platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
pantersprång
Rekordstor ökning av videokonferenser
på Karolinska Universitetssjukhuset.
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordenpremiär för Jamie’s Italian i Stockholm

På torsdag öppnar Nordens första Jamie’s Italian på Scandic Anglais i Stockholm. Merparten av huvudrätterna kostar under 200 kronor.

Restaurangen med 195 sittplatser och en stor bar ska servera prisvärda, enkla, rustika italienska rätter gjorda på lokalproducerade och ekologiska råvaror i kombination med dagsfärsk, egenproducerad pasta.

Ulrika Garbrant är koncernansvarig för Scandics restauranger. Hon säger att kombinationen mellan hotellkoncernen och stjärnkocken är perfekt eftersom de delar samma grundvärderingar.

Lokalproducerade och ekologiska råvaror med utgångspunkt i bra djurhållning har stor betydelse för restaurangen och bygger på en medveten syn på kvalitet, hållbarhetsfrågor och samhällsansvar. Leverantörerna är noga utvalda.

– Ambitionen är att expandera Jamie’s Italian till Scandichotell i hela Norden, men just nu fokuserar vi på den här första restaurangen, säger Ulrika Garbrant.

Restaurangkedjan startades i samarbete mellan Jamie Oliver och hans italienska mentor Gennaro Contaldo, vilka öppnade sin första restaurang i England 2008.

Det är idag en av de snabbast växande restaurangkedjorna och finns bland annat i Australien, Ryssland, Singapore och Turkiet.

Gemensamt för krogarna är förmågan att skapa sköna mötesplatser, både inspirerade av den italienska matkulturen och miljön på plats.