra veckan.

European Best Event Awards, som delades ut för nionde året i rad, består av bidrag från ett tjugotal europeiska länder och bedöms av en expertjury från världens ledande varumärken.

– Oavsett om det är lokalt eller världsomfattande försöker vi skapa varumärkesupplevelser värda att snackas om och det tycker jag att dessa prestigefyllda utmärkelser är ett bevis på att vi gör, säger Patrick Walldén, koncernchef för Xperience Group.

Den enskilt största vinnaren var A Loud Minority som med Nike Run Viking tog guld i kategorierna Best Channel Strategy och Best Integrated Event samt ett brons i Best Event of the Year.

Dessutom vann PS Communication en guldelefant för invigningen av jättefartyget Maersk Triple E, ett event på 12 000 kvadratmeter som lockade närmare en kvarts miljon besökare.

Evenemanget fick stort medialt genomslag och genererade i 300 nyhetsartiklar, tio tv-inslag samt omnämnande i flera medier som BBC, Wall Street Journal, Al Jazeera och Bloomberg.

Även 2013 vann Xperience Group guld i European Best Event Awards. Då med projektet Telia Studioplay från Melodifestivalen.

Xperience Group är ett nätverk av byråer som har ett gemensamt förhållningssätt till kommunikation: brand experience och de tror på att framgångsrika varumärken levererar starka upplevelser i alla möten oavsett kanal, format eller målgrupp.

Tidigare i år belönades nätverket med ett av de Gyllene Hjulen för projektet Scania Top Team.

Xperience Group är huvudägare i PS Communication, A Loud Minority, Brand Experience Scandinavia, Story Design Studio och People Partner.

Byrågruppen är en av Sveriges tio största med en samlad omsättning om cirka 300 mijoner kronor och har över 150 anställda.