platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
events skapar möten
Åre 2019 ISO-certifierade som hållbart event
Förväntas få 700 miljoner TV-tittare och locka 120 000 besökare.
innovationsfrämjare
Idag invigs Comfort Hotel Kista
och sänder Sveriges längst Businesspodd.
samordning och långsiktighet
Kreativa industrin växlar upp
med ny organisation.
Awardswinning
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för tredje året.
Events skapar möten
​Para-EM i bordtennis
till Helsingborg 2019.
hotellnytt
Massivt engagemang för att namnge Mölndalshotell
Det nya namnet är Quality Hotel The Weaver.
nytt jobb
Peter Hales är ny F&B Manager
på Stockholm City Conference Centre
hotellnytt
Klart med Scandic i Kirunas nya centrum
– bygger Kirunas första skybar.
sustainability
Göteborgs Kulturkalas
är årets hållbara event.
omvärldsanalys
Ny analys om Sydsveriges ekonomi
“Malmö är den nya lärdomsstaden och nytt skånskt rekord i investeringar”
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards prisade på European Best Event Award
163 bidrag från 22 länder tävlade. Och när samtliga delegater bland de tävlande fick säga sitt var Nine Yards i topp. Kommunikationskonceptet ”We Are Giants” för Elgiganten belönades under helgen med The Delegate Award under European Best Event Award, EuBea, i Sevilla.

Priset baseras på alla deltagande byråers tyckande och prisar det bidrag som totalt upplevts som bäst. Det handlar inte bara om att plocka poäng av en jury, utan av konkurrenter och kollegor från hela Europa.

– Att vårt bidrag belönades med delegaternas pris är ett kvitto på att vårt arbete håller en extremt bra höjd, även när man mäter sig mot de allra bästa i Europa, säger Daniel Da Silva, Creative Director för Nine Yards. 

Kommunikationskonceptet startade våren 2014 med en musikfestival för Elgigantens alla medarbetare i Sverige.

Hemelektronikkedjan stängde 75 varuhus för en hel dag och samlade samtliga medarbetare på riktigt i en nerlagd hangar utanför Arlanda flygplats. Det bjöds på dans, glädje, kamratskap och vinnarkultur samt artister som Rebecka & Fiona och Veronica Maggio.

Upplevelserna spreds viralt före, under och efter eventet via sociala medier och övrig webbkommunikation som gav, förutom en enorm glädje bland medarbetarna, resultat i ökat engagemang och drivor av uppskattning.

– Nine Yards har visat prov på en fantastisk strategisk och kreativ höjd. Det, tillsammans med en mycket stark projektledning, har gjort att vi ser stora förändringar bland våra medarbetares attityd, säger Niclas Eriksson, vd, Elgiganten Sverige.