platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter

Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
årets matvärvning
Stjärnkocken Daniel Berlin
sätter smak på en av Europas mest innovativa städer under H22 City Expo.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso,
Chefredaktör på Meetings International.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete
för nationell evenemangsstatistik.
Thought Leadership Hub
The ACF
- Audite, Cogitare, Facite, lovar att lyssna, tänka och göra .
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Syftet är att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards prisade på European Best Event Award
163 bidrag från 22 länder tävlade. Och när samtliga delegater bland de tävlande fick säga sitt var Nine Yards i topp. Kommunikationskonceptet ”We Are Giants” för Elgiganten belönades under helgen med The Delegate Award under European Best Event Award, EuBea, i Sevilla.

Priset baseras på alla deltagande byråers tyckande och prisar det bidrag som totalt upplevts som bäst. Det handlar inte bara om att plocka poäng av en jury, utan av konkurrenter och kollegor från hela Europa.

– Att vårt bidrag belönades med delegaternas pris är ett kvitto på att vårt arbete håller en extremt bra höjd, även när man mäter sig mot de allra bästa i Europa, säger Daniel Da Silva, Creative Director för Nine Yards. 

Kommunikationskonceptet startade våren 2014 med en musikfestival för Elgigantens alla medarbetare i Sverige.

Hemelektronikkedjan stängde 75 varuhus för en hel dag och samlade samtliga medarbetare på riktigt i en nerlagd hangar utanför Arlanda flygplats. Det bjöds på dans, glädje, kamratskap och vinnarkultur samt artister som Rebecka & Fiona och Veronica Maggio.

Upplevelserna spreds viralt före, under och efter eventet via sociala medier och övrig webbkommunikation som gav, förutom en enorm glädje bland medarbetarna, resultat i ökat engagemang och drivor av uppskattning.

– Nine Yards har visat prov på en fantastisk strategisk och kreativ höjd. Det, tillsammans med en mycket stark projektledning, har gjort att vi ser stora förändringar bland våra medarbetares attityd, säger Niclas Eriksson, vd, Elgiganten Sverige.