nyheter
flygindustrin
Swedavias trafikstatistik för juli 2020:
passagerarna minskade med 87 procent.
hotellnytt
Skandinaviens första Radisson Red
öppnar i Aarhus, Danmark.
flygnytt
Easyjet öppnar fler linjer
för att möta starkt ökande efterfrågan.
2-3 september
Nu börjar nedräkningen
till Nordic Meetings & Events Expo 2020 i Köpenhamn.
17-18 september 2020
Seoul blir värd
för UIA:s virtuella rundabordssamtal.
första gången på 51 år
Dubai Rugby Sevens 2020
ställs in på grund av Covid-19.
nytt jobb
Han blir vd för Visit Lund
lämnar digitaliseringsarbetet i svensk elitfotboll.
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
RSS
rss_icon
Länkar
Maritz lanserar globalt nätverk inom mötesindustrin

Maritz Travel Company, det vill säga Maritz Travel Meetings & Incentives och Experient, lanserar Maritz Global Meetings Network.

Det är ett världsomspännande nätverk av erfarna partners som förbättrar företagets förmåga att erbjuda omfattande regional kunskap, men också ökar möjligheteerna till lokala kulturella lösningar för kunderna.

Det stora partnernätverket ompositionerar Maritz Travel Company i mötesindustrin genom att flytta bort från en "tegel- och murbruksinställning” till internationella möten.

– Vi lever i en global ekonomi och möten växer idag snabbt och bortom alla geografiska gränser. Nätverket är lösningen för våra kunder som frågar efter alltmer förbättrade globala insikter, omvärldsanalys och betydligt mer fokus på relevanta regionala kunskaper, säger David Peckinpaugh, vd för Maritz Travel Company.

Nätverket byggs av några av företagets mest kända internationella chefer: Ben Goedegebuure, Eduardo Chaillo och Ping He.

– Nätverket är vårt uttryck för en effektiv och ändamålsenlig, kundfokuserad syn på hur vi löser våra kunders globala möten. Kunderna gynnas av skalbara internationella lösningar framförda med djup, regional kunskap från våra partners, säger Ben Goedegebuure, global chef inom Maritz för Europa, Mellanöstern och Afrika.

Nätverkets olika partners är bland andra professionella kongressarrangörer (PCOs), mötesplaneringsföretag och destination management companies (DMC).

Ben Goedegebuure säger att deras samarbetspartners har valts utifrån deras möteskapacitet och expertis samt förmåga att koppla reseföretagets kundprogram till sina respektive regioner eftersom de har likartade filosofier, etik och värderingar.

– Med hjälp av ett omfattande nätverk av landsexperter har vi skapat ett samarbete som ger oss ett fungerande kundprogram, säger Ben Goedegebuure. Våra utvalda partners kan hjälpa oss att skapa kulturellt lyhörda upplevelser genom att förstå kundernas behov och hur vi arbetar.

För närvarande arbetar Maritz med att identifiera partners i viktiga regioner där kundernas efterfrågan inom nätverket redan är hög, som exempelvis i Asien, Europa, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika.

– I slutet av året lägger vi till fler partners som kan hjälpa oss att ytterligare utöka vår kapacitet i de regioner där våra kunder vill vara, säger David Peckinpaugh.