nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordenpremiär för Jamie’s Italian i Stockholm

På torsdag öppnar Nordens första Jamie’s Italian på Scandic Anglais i Stockholm. Merparten av huvudrätterna kostar under 200 kronor.

Restaurangen med 195 sittplatser och en stor bar ska servera prisvärda, enkla, rustika italienska rätter gjorda på lokalproducerade och ekologiska råvaror i kombination med dagsfärsk, egenproducerad pasta.

Ulrika Garbrant är koncernansvarig för Scandics restauranger. Hon säger att kombinationen mellan hotellkoncernen och stjärnkocken är perfekt eftersom de delar samma grundvärderingar.

Lokalproducerade och ekologiska råvaror med utgångspunkt i bra djurhållning har stor betydelse för restaurangen och bygger på en medveten syn på kvalitet, hållbarhetsfrågor och samhällsansvar. Leverantörerna är noga utvalda.

– Ambitionen är att expandera Jamie’s Italian till Scandichotell i hela Norden, men just nu fokuserar vi på den här första restaurangen, säger Ulrika Garbrant.

Restaurangkedjan startades i samarbete mellan Jamie Oliver och hans italienska mentor Gennaro Contaldo, vilka öppnade sin första restaurang i England 2008.

Det är idag en av de snabbast växande restaurangkedjorna och finns bland annat i Australien, Ryssland, Singapore och Turkiet.

Gemensamt för krogarna är förmågan att skapa sköna mötesplatser, både inspirerade av den italienska matkulturen och miljön på plats.