platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Storslam för Xperience Group i European Best Event Awards
Tre guld, ett brons och det mest prisade byrånätverket. Det blev resultatet för Xperience Group när Europas bästa eventbyråer prisades i Sevilla förra veckan.

European Best Event Awards, som delades ut för nionde året i rad, består av bidrag från ett tjugotal europeiska länder och bedöms av en expertjury från världens ledande varumärken.

– Oavsett om det är lokalt eller världsomfattande försöker vi skapa varumärkesupplevelser värda att snackas om och det tycker jag att dessa prestigefyllda utmärkelser är ett bevis på att vi gör, säger Patrick Walldén, koncernchef för Xperience Group.

Den enskilt största vinnaren var A Loud Minority som med Nike Run Viking tog guld i kategorierna Best Channel Strategy och Best Integrated Event samt ett brons i Best Event of the Year.

Dessutom vann PS Communication en guldelefant för invigningen av jättefartyget Maersk Triple E, ett event på 12 000 kvadratmeter som lockade närmare en kvarts miljon besökare.

Evenemanget fick stort medialt genomslag och genererade i 300 nyhetsartiklar, tio tv-inslag samt omnämnande i flera medier som BBC, Wall Street Journal, Al Jazeera och Bloomberg.

Även 2013 vann Xperience Group guld i European Best Event Awards. Då med projektet Telia Studioplay från Melodifestivalen.

Xperience Group är ett nätverk av byråer som har ett gemensamt förhållningssätt till kommunikation: brand experience och de tror på att framgångsrika varumärken levererar starka upplevelser i alla möten oavsett kanal, format eller målgrupp.

Tidigare i år belönades nätverket med ett av de Gyllene Hjulen för projektet Scania Top Team.

Xperience Group är huvudägare i PS Communication, A Loud Minority, Brand Experience Scandinavia, Story Design Studio och People Partner.

Byrågruppen är en av Sveriges tio största med en samlad omsättning om cirka 300 mijoner kronor och har över 150 anställda.