platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards prisade på European Best Event Award
163 bidrag från 22 länder tävlade. Och när samtliga delegater bland de tävlande fick säga sitt var Nine Yards i topp. Kommunikationskonceptet ”We Are Giants” för Elgiganten belönades under helgen med The Delegate Award under European Best Event Award, EuBea, i Sevilla.

Priset baseras på alla deltagande byråers tyckande och prisar det bidrag som totalt upplevts som bäst. Det handlar inte bara om att plocka poäng av en jury, utan av konkurrenter och kollegor från hela Europa.

– Att vårt bidrag belönades med delegaternas pris är ett kvitto på att vårt arbete håller en extremt bra höjd, även när man mäter sig mot de allra bästa i Europa, säger Daniel Da Silva, Creative Director för Nine Yards. 

Kommunikationskonceptet startade våren 2014 med en musikfestival för Elgigantens alla medarbetare i Sverige.

Hemelektronikkedjan stängde 75 varuhus för en hel dag och samlade samtliga medarbetare på riktigt i en nerlagd hangar utanför Arlanda flygplats. Det bjöds på dans, glädje, kamratskap och vinnarkultur samt artister som Rebecka & Fiona och Veronica Maggio.

Upplevelserna spreds viralt före, under och efter eventet via sociala medier och övrig webbkommunikation som gav, förutom en enorm glädje bland medarbetarna, resultat i ökat engagemang och drivor av uppskattning.

– Nine Yards har visat prov på en fantastisk strategisk och kreativ höjd. Det, tillsammans med en mycket stark projektledning, har gjort att vi ser stora förändringar bland våra medarbetares attityd, säger Niclas Eriksson, vd, Elgiganten Sverige.