nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards prisade på European Best Event Award
163 bidrag från 22 länder tävlade. Och när samtliga delegater bland de tävlande fick säga sitt var Nine Yards i topp. Kommunikationskonceptet ”We Are Giants” för Elgiganten belönades under helgen med The Delegate Award under European Best Event Award, EuBea, i Sevilla.

Priset baseras på alla deltagande byråers tyckande och prisar det bidrag som totalt upplevts som bäst. Det handlar inte bara om att plocka poäng av en jury, utan av konkurrenter och kollegor från hela Europa.

– Att vårt bidrag belönades med delegaternas pris är ett kvitto på att vårt arbete håller en extremt bra höjd, även när man mäter sig mot de allra bästa i Europa, säger Daniel Da Silva, Creative Director för Nine Yards. 

Kommunikationskonceptet startade våren 2014 med en musikfestival för Elgigantens alla medarbetare i Sverige.

Hemelektronikkedjan stängde 75 varuhus för en hel dag och samlade samtliga medarbetare på riktigt i en nerlagd hangar utanför Arlanda flygplats. Det bjöds på dans, glädje, kamratskap och vinnarkultur samt artister som Rebecka & Fiona och Veronica Maggio.

Upplevelserna spreds viralt före, under och efter eventet via sociala medier och övrig webbkommunikation som gav, förutom en enorm glädje bland medarbetarna, resultat i ökat engagemang och drivor av uppskattning.

– Nine Yards har visat prov på en fantastisk strategisk och kreativ höjd. Det, tillsammans med en mycket stark projektledning, har gjort att vi ser stora förändringar bland våra medarbetares attityd, säger Niclas Eriksson, vd, Elgiganten Sverige.