platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
Hotellnytt
Proppfullt
när Sveriges första Comfort Hotel Xpress invigdes.
Idéer som bär frukt
GMIC Swedens pris för årets hållbarhetsinsats
tilldelas Göteborgsvarvet.
omvärldsanalys
XL International Workshop
25 ledande mötesorganisationer och mötesarenor träffas i Köpenhamn.
på nytt (tillfälligt) uppdrag
Göran von Arbin
blir hotellchef på nya Furuvik Havshotell.
Pris
Årets Ekoturismpris
till Mörrums Kronolaxfiske.
Omvärldsanalys
Uppsala ökar starkt
inom kongresser, konferenser och möten.
mat och möten
Koks på Färöarna
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
RSS
rss_icon
Länkar
PS Communication öppnar i Norge

Nya marknadsföringslagar och ett gynnsamt marknadsläge ligger bakom PS Communications satsning i Norge. Kontoret i Oslo leds av Martin G. Fransson, verksamheten är igång med lokala kunder och nordiska kampanjer.

– PS Communication har haft som ambition att arbeta nordiskt ända sedan starten för snart 12 år sedan, det har blivit ett antal uppdrag sedan dess. Men vi har aldrig haft så många nordiska uppdrag på samma gång som nu. Tidigare kampanjer har genomförts med hjälp av lokala partners, tiden är nu mogen att sätta PS på kartan i Norge. Timingen är rätt och vi har hittat en stark partner på plats vilket är en förutsättning för att lyckas, säger Patrick Walldén, koncern-vd för PS Communication.

Verksamheten i Norge kommer till stor del att bestå av action- och trade marketing. Ändrade marknadsföringslagar i Norge möjliggör nya typer av kampanjer som vi sedan tidigare är vana vid i Sverige. PS Communications samlade erbjudande med i första hand event marketing och webb gör att nya kampanjer och koncept snabbt kan tas fram på den norska och skandinaviska marknaden.

– PS Communication integrerar traditionell marknadsföring med kampanj- och helhetstänk på ett innovativt sätt. Vi siktar på att bli ledande i Norge inom action marketing och säljdrivande marknadsföring i Norge inom ett år, säger Martin G. Fransson, vd för PS Communication i Oslo.

PS Communication finns sedan tidigare i Köpenhamn. Kontoret i Oslo är det femte i ordningen sedan PS startades 1997. Koncernen omsätter ca 150 MSEK, 105 personer är idag heltidsanställda på PS Communication som idag är en av de största kommunikationsbyråerna i Norden.

– Skandinavien och Norden växer alltmer ihop till en gemensam marknad, även om det fortfarande finns många kulturella skillnader mellan de olika länderna. PS har med åren skaffat en förståelse för detta och kan med rätta titulera sig som skandinavisk byrå. Jag är inställd på en spännande resa samman med mina kollegor, partners och kunder, fortsätter Martin G. Fransson.

PS Communication i Norge har idag 3 anställda i Oslo och arbetar med kunder som Mills, Nidar, LG, Mattel, Citrix med fler. Uppdragen genomförs i nära samarbete med PS kontor i Göteborg, Malmö Stockholm och Köpenhamn. Verksamheten beräknas omsätta ca 8 MNOK under första året.


------------------------------------------------------------------------------------------

PS Communication är en kommunikationsbyrå med ursprung i event marketing, sponsring och upplevelsebaserad marknadsföring.

Byrån har 105 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. PS Communication har partnerbyråer i Helsingfors samt de baltiska staterna och ingår i två internationella nätverk – Comvort och United Agencies Network. PS Communication blev utsedd till Sveriges Bästa Byrå inom kategorin Action Marketing av Resumé 2009 – samt belönades med Gyllene Hjulet 2009 i kategorin ”Mest kreativa lösning”. Bland kunderna finns Telia, Ericsson, SAS, LG Electronics, Trygg-Hansa, AMF Pension, SJ, Procter & Gamble, Carlsberg, Stena Line, Skånetrafiken, Procordia Food, DSB, SATS, Stockholms Stad, Skånemejerier, Posten, Stockholm Globe Arena, Københavns Kommune, Tyréns, Castrol, McNeil med fler.